Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در ارتباط آنلاین با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ به تکامل اکوسیستم نوآوری در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود نمایشگاه‌هایی چون اینوتکس اکوسیستم نوآوری در کشور کامل می شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2020 از امروز 22 مردادماه کار خود را آغاز کرد و تا شنبه 25 مرداد ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور، «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس و «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه برگزار شد.

سورنا ستاری؛ معاون علمی رئیس جمهور در ارتباطی آنلاین با این نمایشگاه گفت: باید از زحماتی کسانی که در شرایط خاص امروز نمایشگاه اینوتکس را به صورت آنلاین برگزار می کنند سپاسگزاری کرد و این نمایشگاه آنلاین برای ما یک تجربه ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: اتفاقات بزرگی در زیست علم وفناوری کشور افتاده است؛ از افزایش شرکتهای دانش بنیان گرفته تا گسترش استارت آپها،  مراکز نوآوری و رشد، شتابدهنده، پارکهای علم و فناوری و نواحی نوآوری که در حال توسعه هستند.

ستاری ادامه داد: این حرکت بزرگ و گستره باعث تغییر در جهتگیری‌های دانشگاه هم شده و منش دانشگاهیان به طور وسیعی تغییر کرده است. دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در حال تغییر هستند و به واسطه آنها فرهنگ عمومی هم تغییر کرده است. فرهنگی که سالها به واسطه اقتصاد نفتی به ما تحمیل شده بود و به واسطه آن نوعی وابستگی در رفتار شغلی مردم ایجاد کرده بود.

وی با تشکر از پارک علم و فناوری پردیس که زمینه برگزاری این نمایشگاه را فراهم کرده تصریح کرد: امیدوارم نمایشگاه امسال دستاودهای قابل توجه برای فعالان داخلی و خارجی داشته باشد و باعث ایجاد تبادلات فناوری و پیدا کردن شرکا برای شرکتها بشود.

«مهدی صفاری‌نیا»؛ رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه برنامه با اشاره به گذشته نمایشگاه از 8 سال قبل توضیح داد: اینوتکس اثبات کرده که فرزند زمان خودش هست. زمانی نیازها در حوزه ورود تکنولوژی و صادرات آن بود و کم کم با پیشرفت در کشور زیست بوم فناوری به وجود آمد و ما با شدت به این سمت حرکت کردیم و در نهایت بحث به استارتاپها رسید.

وی افزود: دانشگاه ها و دانشجویان به مباحث علمی و نوآوری علاقه مند شدند و آماری که ما رصد کردیم بیش از 20 هزار نفر در رویدادهای برگزار شده در 60 شهر حضور داشتند و جریان نیروی انسانی وارد حوزه نوآوری کشور شد.

صفاری گفت: امروز شاهد این هستیم که اینوتکس به محفلی تبدیل شود که بازیگران حوزه علمی در کنار هم مشاکت کنند که این مشارکت لازمه یک اکوسیستم سالم است. در چند سال اخیر با تغییراتی که در اینوتکس رخ داد به اکوسیستم نوآوری ورود کرد و شاهد این هستیم یکی از عناصر فعال اکوسیستم نوآوری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فعالیتهای اقتصادی به شدت محدود شده است ما شاهد فعالیت زیاد استارتاپها در کشور هستیم و اینوتکس هم در کنار آنها به عنوان یکی از عناصر اصلی این اکوسیستم به انجام وظیفه بپردازد.

رئیس پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: امسال نتوانستیم نمایشگاه فیزیکی داشته باشیم، اما این فضا باعث شد یک تجربه جدید در حوزه مجازی به دست بیاوریم که برای مشارکت کنندگان سرتاسر جهان جذاب است.

اینوتکس 2020 با اجرای یک ربات آغاز به‌کار کرددبیر نمایشگاه اینوتکس: ایده نمایشگاه مجازی در ابتدا خنده‌دار بود و حالا امکان‌پذیر شد

 

انتهای پیام/

 

R1356/P/S2,1313/CT11 واژه های کاربردی مرتبط علم و تکنولوژی سورنا ستاری بیشتر بخوانید... دبیر نمایشگاه اینوتکس: ایده نمایشگاه مجازی در ابتدا خنده‌دار بود و حالا امکان‌پذیر شد اینوتکس ۲۰۲۰ با اجرای یک ربات آغاز به‌کار کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دبیر نمایشگاه اینوتکس: ایده نمایشگاه مجازی در ابتدا خنده‌دار بود و حالا امکان‌پذیر شد اینوتکس ۲۰۲۰ با اجرای یک ربات آغاز به‌کار کرد واژه های کاربردی مرتبط علم و تکنولوژی سورنا ستاری پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ سوءقصد به یک بازپرس ویژه قتل تهران ۲ مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند ۳ "بحران‌ اطلاع‌رسانی" در داستان هزار و یک شب "تعویق تا برگزاری کنکور" ۴ تعویق تاریخ برگزاری کنکور منتفی شد ۵ فقط یک دهه از فرصت ازدواج و فرزندآوری "دهه‌شصتی‌ها" باقی است! ۶ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات ۷ دردسر جدید مردم؛ صف‌های طولانی برای گرفتن مهریه + تصاویر ۸ شهردار تهران: به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شوم! مهمترین اخبار اجتماعی فقط یک دهه از فرصت ازدواج و فرزندآوری "دهه‌شصتی‌ها" باقی است! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند شرط تأیید واکسن کرونای روسی در کشور چیست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی سورنا ستاری علم و تکنولوژی سورنا ستاری نمایشگاه اینوتکس اکوسیستم نوآوری فناوری پردیس سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، امید رضایی‌فر، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم کشورمان، که به صورت برخط در این نشست شرکت کرد، در این نشست بر ضرورت ترسیم نقشه راه همکاری‌ها در زمینه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری تاکید کرد.
قائم مقام وزیر علوم کشورمان بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب را ارائه کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود، با اشاره به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.
وی افزود: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.
جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشور‌های عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است وجمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.
سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشار‌های غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق، پژوهش و آموزش عالی کار‌های بزرگی انجام داده است.
وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.
جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاورد‌ها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.
وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشور‌های شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور