Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:35:39 GMT

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۲۹۱

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر خوشی درباره واکسن کرونا وجود دارد، گفت: حرف های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملا در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده ای است که تا به حال مشابه اش در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت گفت: ما هم برای اینکه از دنیا عقب نیافتیم همزمان با دنیا در شرکت های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی کارهای واکسن را آغاز کردیم.

وی گفت: امروز می گویم که در سه چهار مورد این همکاری چند جانبه واکسن پیشرفت هایی داشته است و این واکسن ها مراحل مدل حیوانی را پاس کرده است و وارد کارآزمایی بالینی شده است. اما اینکه این واکسن و یا واکسن های جهانی چه زمانی به بازار می آید مورد تردید است.

نمکی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید واکسن هم اقدامات لازم انجام شده و در مجمع جهانی که سازمان جهانی بهداشت برای واکسن تشکیل داده است سبد خودمان را در صف خرید گذاشته ایم تا برای شهروندان مان بخریم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم که تا واکسن و داروی موثر برای کروناویروس نیامده است به همه مردم تاکید کنید که شستن دست ها، اجرای شیوه ها نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 4997183

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی واکسن کرونا ویروس کرونا تحقیقات علمی اینترنت گوگل شرکت دانش بنیان ایالات متحده آمریکا نوآوری شبکه اجتماعی تیک تاک شرکت اسپیس ایکس توییتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ناسا مایکروسافت حاکمیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی، دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده اند، اظهار کرد: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

کد خبر 745589

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • واکنش جالب فرهاد قائمیان به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • واکنش جالب بازیگر سرشناس به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم