Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ادعا که غذاهای انگلیسی خسته‌کننده هستند غلط است و اگر خوب دقت کنید، صدها مواد غذایی پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در این مقاله لیستی از 10 غذای کلاسیک انگلیسی خوشمزه و هیجان انگیز را که باید امتحان کنید جمع‌آوری کرده تا یک‌بار و برای همیشه باور "خسته‌کننده بودن" را از بین ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از زمان جنگ جهانی دوم، انگلیسی‌ها به خاطر داشتن غذاهای سرد و خشک ، و نبود سنت غذا پختن معروف شده بودند. این اعتقاد، از رژیم غذایی اولیه کتاب‌های آشپزی انگلیسی، که تا امروزه در سراسر جهان پخش‌شده نشأت می‌گیرد، اما نمی‌توان از حقیقت دور شد. انگلستان در گوشه و کنار جزایرش غذاهای خوشمزه و لذت بخشی دارد، که در سنت جوامعی نهفته شده که به این کشور هویت می‌دهند. زمانی که این 10 انتخاب را مطالعه کردید، احتمالاً به کشف بقیه جذابیت‌های این کشور علاقه‌مند خواهید شد و شاید تصمیم خواهید گرفت یکباره ویزای انگلیس را بگیرید و این غذاهای جذاب را امتحان کنید.

صبحانه انگلیسی کامل

غذاهای بسیار معدودی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به عنوان صبحانه اصلی انگلیسی شناخت. این صبحانه در سراسر جهان به خصوص در هتل‌ها و کافه‌ها موجود است، این وعده صبحانه سنتی شامل تخم‌مرغ سرخ‌شده، بیکن، سوسیس، گوجه‌های گریل شده، قارچ، نان تست یا سرخ‌شده (یا هر دو) و مجموعه‌ای از مرباها و مارمالادها است. اگرچه ممکن است مصرف هرروزه صبحانه انگلیسی زیاده‌روی به نظر بیاید، اما در سراسر این کشور جزء غذاهای پرطرفدار است.

گوشت گاو نمکی سنتی خیابان Brick Lane

هیچ سفری به لندن بدون بازدید از خیابان Brick Lane در شرق پایتخت کامل نیست، و هیچ بازدیدی از خیابان Brick Lane بدون گوشت گاو نمکین کامل نمی شود. این غذا توسط جامعه یهودی انگلستان ابداع شد، و اکنون در سراسر انگلستان طرفداران زیادی دارد (همان‌طور که صف‌های بیرون مغازه‌های ساندویچی نشان می‌دهند). سازندگان اصلی این غذا در اواخر دهه 1800 گوشت گاو پخته‌شده را با ادویه‌های گس و ترش بازمانده از میراث اروپای مرکزی خود مزه­دار کردند، و سپس آن را درون نان‌های حلقوی پخته‌شده تازه سرو کرده و روی آن را پر از سس خردل انگلیسی کردند. نتیجه بسیار موفقیت‌آمیز بود – یک گاز ارزان و خوشمزه که به‌اندازه کافی نمکی و مزه دار شده است تا کارگران کارخانه‌های اطراف را راضی کند. حدود یک قرن و نیم از آن زمان گذشته و ذوق و شوق برای این نان پر از گوشت گاو هنوز فروکش نکرده است.

بیشتر بدانیم: مراحل و شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

یک تکه دل‌چسب از نان bara brith (نان چای ولزی)

این نان به عنوان "نان خال‌دار" در ولز معروف است، bara brith یک نان چای انگلیسی کلاسیک است، که از ادویه‌های گرمی مانند جوز هندی و دارچین و میوه‌های خشک – هرچیزی از کشمش و مویز، تا تکه‌های خشک شده زردآلو- درست شده است. این نان مرطوب است و بافت عالی و طعم جذاب خود را از چای دم‌کرده می‌گیرد، که به عنوان مایع برای خیساندن میوه‌های خشک استفاده می‌شود. Bara brith خمیری، تند، شیرین و خوشمزه معمولاً گرم و به صورت تکه‌ای با یک فنجان چای، کمی کره نرم سرو می‌شود تا بر شیرینی طبیعی نان غلبه کرده و آن شیرینی فرد را اذیت نکند.

یک فنجان چای دم‌کرده عالی

زمانی که به مردم انگلستان فکر می‌کنید، در واقع به چای فکر می‌کنید. ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که مردم روزانه سه فنجان چای می‌نوشند، و روزانه در این کشور حدود 62 میلیارد فنجان چای دم می‌شود. این شهرت بسیار درآمدزا بوده است، و یکی از ویژگی‌هایی است مردم انگلستان به آن اعتراف می‌کنند. کافه‌ها یا رستوران‌های باکلاس، جایی که در آن‌ها ساندویچ‌های سبک و شیرینی‌های خوشمزه سرو می‌شوند، رزرو می‌شدند تا افراد در کنار "چای بعدازظهر" از این خوردنی‌ها لذت ببرند، چای در قرن هجدهم میلادی در بین جمعیت گسترده‌ای پخش‌شده و از آن زمان به جزء لاینفکی از هویت انگلیس تبدیل شد.

پای گوشت خوک کلاسیک انگلستانی

این پای در شهر کوچک لسترشر ملتون موبری درست شده است، این پای گوشت خوک یکی از الزامات پیک‌نیک‌های انگلیسی است، و اغلب اوقات در منوی مهمانی‌ها هم وجود دارد. دور این پای کراست محکم و سفتی قرار گرفته، و این غذا به روش سنتی از آب داغ و چربی گوشت خوک درست شده است، قبل از اینکه کراست این پای با مایع ژلاتینی که از استخوان خوک درست می‌شود پر شود، گوشت خوک در پای پخته می‌شود. این مایع ژله‌ای گوشت پخته‌شده را حفظ می‌کند ، یعنی پای را می‌توان بدون اینکه خراب شود مدت‌ها نگهداری کرد؛ به همین ترتیب، این پای به یک میان وعده عالی برای بعدازظهرهای تابستانی تبدیل شده است.

یک لیوان آب سیب تازه

آب سیب کف دار، شیرین و بسیار قوی یکی از نشانه‌های نوشیدنی های تجاری کشورهای غربی انگلستان – مانند کورن‌وال، سامرست و غیره است. در واقع، %45 مردم در انگلستان برای تولید این آبمیوه، سیب پرورش می‌دهند، پس نیازی نیست برای چشیدن طعم آن خیلی خودتان را اذیت کنید.

بیشتر بخوانیم: آسان ترین راه برای اخذ اقامت آلمان چیست؟

فیش‌اند چیپس تازه

برای چشیدن طعم بیشترین غذایی که در انگلیس سرو می‌شود، باید از کجا شروع کرد؟ خب، اگر می‌خواهید این غذا را بخورید، بدانید که بیش از 1000 مغازه روش فیش‌اند چیپس در سراسر این کشور قرار گرفته‌اند، از Land’s End تا John O’Groats و هرجایی در بین این دو منطقه، می‌توانید مغازه‌های بسیاری ببینید که فیش‌اند چیپس می‌فروشند. این یک غذای انگلیسی است که از ماهی دریای شمال یا اغلب هداک (نوعی ماهی) تشکیل شده و با نوعی خمیر سرخ‌شده است، و در کنار مقدار زیادی چیپس، نمک و سرکه سرو می‌شود. اگر کاغذی که این غذا روی آن سرو می‌شود را کنار بگذاریم، می‌توان گفت این بهترین غذای موجود است. احتمالاً قبلاً نام آن را شنیده‌اید اما احتمالاً بدون امتحان کردن آن نمی‌توانید از انگلستان خارج شوید.

خوراک لذیذ اسکاتلندی Haggis

Haggis برای اسکاتلندی‌ها مانند فیش‌اند چیپس انگلیسی‌ها است: این غذا توسط بازدیدکنندگان و افراد محلی به عنوان غذای ملی شناخته و خورده می‌شود.البته این غذا مواد جالب و چالش‌برانگیزی دارد. Haggis از اندام گوسفند،جو دو سر، پیاز، پیه (چربی کلیه) که داخل شکم حیوان است تشکیل شده است، این غذا جوشانده می‌شود تا قسمت‌های سخت و سفت برش خورده باز شوند، Haggis برای افراد ناآشنا مانند ناخوشایند و نامطبوع است. با این حال خوشمزه‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. غرور و افتخاری که اسکاتلندی‌ها نسبت به Haggis دارند توسط رابرت برنز – شاعر معروف اسکاتلندی- بیشتر مشخص می‌شود، او در سال 1787 شعری درباره این غذا نوشته است. این شعر "Address to Haggis" نام دارد، غروب ماه ژانویه اسکاتلندی‌ها یادبودی برای برنز می‌گیرند و در آن Haggis می‌خورند، آن‌ها هنگام باز شدن Haggis این شعر را می‌خوانند. اگر فراموش کنید که این غذا از چه چیزهایی درست شده است، مطمئناً از آن لذت خواهید برد.

منبع: دانا

کلیدواژه: فیش اند چیپس درست شده سرو می شود فنجان چای گوشت خوک گوشت گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403