Web Analytics Made Easy - Statcounter

میقانی با بیان اینکه هلال احمر برای جستجوی دختر مفقود شده کرجی با تمام توان وارد میدان شد، جزئیات جست و جو و کشف جسد فرد گمشده را تشریح کرد.

«فرهاد میقانی» ظهر امروز(چهارشنبه 22 مرداد) در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران این رسانه، در خصوص جزئیات جستجوی«سها رضانژاد» گفت: پراکندگی و صعب العبور بودن منطقه موجب شد تا روند جستجوی دختر مفقود شده کرجی طولانی تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه وظیفه ما جستجو و نجات است، ادامه داد: ما اطلاعات درستی در خصوص این پرونده نداشتیم و تنها می گفتند ایشان گم شده است لذا براساس حدس هایی که زده شد ما به صورت نقطه ای جستجوی منطقه را انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه ما در این مواقع تئوری احتمالات داریم و براساس آن روش جستجو را انتخاب می کنیم، افزود: ما چند حلقه را در آن نقطه مشخص و نقاط احتمالی را جستجو کردیم و حتی نیروها در برخی نقاط تا 150 متر فرود آمدند و در برخی نقاط نیز از هلی شات استفاده کردیم.

 

میقانی اضافه کرد: در روزهای نخست جستجو برای دختر گمشده کرجی جایی نبوده که سگ های نجات به آن نقطه فرستاده نشده باشند، مسیرهایی وجود داشت که چندین بار جستجو شده بود و حتی سگ های نجات تا بالای آبشار هم رفتند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه شرایط جوی نامطلوب در طولانی شدن روند جستجو اثرگذار بود، بیان کرد: تیم های جستجوی ما تقریباً حول و حوش جسد را گشتند و از آن بالا فرود آمدند و هلی شات هم  به آن نقطه رفته است اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که در جستجوها درصد خطایی نیز وجود دارد اما اینکه بگوییم جمعیت هلال احمر در جستجوی فرد گمشده کوتاهی و یا قصور کرده نگاه درستی نیست.

 

وی با بیان اینکه آقایان قاسمی و منوچهری از نجاتگرانی بودند که جسد را کشف کردند، گفت: آن روز که نیروهای ما برای کشف جسد به منطقه موردنظر رفتند رفتن به محل اسکان کمپ حدود 5 ساعت طول کشید و شاید اگر کسی بخواهد در حالت عادی به محل کمپ برود یک روز طول بکشد.

 

میقانی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از تمامی ظرفیت های خود استفاده کرد، تصریح کرد: 55 تیم اعزامی برای جستجوی «سها رضانژاد» فعالیت داشتند که 212 نجاتگر و پرسنل را شامل می شدند، همچنین 36 خودروی کمک دار در این عملیات به کارگیری شدند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات موجود جستجو را انجام دادیم، هیچ شاخ و برگی شکسته نبود و خونی ریخته نشده بود همین مسائل کار جستجو را خیلی سخت می کرد و می توان گفت یکی از دلایلی که روند جستجو را طولانی کرد به خاطر این بود که هیچ آثاری پیدا نشد.

 

وی با بیان اینکه وسعت و پراکندگی منطقه زیاد بود و هلال احمر 10 روز با استفاده از تمامی ظرفیت ها پای کار آمد، یادآور شد: هلال احمر پس از 10 روز نیز عملیات جستجو را تعطیل نکرد و نیروها همچنان در حالت آماده باش بودند و به صورت نقطه ای جستجو را رصد و پیگیری می کردند تا اینکه عملیات در روز جمعه به نتیجه رسید.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: هلال احمر گلستان روند جستجو سها رضانژاد سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان کشف جسد جمعیت هلال احمر روند جستجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خور و بیابانک گفت: عصر روز سه شنبه سقوط یک جوان ۲۲ ساله در محدوده چشمه ایزد آباد شهر خور از کوه گزارش و بلافاصله عملیات نجات آغاز شد.

سید موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار داشت: طی تماس با مرکز عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان اصفهان، سقوط یک جوان ۲۲ ساله در محدوده چشمه ایزد آباد شهر خور از کوه حوالی ساعت ۱۷ امروز _سه شنبه هفتم فروردین_ گزارش شد.

وی افزود: یک تیم عملیاتی ۵ نفره به منطقه مذکور اعزام شد که طی عملیاتی بسیار حساس و سخت به همت نیروهای نجاتگر هلال احمر شهرستان خوروبیابانک و رئیس اداره ورزش و جوانان، اقدامات امداد و نجات صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوروبیابانک ادامه داد: این جوان حادثه دیده به پایین کوه انتقال یافت و تحویل پرسنل اورژانس خوروبیابانک شد.

کد خبر 739493

دیگر خبرها

  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی
  • ۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد