Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:26:05 GMT

سایه خشکسالی بر اقتصاد کرونازده فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۳۲۷

سایه خشکسالی بر اقتصاد کرونازده فرانسه

به گفته رئیس اتحادیه ملی کشاورزان فرانسه(FNSEA)، خشکسالی در ۷۲ بخش که سه چهارم از ۹۶ بخش این کشور را شامل می‌شود ۴۵۰ هزار کشاورز را تحت تاثیر قرار داده است. این کشاورزان به دلیل گرمای شدید هوا و خشکسالی برای جلوگیری از خشک شدن کامل مزارع با محدودیت‌های شدید آبی مواجه شده‌اند.

به دنبال وقوع چنین شرایطی، کشاورزان به دلیل برداشت کمتر آب و آسیب‌هایی که به مزارع شان وارد می‌شود از دولت فرانسه تقاضای کمک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزی فرانسه برای مقابله با خشکسالی استثنایی که واقع شده به کمک‌های اضطراری نیاز دارد و امیدوار است این کمک‌ها در برنامه بهبود اقتصادی فرانسه به منظور شتاب بخشی در انتقال آب و هوایی و حاکمیت غذایی کشور لحاظ شود. کشاورزی فرانسه که از خشکسالی رنج می‌برد نمی‌خواهد بزرگترین فراموشی در برنامه بهبود اقتصادی آینده این کشور که در پایان ماه اوت(مرداد) ارائه شده و یکصد میلیارد یورو را دربرمی‌گیرد، باشد.

خشکسالی در حالی بخش کشاورزی فرانسه را تهدید می‌کند که شیوع کرونا و در پی آن قرنطینه‌های طولانی مدت نیز به اقتصاد این کشور بطور جدی ضربه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس اتحادیه ملی کشاورزان فرانسه می‌گوید: ما نیازها را یک میلیارد یورو محاسبه کرده‌ایم. رئیس جمهوری در مورد حاکمیت مواد غذایی صحبت کرد و امروز ما ۵۰ درصد گوجه‌فرنگی و توت فرنگی خود را وارد می‌کنیم.

«کریستین لامبر - Christiane Lambert» در گفت و گو با رادیو «فرانس انتر» گفت: از آنجا که وضعیت فوق‌العاده‌ای پیش آمده، اتخاذ تدابیری فوق‌العاده نیز ضروری است. او  از دولت فرانسه خواست با حمایت از صنعت کشاورزی، فرصتی را فراهم آورند تا بتوان به کشاورزان برای مقابله با گرمای شدید کمک کرد.

لامبر می‌گوید ما در انتظار پشتیبانی مالی دولت هستیم، اکنون نیازهایی ساختاری بوجود آمده و باید به کشاورزان در مقابل شوک گرما کمک کرد. او در عین حال این پیشنهاد را هم می‌دهد که علاوه بر کاهش مالیات کشاورزان، به آنها اجازه داده شود مالیات خود را با تاخیر بپردازند تا به این ترتیب بارِ مالی کمتری بر آنها تحمیل شود.

گرما باعث شده است که بسیاری از مزارع سبز فرانسه به مزارعی خشک و قهوه‌ای رنگ تغییر شکل دهند.

در این پیوند، «لو پروگرس» هم نوشت: کشاورزان فرانسوی برای تطبیق کشت خود در تلاشند. خشکسالی بر سر فرانسه در حال بارش است. در برخی مناطق حتی خاک به میزان آنچه در سال ۱۹۷۶ رخ داد خشک است.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، میانگین بارندگی در فرانسه در ماه ژوئیه(تیر) کاهش ۷۰ درصدی داشت.

دولت فرانسه در اوایل سال جاری میلادی به کشاورزان در مناطقی که خشکسالی آنها را تهدید می‌کرد، اجازه داد با چرای دام‌ها در این مزارع یا استفاده از محصولات آن به عنوان علوفۀ دام، از وارد شدن خسارات مالی بیشتر جلوگیری کنند.

این شرایط در حالی به وقوع پیوسته که فرانسه همچنان در بین چند کشور نخست اروپایی در میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین میزان آسیب‌های ناشی از بحران کرونا را متحمل شده است و اگرچه اداره آمار فرانسه روند اقتصادی دو ماه اخیر در این کشور را رو به بهبود خوانده اما طبق پیش‌بینی‌ها، شرایط موجود نشان از عمیق‌تر شدن رکود اقتصادی دارد.

تولید ناخالص ملی در سه‌ ماه دوم سال میلادی جاری در چهار کشور اروپایی به شدت کاهش یافته که فرانسه در کنار آلمان، ایتالیا و اسپانیا به دنبال شیوع کرونا در این کشور شرایط رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

موسسه ملی آمار و اطلاعات اقتصادی فرانسه (اینسه) اعلام کرد که شیوع کرونا به اقتصاد این کشور صدمه زیادی وارد کرده و نرخ تولید ناخالص ملی آن در سه ماهه دوم سال به رقم ۱۳.۸ درصد رسیده که به معنی آغاز رکودی بی‌سابقه است.

با وجود این مشکلات، و مشکلاتی که پیشتر از این‌ها کاخ الیزه را در مقابل اعتراض‌های خیابانی قرار داده بود، مکرون جوان با انجام سفرهای فوق‌العاده و برگزاری نشست‌های اضطراری وانمود می‌کند که نگران مردم لبنان و شرایط این کشور است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه اراضی کشاورزی ویروس کرونا فرانسه اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • بازگشت به جنگ در سایه
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است