Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@17:22:46 GMT

صنعت آب و برق از زیرساخت های اصلی برای جهش تولید است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۰۱۲

صنعت آب و برق از زیرساخت های اصلی برای جهش تولید است

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: شبکه و صنعت برق یکی از صنایع زیرساختی محسوب می شود که قطعاً سایر صنایع و فعالیت های که انجام می شود، بدون وجود برق غیرممکن بوده و فعالیت آن ها مختل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا عرب زاده، چهارشنبه(۲۲ مرداد) به اتفاق دو تن از مدیران صنعت برق استان با حضور در دفتر استانی خبرگزاری شبستان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شغل خطیر و حساس خبرنگاری قطعاً مشکلات، دردسرها و دغدغه های خاص خود را دارد که باید ریز بینی ها، حساسیت ها و نکات خاصی را ببینند که قطعاً شما هم مدنظر دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بیان کرد: تعاملاتی که بین دستگاه های اجرایی و خبرگزاری ها و نشریات وجود دارد قطعاً کمکی خواهد بود به اینکه فعالیت ها، اقدامات و کارهایی که همکاران ما در جهت خدمت رسانی به مردم انجام می دهند، به نحو مناسب و مؤثری اطلاع رسانی بشود و نیاز به این همراهی و کمک شما داریم تا همانطور که شاهد همکاری، همراهی و تعامل بین شرکت توزیع برق و خبرگزاری شبستان باشیم.

 

 

وی در خصوص حوزه های فعالیت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، افزود: این شرکت شهرستان های کرمان، رفسنجان، شهربابک، زرند، راور و کوهبنان را تحت پوشش دارد و شهرهای ماهان، باغین، راین، چترود، گلباف و سایر شهرهای بومی کرمان در حوزه شهرستان کرمان هستند.

 

عرب زاده ادامه داد: در حوزه علمیاتی حدود 11 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، 8 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و قریب به 16 هزار دستگاه پست وجود دارد که کار خدمت رسانی به مردم و تأمین برق را از طریق این حجم شبکه به 464 هزار مشترک را در مساحت 91 هزار کیلومتر مربع تحت پوشش دارد و براساس آخرین آمار سرشماری حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در این منطقه از نعمت برق بهره مند می شوند و ان شالله بتوانیم به نحو شایسته خدمات خود را به مردم استان ارائه بدهیم.

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت های شرکت در بحث های مختلفی از جمله بحث خدمات مشترکین و فروش انشعاب، بحث های بهره برداری، توسعه شبکه و سایر فعالیت هایی که در بحث های کاری شرکت تعریف شده، به مردم ارائه می شود و همکاران ما 24 ساعته کار خدمت رسانی را به مردم ارائه می دهند.

 

 

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان خاطر نشان کرد: در همین راستا شبکه و صنعت برق یکی از صنایع زیرساختی محسوب می شود که قطعاً سایر صنایع و فعالیت های که انجام می شود، بدون وجود برق غیرممکن بوده و فعالیت آن ها مختل می شود.

 

 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزنده ای که از نیمه دوم سال گذشته وزیر نیرو کلید زدند، بحث پویش هر هفته «الف-ب ایران» است که هر هفته در صنعت آب و برق پروژه ای افتتاح می شود که در سال گذشته 227 پروژه با اعتباری حدود 33 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در تداوم این خدمت، دستور داده شده که سال جاری نیز این پویش همچنان ادامه داشته باشد و در قالب 250 پروژه با اعتباری حدود 50 هزار میلیارد تومان در صنعت آب و برق قرار است کار صورت بگیرد.

 

 

عرب زاده گفت: ابتکاری که سال جاری به این پویش دادند، بحث اصلاح فرآیندها، روش های کاری، دستورالعمل ها، قوانین و مقررات، تأمین منابع و سایر فعالیت هایی است که از میان پروژه ها اتفاق می افتد و طبق تجربیاتی که از سال گذشته به وجود آمد، گاهاً مشاهده می شود که یک پروژه با تأخیر به بهره برداری می رسید و یا منابع دچار مشکل شده که باعث می شد بهره برداری پروژه با تأخیر و مشکلات مواجه شود که امسال با پویش هر هفته الف-ب ایران ساخت سازها و ساز و کارها تکمیل می شود.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: ساز و کارها همان مفهوم اصلاح فرآیندها و روش ها و دستور العمل های فرآیندی کار است که قرار شده شرکت های صنعت آب و برق براساس تجربیاتی که از سال گذشته وجود داشته فرآیندهای کاری خود را مورد بازنگری و بررسی قرار دهند که در قالب پروژه هایی از این جنس، به وزارت نیرو انعکاس بدهند و بتوانند این فرآیندها و روش های کاری را تسهیل کنند تا پروژه هایی که تعریف شده و خواهند شد، به موقع به بهره برداری و نتیجه برسانند و مردم کشور از این نعمت بهره مند بشود.

 

 

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که جهش تولید است، قطعاً یکی از زیرساخت های اصلی در بحث تولید همین صنعت آب و برق است که صنایع مختلف بدون وجود برق و آب دچار مشکل می شوند و با توجه به این پویشی که با این مضمون راه افتاده است، این موضوع به تحقق شعار امسال کمک خواهد کرد تا فعالیت های تولیدی و صنعتی رونق بیشتری پیدا کنند و این خدمات بتواند به نحو مناسب و به موقع به مردم ارائه شود.

 

 

وی ادامه داد: بعضی اوقات جاهایی ممکن است که سیم های برق سرقت شوند و باعث خاموشی شده و یا از شبکه ها سرقت انرژی می شود، هم باعث خسارت به ما و هم باعث ضرر به مردم می شود و  مشکلاتی به وجود آورد.

 

 

عرب زاده در خصوص بحث خوردگی کابل ها و تأسیسات برق، افزود: با توجه به اینکه منطقه کرمان، یکی از مناطقی است که از لحاظ نوع خاک دارای مواد و یون هایی است که تجهیزات و تأسیسات برق را از لحاظ خوردگی، دچار آسیب کرده و پوسیدگی ایجاد می شود که هر ساله ما شاهد سقوط بعضی کابل ها هستیم که از سال 95 فعالیت هایی در زمینه مقاوم سازی تأسیسات برق شروع کردیم.

 

وی در خصوص مدیریت مصرف و کاهش پیک برق، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل گرم تابستان است لذا رعایت مصرف برق و درست مصرف کردن برق لازم است.

 

 

سید جواد حسینی؛ مدیر امور اتفاقات برق کرمان هم گفت: ما در امور اتفاقات 24 ساعته در خدمت شهروندان هستیم؛ 80 نفر پرسنل در 3 شیفت کاری هر لحظه که مشکلی برای شهروندان پیش بیاید برای رفع مشکل برق آن ها در خدمت هستیم و در خصوص روشنایی کوچه ها هم کافی است مردم با شماره 121 تماس بگیرند و آدرس محل خاموشی چراغ کوچه را اعلام کنند که همکاران ما لامپ سوخته را عوض خواهند کرد.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: عرب زاده خبرگزاری شبستان کرمان صنعت برق صنعت آب و برق بهره برداری فعالیت ها سال گذشته عرب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد