Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پس از آنکه باشگاه کلن از طراحی لباس‌های جدید خود در فضای مجازی رونمایی کرد، ضمن تماس با باشگاه، در توییتی نوشت: امروز متوجه شدم که اف‌سی کلن با پیراهن‌هایی به مصاف حریفان می‌رود که روی آن تصویر مسجد وجود دارد.

در ادامه این توییت آمده است: بنابراین حالا به طور علنی خروج خود را از این سازمان مذهبی اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کردم فصل آینده با پیراهن صورتی بازی خواهیم کرد.

باشگاه آلمانی در واکنش به این موضوع با انتشار تصویری از پیراهن فصل آینده خود با رنگ صورتی و تصویر مسجد، نوشت: از سوی یکی از اعضا اطلاعیه‌ای دریافت کردیم که وی قصد دارد عضویت خود را به دلیل وجود تصویر مسجد در طراحی جدید لباس‌های تیم، لغو کند. در پاسخ به این موضوع باید بگوییم: «خداحافظ و ممنون بابت ایده!»

آلمان دومین کشور اروپایی با بیشترین جمعیت مسلمان بوده به طوری که حدود ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت مسلمان این کشور در مرزهای آلمان سکونت داشته و حدود سه میلیون تن از آنان تبار ترکیه‌ای دارند.

برآوردهای اخیر حاکی از آن است که حدود ۱۱درصد از جمعیت کلن مسلمان بوده و این شهر بزرگترین مساجد آلمان و یکی از بزرگ‌ترین مساجد اروپا را در دل خود جای داده است؛ مسجدی که در سال ۲۰۱۸ توسط «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه افتتاح شد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان مسجد آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان مسجد آلمان رجب طیب اردوغان مسجد آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی

نخست‌وزیر هند اظهاراتی اسلام‌هراسانه را در جریان یک تجمع انتخاباتی مطرح کرد که خشم چهره‌های برجسته مسلمان و مخالفان دولتش را در پی داشت.

به گزارش مشرق، هند، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در حال برگزاری طولانی‌ترین انتخابات پارلمانی جهان برای مدت ۶ هفته است؛ انتخاباتی که انتظار می‌رود حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا»، متعلق به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در آن برای سومین دور متوالی به قدرت برسد.

نارندرا مودی در سخنانی در یک تجمع انتخاباتی بزرگ در ایالت راجستان در غرب این کشور، مسلمانان کشورش را تحت عنوان «نفوذی‌ها» و «کسانی که بچه‌های بیشتری دارند» توصیف و ادعا کرد مخالفان دولت او در صورتی که در نتیجه انتخابات به قدرت برسند، ثروت کشور را در میان آنها توزیع خواهند کرد.

مودی در حالی که با هیاهوی جمعیت مخاطبان سخنرانی خود مواجه شد، گفت: «وقتی آنها (اعضای حزب مخالف موسوم به حزب کنگره) در قدرت بودند، گفتند مسلمانان اولین حق را نسبت به منابع دارند. آنها همه ثروت شما را جمع خواهند کرد و آن را در میان کسانی که بچه‌های بیشتری دارند، توزیع خواهند کرد. آنها ثروت کشور را در میان نفوذی‌ها توزیع خواهند کرد.»

مودی ادامه داد: «آیا شما فکر می‌کنید پولی که به سختی کسب کرده‌اید باید به نفوذی‌ها داده شود؟ آیا شما چنین چیزی را می‌پذیرید؟»

طرح این اظهارات اسلام‌هراسانه از سوی مودی، واکنش‌های منفی مخالفان او را در پی داشت؛ مخالفانی که از مدت‌ها پیش مودی و حزب بهاراتیا جاناتا را متهم به استفاده از لفاظی‌های تفرقه‌افکن با هدف پیشبرد دستور کار ملی‌گرایی هند کرده‌اند.

در پی این صحبت‌ها، اعضای مخالفان دولت هند، از کمیسیون انتخابات این کشور خواستند درباره نقض قوانین انتخاباتی توسط مودی تحقیقات انجام دهد.

بر اساس این قوانین، سیاستمداران هند نباید بر مبنای «طبقه یا احساسات اجتماعی» رای‌دهندگان را خطاب قرار دهند. طبق این قوانین «فعالیت‌هایی که ممکن است اختلافات را بدتر سازند یا تنش یا نفرت دوجانبه را بین مذاهب و جوامع ایجاد کنند» نیز ممنوع هستند.

چهره‌های برجسته جامعه مسلمانان هند این نگرانی را دارند در صورت به قدرت رسیدن مجدد حزب بهاراتیا جاناتا شکاف‌های اجتماعی که از قبل در این کشور در حال شکل‌گیری بوده‌اند، وخیم‌تر شوند. مودی به خاطر صحبت‌های روز یکشنبه‌اش با واکنش‌های منفی از جانب این چهره‌ها مواجه شده است.

«رانا ایوب» یک خبرنگار مسلمان برجسته هندی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در اینجا دیگر از حرف‌های در لفافه و رمزی خبری نیست. بلکه ما با یک حمله مستقیم، هدفمند و آشکار بر مبنای نفرت علیه یک جامعه طرف هستیم.»

«اسدالدین اویسی» یک قانونگذار مسلمان و رئیس حزب «مجلس اتحاد مسلمین همه هند» اظهار کرد: «مودی از مسلمانان با لفظ نفوذی و مردمی با بچه‌های زیاد حرف زد. مودی از ۲۰۰۲ تاکنون تنها چیزی که تضمین کرد سوءاستفاده از مسلمان و رای جمع کردن بوده است.»

«مالیکارجون خرج» رئیس حزب مخالف «کنگره» در هند از اظهارنظرهای مودی تحت عنوان «سخنرانی مروج نفرت» و «حقه‌ای کاملا فکر شده برای منحرف کردن توجه» یاد کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد / فیلم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی