Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:59:55 GMT

چه عواملی بر کنترل کرونا تاثیر دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۵۹۱

چه عواملی بر کنترل کرونا تاثیر دارد؟

ایسنا/مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد که شدت روند بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های بابل، وضعیت درمان را با مسائل جدیدتری مواجه خواهد کرد و گفت: برخی از سیاست ها، ضوابط و قواعدی که دولت و مسئولان مرتبط وضع می کنند تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید مصطفی قاسم زاده اظهار کرد: حداکثر ظرفیت بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است و در مقابل بیمارانی که نیازمند به خدمات بیمارستانی هستند، این خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را برای این افراد بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از اول اسفندماه سال گذشته با مراجعه اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بابل، بخش درمان وارد کارزار مصاف با کووید 19 شد و تمام فضای بیمارستان های بابل و ظرفیت های عادی و ویژه بیمارستانی، پزشکان و کادر درمانی درگیر مبارزه با این ویروس شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مبارزه با این ویروس در اواسط اردیبهشت روند ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ را در بیمارستان های بابل کاهش داد اما از تیرماه با خیز دوم بیماری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل درگیر با پیک دوم کرونا شدند.

وی با بیان اینکه مازندران همواره یکی از مقاصد مسافرتی و توریستی بوده و در سال های اخیر هم این روند ادامه داشته است، گفت: با توجه به فراوانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انتظار می رفت که امسال از مسافرت به مازندران و بابل پرهیز شود کمااینکه چنین اتفاقی نیفتاد و مسیرهای ورودی، ییلاقی و تفریحی، جنگل ها و پارک های جنگلی در اشغال ماشین ها و مسافران بوده و همین ازدحام بیش از اندازه باعث انتقال ویروس می شود.

قاسم زاده گفت: مبارزه با ویروس کرونا تنها یک ضلع ندارد که بهداشت، درمان و دارو باشد بلکه همکاری و مشارکت اجتماعی و برخی از سیاست ها، ضوابط و قواعدی که دولت و مسئولان مرتبط وضع می کنند تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.

وی افزود: انتظار می رود که سیاست گذاران، مسئولان و مردم، کادر درمان و بهداشت را تنها نگذارند چرا که همکاران زیادی به کرونا مبتلا شدند و بسیاری از آنها هم خسته شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: نیاز است همت و حمایت بیشتری از طرف کل اجزای مبارزه با کرونا در راه شکست این ویروس مصرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بابل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه، یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارایه خدمات از قبیل حجامت، گچ گیری، ختنه، فصد و. در شهر سرایان توسط کارشناسان نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.


دکتر جمشید مشایخی جم افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات طب سنتی کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این واحد غیر مجاز پلمب شد.

وی گفت: همشهریان برای انجام خدمات طب سنتی در مؤسسات و مراکز پزشکی داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱- ۳۲۳۸۱۳۳۹ -۰۵۶ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل