Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:42:06 GMT

ارائه خدمات حقوقی و دادرسی رایگان به نیازمندان ایلامی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۵۹۳

ارائه خدمات حقوقی و دادرسی رایگان به نیازمندان ایلامی

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان ظهر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه ارائه خدمات رایگان قضایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: کاستن از میزان آسیب‌های اجتماعی در این استان یک وظیفه عمومی بوده که لازم است علاوه بر نهادهای حمایتی، دستگاه‌های دولتی، تشکلهای مردمی و عموم مردم که همه دارای مسئولیت اجتماعی هستند در آن مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه مشکلات مالی و معیشتی ارتباط تنگاتنگی با آسیب‌های اجتماعی دارند افزود: اینکه کمیته امداد در جای جای این استان رفع مشکل مسکن نیازمندان را به صورت جدی دنبال کرده و به مراحل نهایی رسانده است و یا تلاش جدی این دستگاه برای ایجاد اشتغال نیازمندان نقش مهمی در رفع دغدغه نیازمندان و دوری آنها از آسیب‌های اجتماعی داشته است.

مدیرکل دادگستری استان ایلام کاستن از مشکلات نیازمندان و میزان فقر در این استان را نیازمند یک پویش اجتماعی دانسته و افزود: این مهم باید با مشارکت نهادهای حمایتی به عنوان یک وظیفه اجتماعی برای همه کسانی که دارای توانمندی مالی هستند شکل بگیرد و هر کسی در قبال رفع مشکل نیازمندان احساس وظیفه کند.

دهقانی تصریح کرد: بعد از بیماری کرونا پویش بزرگی که با عنوان کمک مومنانه و ایران همدل شکل گرفت خوشبختانه باعث ایجاد همبستگی اجتماعی شده و با مشارکت نیازمندان توانست مشکلات زیادی از نیازمندان را برطرف کند.

وی به موضوع تفاهم نامه ارائه خدمات رایگان قضایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه این است که قشر نیازمند جامعه بخاطر مشکلات مالی و معیشتی از پیگیری قضایی مشکلات خود و اجرای عدالت قضایی محروم نشوند و همچون دیگر اقشار جامعه بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

دهقانی در ادامه تصریح کرد: با این تفاهم نامه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ضمن اینکه از خدمات رایگان قضایی و دادرسی و همکاری وکلای نیکوکار دادگستری برخوردار می شونداز این پس از پرداخت تعرفه‌های دفاتر خدمات قضایی نیز معاف می‌شوند.

کد خبر 4997209

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری ایلام مددجویان کمیته امداد دادگاه ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم آمار کرونا ماه محرم محرم 99 گرگان شهرکرد کمک مومنانه قزوین ستاد ملی مقابله با کرونا کمیته امداد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود

حجت الاسلام والمسلمین معزی دیدار fh رئیس و مدیران سازمان داوطلبان به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقاء دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بروکراسی‌های غیرضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بروکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج