Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تولید واکسن کرونا در کشور افزود: هنوز حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا در جهان وجود دارد و به نتیجه قابل قبولی در این زمینه نرسیدیم. مشابه این ویروس تاکنون دیده نشده و در نتیجه تهیه این واکسن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه این واکسن یا در جهان چه زمانی به بازار می‌آید و آیا واکسنی که به بازار می‌آید، طول مدت ایمنی آن چقدر خواهد بود مورد تردید است.

وی ادامه داد: در مجمع بین المللی سازمان جهانی بهداشت هم شرکت کرده و سبد خود را در خرید گذاشته‌ایم تا اگر جایی از جهان این واکسن را عرضه کرد، بتوانیم این واکسن را برای شهروندان خود خریداری کنیم.

نمکی بیان کرد: رسانه‌ها به مردم این را یاد بدهند که تا زمانی که واکسن موثر نیامده، موثرترین پدیده شستن دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

دو صدایی درباره کرونا

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره دو صدایی و چند صدایی درباره کرونا اظهار کرد: دو صدایی یا چند صدایی حاصل دو رویکرد یا نگاه به مشکلات کشور است. سلامت اصلی‌ترین رکن اساسی کشور است که می‌تواند بر اقتصاد و سیاست و فرهنگ تاثیر داشته باشد. برخی ممکن است این را به گونه دیگری مشاهده کنند، اما کشوری که در تحریم به سر می‌برد و مشکلات اقتصادی دارد، عده‌ای فکر می‌کنند باید اولویت‌های دیگری را پر رنگ دید. همه تلاش خود را کردیم که این دو صدایی‌ها را به تک صدایی و مهار زودرس کرونا بدل کنیم.

موثرترین همراهان ما رسانه‌ها هستند

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تعامل بیشتر با رسانه‌ها اظهار کرد: وزیر بهداشتی که از ابتدا گرفتار سیل و زلزله و آنفلوآنزا و کرونا شده و با همه مشکلات تحریم‌ها، این وزیر ممکن است در تقسیم کار و حتی مشاهده اطراف خود کسی را نبیند. بعد از خداوند بر اساس ایمانی که به اهل فرهنگ و رسانه دارم، فکر می‌کنم موثرترین همراهان ما رسانه‌ها باشند. غیر از رسانه‌های تصویری، کسانی که می‌توانند با قلم، فتنه‌ها را بخوابانند و آتش‌ها به پا کنند و در دگرگونی‌های کشور موثر هستند.

از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردیم

نمکی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگاریّ درباره مشکلات پیش آمده برای یکی از روزنامه‌ها بیان کرد: تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردم و حتی قبل از من هم اگر شکایتی بوده خواستم که پس گرفته شود. اگر گفتمان بر اساس حقیقت است که باید با جان و دل بپذیریم. در این دوران سخت که سربازان خط مقدم این دفاع را مشاهده کردیم، عده‌ای برای تشویش ذهن مردم و گسست اعتماد مردم، کار‌های تلخی انجام داده و من را به یاد روز‌های دفاع مقدس انداخت که عده‌ای در جبهه می‌جنگیدند و افرادی به صدام گرا می‌دادند که سنگر بچه‌های ما را بزند. اگر موردی وجود داشته باشد همراهی می‌کنیم تا هیچ خبرنگاری به دلیل شکایت از جانب ما در مشکل نباشد.

کووید ۱۹ شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده است

وی اظهار کرد: پدیده کووید ۱۹ شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده و یکی از موارد این است که روی عزیز خبرنگاران را کمتر می‌بینیم. هرچند خبرنگاران از ابتدا در کنار مدافعان سلامت حضور داشته و عظمت کار بزرگی که در کشور اتفاق افتاده را به تصویر کشیده‌اند. اعتقاد من این است که یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در همه کشور‌ها داشتن رسانه‌های پویا و حقیقت‌گویی است که در راستای اعتلای توسعه یافتگی کشور نقش آفرینی می‌کنند.

ادامه دارد...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر بهداشت پارسی خبر دانش بنیان سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا دو صدایی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت : کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد

وزیر بهداشت گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۲۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت بهداشت پلمب و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معلوم شده است.   به گزارش تسنیم، بهرام عین اللهی در سفر به قم ضمن بازدید از پایگاه اورژانس موقت عوارضی قم تهران با حضور در بیمارستان 700 تختخوابی شهید بهشتی قم، اظهار داشت: با وجود کاهش 6 درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز 26 هزار نفر در اورژانس کشور به صورت 24 ساعته در حال خدمت هستند.   وی با بیان اینکه از 25 اسفندماه تاکنون در سطح کشور 182 هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته است، گفت: 607 هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و 58 هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که 77 هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.   وزیر بهداشت گفت: 2 میلیون و 700 هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که 2 میلیون و 200 هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند، 850 بیمار بدحال احیای قلبی شدند.   عین اللهی با اشاره به اینکه 470 هزار نفر در کشور بستری شدند و 116 هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان 35 هزار جراحی اورژانسی بوده است، عنوان کرد: در حوزه بازرسی‌ها 870 هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان 2 هزار و 700 مرکز به دلیل عدم رعایت بهداشت توسط عوامل قضایی پلمب شده است.   وی تصریح کرد: در این باره بیش از 90 هزار اخطار کتبی داده شده و 855 هزار کیلوگرم مواد فاسد معلوم شده است.   عین اللهی با بیان اینکه 3 هزار و 345 پایگاه اورژانس، 5 هزار و 700 آمبولانس و 64 اتوبوس آمبولانس در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: 2 هواپیمای اورژانس، 52 بالگرد اورژانس، 270 موتور اورژانس و 5 شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.   وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استان قم تا به امروز 3 هزار و 600 مصدوم جاده‌ای و شهری توسط اورژانس منتقل شدند، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته و با توجه به تردد‌های کمتر 10 درصد کاهش یافته است.   وی با اشاره به تعداد مراجعین به بیمارستان‌های قم در این ایام افزود: بیش از 9 هزار و 600 بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که 3 هزار و 800 نفر بستری شدند.   عین اللهی گفت: در 5 هزار و 500 بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که 7 تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است/انتشار
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت : کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • خدمت رسانی شبانه روزی ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور
  • قایدی: در زمین نامناسب ترکمنستان هم بازی قابل قبولی انجام دادیم
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان