Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@21:12:08 GMT

پایلوت اجرای قانون تسهیل ازدواج انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۲۹۷

پایلوت اجرای قانون تسهیل ازدواج انتخاب شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان، حل مشکلات اشتغال، مسکن و تامین جهیزیه از شاخص‌های قانون تهسیل ازدواج است. آمار منفی ازدواج نسبت به سال‌های گذشته، افزایش آمار تجرد و وجود سرمایه اجتماعی در خمین سبب انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای قانون تسهیل ازدواج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در این باره گفت: با عملیاتی شدن این قانون در خمین با استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان، انتظار می‌رود برای جوانانی که قصد ازدواج دارند، تسهیلات لازم فراهم شود.

محسن خیرمند افزود: ازدواج دیرهنگام و تجرد قطعی آسیب‌های زیادی برای جامعه دارد، هم اکنون در جامعه جوانانی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری قادر به ازدواج نیستند که این امر مشکلات زیادی را به دنبال داشته است.

فرماندار خمین نیز با یادآوری اهمیت ازدواج در آموزه‌های اسلامی، گفت: شیب تند کاهش ازدواج در این شهرستان در سال‌های اخیر متناسب با فرهنگ اسلامی نیست.

احمد طهرانی بیان کرد: پژوهش بررسی علل آسیب‌های اجتماعی در خمین توسط دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در حال انجام است و تاخیر در ازدواج به عنوان یکی از آسیب‌ها می‌تواند در این پژوهش بررسی شود.

وی افزود: بی توجهی به فرهنگ‌سازی در زمان تحصیل و نبود اشتغال، باعث معضلاتی  نظیر مدرک گرایی، پشت میز نشینی و عدم تمایل به ازدواج در جوانان شده است.

فرماندار خمین به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی و راه اندازی واحدهای تولیدی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: بر خلاف تصور برخی، در خمین مشکل کار وجود ندارد بلکه فرهنگ کار بین جوانان این شهرستان نهادینه نشده است.

طهرانی در عین حال افزود: کاهش نرخ ازدواج در مناطق روستایی به دلیل نبود اشتغال و امکانات و مهاجرت جوانان نگران کننده است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی بلند مدت و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین، شیب تند کاهش ازدواج در خمین متوقف شود.

کد خبر 539628 برچسب‌ها ازدواج استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خانگی در قالب تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه، به اهالی فرهنگ و هنر نیشابور پرداخت شد.

حوریه نعیمی افزود:  در غالب تسهیلات تبصره ۱۶، ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

وی گفت: در غالب تبصره ۱۸ هم ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه به بانک‌های عامل معرفی شدند و به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: این تسهیلات به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری مورد نظر خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد لذا هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته‌هایی که شامل دریافت تسهیلات‌ می‌شوند، به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود