Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جزئیات دستگیری ۷ سارق ترمینال جنوب و گوشی قاپ را در این گزارش بخوانید. تاریخ انتشار: 15:10 - 22 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۱۹۷

خبرگزاری میزان -  جزئیات دستگیری ۷ سارق ترمینال جنوب و گوشی قاپ را  در این گزارش بخوانید.

سارقی که فقط "‌ای سی یو " می‌دزدید  
سردار "علیرضا لطفی" رئیس پلیس آگاهی تهران  اظهار داشت: در اوایل مردادماه سال جاری کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی با رصد سارقان حرفه‌ای داخل خودرو مطلع شدند، یکی از مجرمان حرفه‌ای دارای ۴ فقره سابقه کیفری به نام "هاتف " ۳۰ ساله در سال‌های اخیر به تنهایی قطعات خودرویی‌ای سی یو سرقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری سارق صادر شد، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه هاتف در جنوب تهران شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در دهم مردادماه طی یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه اش ۷ دستگاه "‌ای سی یو" کشف و متهم را به همراه اموال مکشوفه به اداره بیستم پلیس آگاهی انتقال دهند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی هاتف به جرم ارتکابی معترف شد که از اوایل سال جاری با موتورسیکلتم در سطح شهر پرسه زنی می‌کردم و در محل‌های خلوت و بن بستی به سراغ خودرو‌های فاقد ایمنی می‌رفتم و در عرض چند ثانیه "ای سی یو" خودرو را سرقت و بلافاصله متواری می‌شدم و اموال مسروقه را به مالخری به نام قادر می‌فروختم.
رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: متهم تا کنون به ۵۰۰ فقره سرقت اعتراف و مالخر اموال سرقتی در مخفیگاهش در مرکز تهران دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مالخر اموال سرقتی اظهار داشت، اموال سرقتی را به ۵ مالخر دیگر فروخته است، ادامه داد: دستگیری سایر مالخران و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد و هر دو متهم در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارند.
سردار لطفی گفت: با تلاش همکارانم در معاونت مبارزه با سرقت وسائط نقلیه که منجر به دستگیری سارق سابقه دار و مالخر اموال مسروقه شده است شاهد کاهش جرایم سرقت در روز‌های گذشته بودیم.
 
دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای

 سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" سرکلانتر هفتم پایتخت  گفت: با وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده کلانتری ۱۱۷" جوادیه " توسط ۲ موتور سوار جوان که با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک موبایل قاپی می‌کردند، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تعداد گشت زنی‌های انتظامی در سطح حوزه کلانتری جوادیه افزایش یافت تا اینکه ماموران کلانتری هنگام گشت زنی‌های انتظامی موتورسواران را در حالی که قصد سرقت تلفن همراه مرد جوانی را داشتند مشاهده کردند و به تعقیب آنان پرداختند.
سرکلانتر هفتم افزود: عملیات مهار سارقان آغاز و ماموران گشت انتظامی کلانتری موفق شدند پس از مدتی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متهمان را متوقف و هر دو موتورسوار را دستگیر کنند
وی گفت: در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۴ دستگاه گوشی سرقتی از وی کشف و متهمان پس از انتقال له کلانتری به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کردند.
جلیلیان با بیان اینکه در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که یکی از متهمان سابقه دار بود و تا کنون ۴ مرتبه تحت کیفر قرار گرفته است، اضافه کرد: کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: مناسب‌سازی مبلمان شهری با افزایش ۳۰۰درصدی بودجه شهرداری

دستگیری سارق مغازه و مالخر اموال مسروقه

 
سرهنگ کارآگاه "مسعود برجی" سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: سی و یکم فروردین ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت دفتر کار یکی از شهروندان در کلانتری ۱۰۲ پاسداران تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی بیان داشت: مال باخته در شکایتش اعلام کرده بود، ساعت ۲۱:۰۰ شب هجدهم فروردین ماه دفتر کار خود را ترک و در روز بعد هنگام مراجعه، متوجه شدم درب ورودی شکسته شده و تمامی لوازم بهم ریخته و تعداد ۱۰ دستگاه تلفن همراه تعمیری مربوط به مشتریان، تعداد ۵ دستگاه تلفن مدل آیفون، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه دوچرخه، ساعت مچی طلای مردانه، مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه نقد و تعداد زیادی قطعات گوشی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد ریال به سرقت رفته است.
سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت در گام اول تحقیقات پلیسی به محل وقوع جرم رفته و در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرقت توسط فرد حرفه‌ای به نام شاهین صورت گرفته است.
این مقام انتظامی بیان داشت: با اخذ دستور از دادیاری دادسرای ناحیه ۱۵ تهران دستگیری شاهین در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی محل سکونتش در شمیران نو کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را یکم تیرماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی گوشی و لوازم متعلق به شاکی و همچنین یک دستگاه ویالون و یک دستگاه سنتور مربوط به یکی از پرونده‌های مطروحه در پلیس آگاهی کشف شد.
وی تصریح کرد: با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی متهم اظهار داشت، در حال عبور از خیابان پاسداران بودم که دفتر مورد نظر را مشاهده کردم و تصمیم به سرقت گرفتم و گوشی‌های مسروقه را به شخصی به نام شهروز دادم و دوچرخه را هم به یک نفر عبوری به مبلغ ۱۲ میلیون ریال فروختم و تا کنون مبلغ ۳۰ میلیون ریال از شهروز پول گرفته ام.
کارآگاه برجی در ادامه گفت: با اخذ دستور قضائی و تلاش بی وقفه کارآگاهان مخفیگاه شهروز حوالی مترو سرسبز شناسایی و هشتم تیر ماه در یک عملیات ضربتی مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، اظهار داشت: چند سال است شاهین را می‌شناسد و از وی اموال مسروقه را می‌خرد.
سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با انجام تحقیقات و اعتراف صریح متهمان پرونده به دادسرا ارسال و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

سارق مسافران ترمینال جنوب شناسایی شد
سرهنگ کارآگاه "حمدالله علیزاده" رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هشتم مرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به روش بیهوشی از مسافری در کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب تشکیل و با دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آکاهی تهران اظهار داشت، هفتم مرداد ماه از بندر عباس با اتوبوس به تهران آمدم و در ترمینال جنوب با شخصی آشنا شدم و پس از کمی گفتگو با تهیه غذا و نوشیدنی، ناهار را با هم خوردیم و پس از تمام شدن غذا و نوشیدن دوغ بیهوش شدم و زمانیکه هوشیاری خود را بدست آوردم متوجه سرقت ۲ دستگاه تلفن همراه، مقدار ۵ میلیون تومان وجه نقد و کارت عابر بانکم شدم.
سرهنگ علیزاده بیان داشت: بلافاصله پس از وصول پرونده اقدامات اولیه انجام و مشخص شد سارق که سعید نام داشت با خوراندن دوغ مسموم شاکی را بیهوش و اموال وی را به سرقت برده است که با توجه به شنیدن رمز عابر بانک وی اقدام به خرید از مغازه‌های متعدد به مبلغ ۲۲ میلیون تومان نموده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: با هماهنگی مقام قضائی و بررسی مغازه‌هایی که سعید از آن‌ها با عابربانک شاکی خرید کرده بود مشخص شد وی یک دستگاه موتور سیکلت را از فروشگاهی در خیابان ۱۷ شهریور خریده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته فروشگاه به روئیت شاکی رسید و سارق مورد شناسایی قرار گرفت.
سرهنگ علیزاده در ادامه گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارق شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی چهاردهم مرداد ماه وی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت و متهم به سرقت از شاکی معترف شد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت: تلاش بی وقفه کارآگاهان پرده از راز این سارق خشن برداشت و مشخص شد متهم چندین فقره سرقت به همین روش از مسافران در ترمینال جنوب انجام داده که با اعتراف صریح سعید شناسایی مال باختگان در پایگاه هفتم ادامه دارد و متهم با صدور قرار قانونی برای کشف سایر سرقت‌ها در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس سرقت پایگاه چهارم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران پلیس آگاهی ترمینال جنوب اموال مسروقه دستگیری سارق پایگاه هفتم مالخر اموال یک دستگاه مشخص شد حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی قاسم پور گفت: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از سوپر مارکتی در خیابان ایثارگران شمالی، بلافاصله مأموران در محل حاضر شده و مالک سوپر مارکت اظهار داشت شخصی حدوداً ۳۵ ساله وارد مغازه شد و با تهدید سلاح گرم، درخواست خالی کردن دخل مغازه کرده که سارق قبل از حضور واحد گشت از محل متواری شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۳ ولنجک با اقدامات فنی پلیسی و بررسی فیلم‌های محل سرقت مشخصات ظاهری متهم و خودروی او را شناسایی و در اختیار تمامی واحدهای گشت‌های انتظامی قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تخصصی پلیسی ادامه داد: با اجرای طرح مهار پلیسی در سطح حوزه استحفاظی، نهایتاً ساعتی بعد خودرو را شناسایی و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم پور بیان کرد: پس از بازرسی اولیه از متهم و خودرو، ۲ قبضه سلاح گرم، سه عدد خشاب و سه عدد تلفن همراه مسروقه کشف شد.

وی افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل و در بازجویی به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه با سلاح گرم اعتراف کرده و متعاقباً در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 6077910

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین
  • دستبند پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام
  • پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام دستبند زد
  • ۴ سارق در مهریز دستگیر شدند 
  • ۲۵ سارق در عملیات ۷۲ ساعته پلیس اصفهان دستگیر شدند
  • ۲۵ سارق در عملیات پلیس اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت در تهران
  • سارق مدارس کاشان دستگیر شد
  • سرقت ۸ رأس گوسفند با سواری پژو در کاشمر
  • سارقان دام در کاشمر دستگیر شدند