Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- اگر چه در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبود اوضاع بازار خودرو در جهان در سه ماه دوم سال جاری میلادی به چشم می‌خورد، ‌اما تداوم روند شیوع بیماری کرونا آینده صنعت خودروسازی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش نشریه پلتس، شماری از شرکت‌های خودرسازی در ژاپن مانند تویوتا موتور تصمیم دارند میزان کاهش تولید خود را در ماه جاری میلادی اوت (مرداد- شهریور) به سه درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در دو ماه گذشته میلادی به ترتیب ۱۰ درصد و ۴۰ درصد بود.

نیسان نیز تصمیم دارد میزان تولیدات خود را تا سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با ۲۰ درصد کاهش به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برساند.

آمریکا

در آمریکا نیز میزان تولید خودرو در معاملات منتهی به ژوئن (خرداد-تیر) با کاهش روبرو شده ولی شاخص «مدیران خرید» (PMI) خودرو در این کشور با ۴۹.۸ درصد افزایش روبرو شد.

این رقم در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) ۳۹.۸ درصد بود.

شاخص مدیران خرید از اهمیت فراوانی برخوردار است که به صراحت وضعیت رونق و رکود را در بخش های مختلف کسب و کار نشان می دهد.

گزارش‌ها حاکی است میزان تولید خودرو در آمریکا در ماه ژوئن در مقایسه با مدت زمان مذکور در سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی روبرو شده است.

منطقه اتحادیه اروپا

اگرچه صنعت خودرو در منطقه اتحادیه اروپا نیز در ۱۷ ماه گذشته رکود را تجربه کرده است، شاخص مدیران خرید در ماه ژوئن به بیشترین رقم در چهار ماه گذشته یعنی ۴۷.۴ درصد رسید. این رقم در ماه مه حدود ۳۹.۴ درصد بود.

همچنین میزان تقاضا برای خرید خودرو در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی با ۲۲.۳ درصد کاهش به ۹۴۹ هزار و ۷۲۲ خودرو رسیده است.

همچنین این رقم در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۵۲.۳ درصد کاهش روبرو شده است.

چین

وضعیت خودرسازی در چین در مقایسه با دیگر نقاط جهان با رونق بهتری روبرو شده است.

میزان تولید خودرو در چین در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) با افزایش روبرو شده است به نحوی که بهای ورق گرم در این کشور بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص «مدیران خرید» نیز در چین با ۵۱.۱ درصد افزایش در ماه ژوئیه روبرو شد. این رقم در ماه ژوئن ۵۰.۹ درصد بود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روبرو شده مدیران خرید میزان تولید ماه ژوئن درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه دوره آماری بارندگی‌ها در استان ۳۰۷ میلی متر است، میزان بارش‌های استان نسبت به این دوره ۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری را ۱۲۸.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های قزوین نسبت به سال گذشته که ۱۳۹.۶ میلی متر ثبت شده بود، هشت درصد کاهش بارندگی‌های این دوره را به ما نشان می‌دهد.

بهروزی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، بیان کرد: عمده فعالیت بارشی سامانه در شهر معلم کلایه واقع در بخش رودبار الموت شرقی با ۲۵ میلی متر بود و این میزان در مرکز استان نیز ۱۴ میلی متر ثبت بارش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال