Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:11:39 GMT

افزایش نگرانی‌های امنیتی و بهداشتی در آستانه ماه محرم در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۴۸۹

افزایش نگرانی‌های امنیتی و بهداشتی در آستانه ماه محرم در افغانستان

‍‍‍‍‍‍

در حالی که افغانستان در شرایط حساسی قرار دارد و مردم و نهادهای مذهبی نسبت به تامین امنیت مراسم‌های ماه محرم نگران هستند، اکنون مسائل بهداشتی نیز به نگرانی‌ها افزوده شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افغانستان در آستانه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد و حامیان گروه تروریستی داعش نیز تهدید کرده‌اند که حملات به شهرها را افزایش خواهند داد بنابراین نگرانی‌ها برای تامین امنیت مراسم‌های ماه محرم در افغانستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی در گذشته و حال، پس از شهید و زخمی شدن بسیاری از عزاداران حسینی شیعه و سنی در افغانستان طی سال‌های اخیر، دولت را به کم کاری درباره تامین امنیت مراسم‌های مذهبی متهم می‌کنند.

چندی پیش «استارز اند استرایپس» به نقل از یکی از فرماندهان داعش در افغانستان نوشته بود که این گروه تروریستی روند عملیاتش را تغییر داده است و در نظر دارد حملات شهری‌ را افزایش دهد.

این در حالی است که علاوه بر مسئله تامین امنیت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به نگرانی‌های برگزاری مراسم محرم افزوده شده است.

از اینرو شماری از اعضای شورای علمای اهل تشیع، اعضای دبیرخانه شورای عالی تنظیم امور دینی و اعضای کمیسیون عالی هماهنگی امور امنیتی مراسم دینی در دیدار با «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان درباره مسائل مربوط به برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم گفت‌وگو کردند.

نهادهای مذهبی در این دیدار گزارش دادند که منشور و دستورالعمل برگزاری مراسم دهه محرم را تهیه کرده‌اند و بر اساس آن باید تمام رهنمودهای بهداشتی وزارت بهداشت در هنگام برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا رعایت شود.

آن‌ها همچنین گزارش دادند که با مسئولان نهادهای امنیتی، برای تامین امنیت مراسم عزاداری ماه محرم هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند و در روزهای آینده تلاش می‌کنند که سطح هماهنگی‌ها بیشتر شود.

دانش نیز تاکید کرد که وحدت و همبستگی مردم افغانستان در وضعیت حساس کنونی یکی از ضرورت‌ها است و علمای دینی تلاش کنند که در این فرصت مسائل مربوط به وحدت ملی، وفاق، همدلی و تقریب مذاهب تقویت شود و علما و خطبا مردم را به یکپارچگی و وحدت بیشتر ترغیب کنند.

وی با توجه به احتمال آغاز مذاکرات بین‌الافغانی طی روزهای آینده از علمای دینی خواست تا در سخنرانی‌های خود در دهه محرم به مسائل مربوط به صلح نیز بپردازند.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان افزود که دولت برای تامین امنیت این مراسم برنامه دارد و از نهادهای مردمی، فرهنگی و اجتماعی نیز خواست تا در این راستا همکاری کنند.

دانش در رابطه با درخواست تهیه تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز برای برگزاری مراسم محرم و نیز اجرایی شدن کامل تصمیمات امنیتی سال‌های قبل برای تامین امنیت مساجد و حسینیه‌ها و تجهیز محافظان مردمی مساجد و تکایا نیز وعده داد که این موارد اجرایی خواهد شد.

گزارش تسنیم| محرم در افغانستان؛ از سهل انگاری دولت تا تلاش مردم برای تامین امنیت + عکس و فیلمناامیدی مردم از دولت افغانستان برای تامین امنیت ایام محرم«محرم» و راستی آزمایی دوباره دولت افغانستان برای تامین امنیت مردم

 سال گذشته «محمد محقق» رهبر حزب اسلامی وحدت مردم افغانستان با انتقاد از دولت از عدم تجهیز نیروهای مردمی برای تامین امنیت مراسم محرم گفته بود: دولت نباید از مسلح شدن مردم برای تامین امنیت آن هم با مجوز قانونی هراسی داشته باشد؛ با وجود تقاضای مکرر مردم از حکومت برای تامین امنیت جان شهروندان و مراکز دینی اما هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ماه محرم بیشتر بخوانید... برنامه احتمالی داعش و حامیانش در افغانستان برای جلب توجه رسانه‌‌ها چیست؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برنامه احتمالی داعش و حامیانش در افغانستان برای جلب توجه رسانه‌‌ها چیست؟ واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ماه محرم پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۳ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۴ عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب‌الله امروز حزب‌الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد ۵ ایمن سازی واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه دو سال خواهد بود ۶ عمران‌خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیئت‌های ایران برگزار کنند ۷ واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است ۸ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی گزارش|حمله ترکیه به نشست فرماندهان عراقی با پ ک ک؛ دستاورد بزرگ یا گاف عملیاتی؟ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سوال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰ میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ماه محرم اخبار افغانستان ماه محرم تامین امنیت مراسم برای تامین امنیت برگزاری مراسم نگرانی ها ماه محرم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت

عصر ایران - 12 سال پیش، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل، وسط سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل یک نقاشی درباره پیشرفت هسته ای ایران نشان داد که تنها نگرفت، بلکه دستمایه طنز و تمسخر در داخل اسرائیل و سطح جهان شد.


اخیراً نیز نماینده اسرائیل در شورای امنیت، تبلت خود را به اعضا نشان داده که رویش تصویری از عبور موشک های ایرانی از بالای بیت المقدس دیده می شد. او با نشان دادن این تصویر گفت که ایران به  مسلمانان حمله کرده و مسجدالاقصی را در معرض خطر قرار داده است!


طنز تلخ و خونین ماجرا این است که نماینده حکومتی این چنین نسبت به امنیت مسلمانان ابراز نگرانی کرده که در طول قریب به 200 روز گذشته، 111 هزار مسلمان را کشته و مجروح کرده است. از حدود 35 هزار کشته نیز 14 هزار نفرشان کودک و 10 هزار تن دیگر زن بوده اند.

اسرائیل در حالی عبور موشک های ایران از فراز بیت المقدس را موجب نگرانی برای اماکن مذهبی دانسته که در 6 ماه گذشته 378 مسجد و 3 کلیسا را در نوار غزه مورد حمله قرار داده و برخی را به طور کامل ویران کرده است.



مقامات اسرائیل، شاید برای این عکس و نقاشی در سازمان ملل نشان می دهند که شأنی بالاتر از کاریکاتور برای این نهاد بین المللی که قرار بود حافظ صلح جهانی باشد، قائل نیستند.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی 

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • آمادگی ارتش برابر دشمن در حال ‌افزایش است
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ