Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@17:18:12 GMT

شیشه لاکوبل و نقش آن در دکوراسیون داخلی و نما

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۶۴۰

شیشه لاکوبل و نقش آن در دکوراسیون داخلی و نما

یکی از انواع شیشه‌های رنگی، شیشه لاکوبل است. لاکوبل به شیشه‌ صافی می‌گویند که یک طرف آن رنگی است. به علت ظاهر خاص و ویژه‌ای که دارد، بیشتر به عنوان شیشه‌ی تزینی در طراحی دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شیشه برای اولین بار توسط مصریان حدود 3000 سال پیش ساخته شد اما کاربرد شیشه های رنگی به قرن 19 میلادی باز میگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این شیشه ها در کریستال های به کار رفته در لوستر، درب ها و ظروف شیشه ای و ... استفاده شده است. یکی از عناصری که برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود، شیشه‌های رنگی است؛ با گذشت زمان طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد و نیاز به استفاده از شیشه‌های رنگی افزایش یافت. از مشهورترین شیشه سازان قرن می‌ توان لوییس کامفورت و جان لافرژ را نام برد. از مهم ترین ویژگی‌هایی که در طراحی دکوراسیون باید به آن توجه ویژه ای داشت نور و رنگ است؛ به همین دلیل کاربرد شیشه‌های رنگی و شیشه لاکوبل در بیشتر آثار معماری قابل مشاهده است.

شیشه رنگی دیوارپوش

از شیشه های‌ رنگی به عنوان دیوارپوش استفاده می شود. این شیشه ها علاوه بر زیبایی بصری که به محیط اطراف خود می‌دهند، از ایمنی بالایی برخوردار بوده و قابل جابجایی هستند. برای رنگ کردن دیوار مراحل سیمان کاری، گچ کاری و رنگ را باید به ترتیب طی کرد؛ اما نحوه‌ی نصب شیشه رنگی به صورت مستقیم و به وسیله چسب پلی آرتان، چسب سیلیکون و چسب آکواریوم بر روی سطح سیمان کاری شده دیوار است و مرحله گچ کاری حذف می‌شود. از مزایای بسیار مهم شیشه های رنگی بازتاب کردن نور است و به کارگیری آن‌ها در مکان‌هایی که از نور طبیعی بهره‌مند نیستند، یکی از بهترین انتخاب ها است. این دیوار پوش می تواند به شکل متفاوت و در مکان‌های مختلف نصب شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

شیشه رنگی دیوارپوش طرحدار

شیشه‌های رنگی الزاما ساده نیستند و شما می توانید طرح دلخواه خود را با رنگ‌ها و ضخامت‌ها متنوع روی این شیشه‌ها ایجاد کنید و هر وقت که خواستید طرح ها را پاک و یا با طرح جدید جایگزین کنید که این اتفاق کمی زمان‌بر است.

شیشه رنگی دیوارپوش تجاری

در مراکز تجاری اعم از پاساژها، کافی‌شاپ‌ها، سینماها و... یکی از متریال‌هایی که امروزه به عنوان دیوار استفاده می‌شود، شیشه‌های رنگی است. این شیشه ها به علت رنگ و نوع کاربردشان جلوه خاصی به مراکز تجاری شما می‌بخشد و به همین سبب استفاده از این شیشه‌ها در مکان‌های تجاری افزایش یافته است.

شیشه رنگی دیوار پوش مسکونی

زمانی که شیشه‌های رنگی به عنوان دیوارپوش در اتاق خواب، سالن پذیرایی و پشت تلویزیون استفاده می شود؛ ترکیب این شیشه ها با نورپردازی جذاب و استفاده از لامپ هایLED  به منزلتان انرژی مثبتی می بخشد و آن را به فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر تبدیل می‌کند.

شیشه رنگی دیوارپوش سرویس و حمام

امروزه به دلیل نصب آسان، زیبایی و هماهنگی بصری، بیشتر از شیشه های رنگی به عنوان دیوارپوش حمام و دستشویی استفاده می‌شود. از مزایای این شیشه ها می توان به قابلیت نصب آسان و راحت اکسسوری‌ها اشاره کرد. فقط کافی است قبل از نصب جای تمام این اکسسوری‌ها مشخص شود تا به وسیله‌ی دستگاه مستر سوراخ شوند.

شیشه رنگی بین کابینتی

آشپزخانه روح و قلب خانه است؛ بنابراین یکی از راه‌های پیشنهادی برای زیباتر شدن این فضا استفاده از شیشه‌های رنگی است که از لحاظ دوام و بهداشت در بالاترین سطح خود قرار دارد. برای دیزاین و طراحی آشپزخانه خود می توانید این شیشه ها را به صورت شیشه بین کابینت، شیشه هایی از سقف تا انتهای دیوار یا به صورت اشکال متنوع در دیوارهای مختلف جای گذاری کنید.

اگر از این شیشه ها به عنوان شیشه های بین کابینتی استفاده کردید، باید بدانید که این شیشه‌ها لک نمی شوند و تمیز کردن آن ها آسان است و هر موقع که اقدام به تمیز کردن شیشه کنید، سطح شیشه‌ها مانند روز اولشان براق خواهند شد؛ حتی اگر مدت مدیدی از نصب آن‌ها گذشته باشد.

شیشه لاکوبل چیست؟

یکی از انواع شیشه‌های رنگی، شیشه لاکوبل است. لاکوبل به شیشه‌ صافی می‌گویند که یک طرف آن رنگی است. به علت ظاهر خاص و ویژه‌ای که دارد، بیشتر به عنوان شیشه‌ی تزینی در طراحی دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شود. این شیشه دارای 25 رنگ متنوع است؛ اما به هر رنگی که بخواهید می‌توانید سفارش دهید تا تولید شود. لاکوبل دو مدل شیشه پشت رنگی مات و پشت رنگی براق دارد که نور از آن گذر می‌کند و دارای ضخامت 4 تا 20 میلی متری است. این شیشه از نظر ایمنی دارای دو سطح متفاوت ایمن و ایمن پلاس بوده و کارخانه AGC بلژیک اولین کارخانه تولیدی این محصول است. منظور از ایمن بودن یعنی در حین شکسته شدن، خرد نمی‌شوند. از مزایای شیشه رنگی لاکوبل مقاوم بودن آن در برابر حرارت، اشعه ماورا بنفش و مقاوم بودن در برابر رطوبت است. این شیشه های ضد خش نصب و نگهداری‌ بسیار آسانی دارند. شما می توانید طرح مورد نظر خود را بر روی آن چاپ کنید؛ این طرح های چاپی ثابت بوده و شیشه های چاپی قابلیت تمیز کردن و شستشو را دارند. رنگ‌های استفاده شده در این شیشه ها با طبیعت اطراف هماهنگ هستند و به خاطر برخی از ویژگی‌هایشان از کیفیت هوای محیط داخلی نمی‌کاهند. شیشه لاکوبل را می توان جایگزین دیوارهای شیشه‌ای، کابینت‌های شیشه‌ای، میز‌های شیشه‌ای کرده و یا حتی در نمای بیرونی ساختمان‌ها و ... به کار برد.

همچنین یکی از دیگر قابلیت های مهم آن سکوریت و لمنیت است. در عمل سکوریت کردن شیشه را در کوره ای با دمای 400 تا 700 درجه قرار می دهند و سپس پس از سرد کردن آن شیشه سکوریت و این اتفاق باعث بالا رفتن قوام شیشه در برابر ضربه و حرارت می‌شود. همچنین با لمینیت کردن این شیشه می توانید از آن به عنوان درب های اتاق، سرویس بهداشتی و... استفاده کنید.

شیشه لاکوبل تتراگلس

شیشه‌ لاکوبل تتراگلس از ضمانت نامه دو ساله، بیمه و 10 سال خدمات پس از فروش برخوردار است و از دیگر مزایای آن می توان به نصب آسان این شیشه‌ها در مکان مورد نظر شما توسط متخصصین مجرب تتراگلس اشاره کرد. این شیشه ها قابل برش بوده و می توان به سادگی آن ها را به کمک ابزارهای مناسب برشکاری شیشه از قبیل دیاموند یا دستگاه تراش با شیب 1 تا 40 میلی به اندازه دلخواه برش دهید. از دیگر محصولات این شرکت می توان به کابین دوش شیشه ای، نرده شیشه ای، پاتیشن شیشه ای و شیشه هوشمند اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون عنوان دیوار استفاده می شود شیشه های رنگی شیشه ها ویژه ای شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که در مجله Langmuir منتشر شده است، دانشمندان توضیح دادند که بیشتر آزمایش‌هایی که امروز استفاده می‌شود مبتنی بر واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است. ماده فلورسانس یا پروب ذرات رنگی به آنتی‌بادی‌ها وصل می‌شود تا نتیجه مشخص شود. هنگامی که آنتی‌بادی‌ها به ویروسی مانند SARS-COV-۲ می‌چسبند، این پروب‌ها حضور ویروس را اعلام می‌کنند. استفاده از نانوذرات رنگی به دلیل سادگی در اجرای آن و تجهیزات علمی کمی برای انجام آزمایشات بسیار مورد توجه است.

نانوذرات طلا رنگی با ثبات شیمیایی بالا و جذب پلاسمون منحصر به فرد، به طور گسترده به عنوان پروب در آزمایشات ایمنی‌سنجی استفاده می‌شوند. به گفته محققان، چنین موادی دارای تطبیق‌پذیری بالایی هستند و رنگ‌های آن‌ها بر اساس اندازه و شکل تغییر می‌کند. علاوه بر این، سطح آن‌ها را می‌توان با استفاده از ترکیبات تیول اصلاح کرد.

در آزمایش‌های معمولی که از نانوذرات طلا رنگی استفاده می‌کنند، اغلب باید چگالی نوری نانوذرات طلا را تقویت کنند، به طوری که پزشکان بتوانند به راحتی قدرت سیگنال تولید شده توسط تعامل بین آنتی‌بادی‌ها و ماده هدف را اندازه‌گیری کنند. با افزایش میزان نانوذرات طلا می‌توان تا حدی سیگنال را بهبود داد اما مقدار بسیار زیادی از نانوذرات طلا نیاز است. برای حل این مشکل محققان چیدمان جدیدی از نانوذرات طلا ارائه کردند.

محققان روش جدیدی به نام رسوب خودسازمانده (SORP) را پیشنهاد کردند. SORP با حل کردن پلیمرها در حلال‌های آلی کار می‌کند. پس از اینکه حلال آلی توسط تبخیر حذف شد، پلیمرها با هم جمع می‌شوند و ذرات ریز را تشکیل می‌دهند.

هیروشی یابو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «با استفاده از پلیمرهای تزئین‌شده با نانوذرات طلا که توسط SORP جمع‌آوری شده‌اند، تصمیم گرفتیم ببینیم چقدر در تشخیص ویروس آنفولانزا موثر هستند و آیا حساسیت بیشتری در تشخیص واکنش‌های آنتی‌ژن-آنتی‌بادی دارد یا خیر. روش ما منجر به چگالی نوری بالاتری نسبت به نانوذرات طلا شد.»

یافته‌های این گروه نشان داد که می‌توان از این فناوری در فضای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 6087499 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خانه ای با دکوراسیون ورزشی! (عکس)
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • تم بنفش برای دکوراسیون اشرافی، نظرتان چیست؟ (عکس)
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین