Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس 2020 گفت: پایه و اساس زیست‌بوم فناوری و نوآوری موفق و پایدار، نهادینه کردن تفکر کارآفرینی در افراد است.

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، سجاد عباسی فشمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس 2020 که بعد از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: اگر چند ماه پیش به ما می‌گفتند که نمایشگاه اینوتکس 2020 بدون ساخت یک غرفه یا حضور یک غرفه‌دار برگزار می‌شود، باور نمی‌کردیم اما به دلیل شیوع کرونا در کشور تنها دو راه پیش‌رو داشتیم؛  مانند بسیاری از رویدادهای بین‌المللی نمایشگاه را کنسل کنیم یا از راه روشی برای برگزاری آن استفاده کنیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایه اصلی یک اکوسیستم موفق را استعدادهایی تشکیل می‌دهند که تفکر کارآفرینی در آنها نهادینه شده باشد. زمانی که این بستر این زیست‌بوم شکل گرفت، به شتاب‌دهنده، مراکز رشد، هسته‌های فناور، صندوق‌های سرمایه‌گذار و... نیاز دراد تا تبدیل ایده به محصول، تشکیل تیم و تولید محصول نهایی کمک کنند.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: بنابراین برای ایجاد یک اکوسیستم فناوری و نوآوری موفق و پایدار به ایجاد تفکر کارآفرینی نیاز است که برگزاری رویدادهای کارآفرینی نقش مهمی در این میان ایفا می‌کنند. تاکنون 12 بازیگر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران شناسایی شده‌اند که هدف اینوتکس جمع کردن آنها در کنار هم زیر یک سقف است.

عباسی فشمی بیان کرد: اینوتکس سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که شامل ایجاد زمینه مناسب برای همکاری و مشارکت بازیگران مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، ارائه فرصت‌ سرمایه‌گذاری نوین به سرمایه‌گذاران و شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط میان بازیگران این زیست‌بوم می‌شود. برای تحقق این امر رویدادهای جانبی در کنار نمایشگاه اصلی برگزار می‌شود.

در اینوتکس 2020 چه خواهد گذشت؟

وی با اشاره به این که 12 رویداد جانبی در کنار اینوتکس 2020 برگزار می‌شود، افزود: استیج مانند هر سال برگزار می‌شود با این تفاوت که امسال به دلیل مجازی بودن نمایشگاه از حضور سخنرانان بین‌المللی بیشتری بهره می‌بریم. در بخش کافه سرمایه نیز تاکنون 350 جلسه برنامه‌ریزی شده است. این رویداد از ساعت 12 امروز شروع به کار کرده و تاکنون 50 جلسه از آن انجام شده یا در حال انجام است.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در رویداد پاویون منتورشیپ نیز 300 فرصت وجود دارد که تاکنون 60 مورد از آن رزرو شده است.  رقابت در رویداد اینوتکس پیچ از آذر ماه سال گذشته آغاز شده و مراحل مقدماتی آن در 6 استان کشور برگزار شده است. نیمه‌نهایی و فینال این بخش نیز روز شنبه (25 مرداد) برگزار خواهد شد. اینوتکس کوآپ رویدادی برای ایجاد ارتباط میان استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های بزرگ با هدف توسعه بازار است که امسال نیز مانند سال گذشته برگزار می‌شود و تاکنون 40 جلسه در آن برنامه‌ریزی شده است.

عباسی فشمی با معرفی بخش ویژه نمایشگاه امسال به نام اینوتکس گیم، مطرح کرد: این رویداد برای نخستین بار در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود. رویداد اینوتکس جوان که مخصوص کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فناوری است نیز امسال در نمایشگاه مجازی برگزار می‌شود و کارگاه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در کنار بازی‌های سرگرم‌کننده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش تجربه فناوری، رویدادی برای آشنایی مردم با فناوری‌های جدید و تجربه آنها از نزدیک بود که امسال امکان برگزاری نداشت اما به جای آن 30 مستند در خصوص فناوری و نوآوری پخش می‌شود. اپلیکیشن نمایشگاه اینوتکس نیز تازه‌ترین بخش نمایشگاه امسال به شمار می‌رود و امروز تأییدیه گوگل پلی را گرفته  است و بازدیدکنندگان می‌توانند آن را دانلود کرده و از نمایشگاه مجازی بازدید کنند و با غرفه‌داران صبحت کنند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس اینوتکس 2020 نمایشگاه اینوتکس فناوری و نوآوری تفکر کارآفرینی برگزار می شود اینوتکس 2020 زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بخش‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، ایستگاه کار است که در آن، شرکت‌های پارک فناوری پردیس فرصت‌های شغلی و کارآموزی خود را به نمایش گذاشته و کارجویان نیز با ارسال رزومه خود، آمادگی خود را برای حضور در این فرصت‌های شغلی اعلام می‌کنند.

رزومه کارجویان پس از بررسی و رتبه بندی، در اختیار شرکت‌های عضو قرار گرفته و مصاحبه‌های شغلی در ایستگاه کار برگزار می‌شود.

بخش دیگر ایستگاه کار، برگزاری کافه کار است. با اجرای طرح رتبه بندی کارجویان توسط مرکز توسعه سرمایه انسانی، فرایند جذب نیرو‌های انسانی توسط کارفرمایان تسهیل می‌شود.

این نشست‌ها، به صورت روزانه و در زمان برگزاری نمایشگاه اینوتکس میزبان اساتید مطرح منابع انسانی خواهند بود. مشاوره و کوچینگ شغلی به بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار است که با حضور منتور‌ها و مشاوران شغلی برگزار می‌شود.  

کارفرمایان و کارجویان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، درخواست خود را برای حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰۴، ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • جشنواره کتاب پاریس ۲۰۲۴ پس از بولونیا برگزار شد/فاصله با دوره اوج
  • تجربه لمس فناوری‌های آینده در رویداد تجربه فناوری اینوتکس ۲۰۲۴
  • فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان‌ حوزه سلامت در «ایران هلث»
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت
  • ثبت‌نام رویداد کافه سرمایه نمایشگاه اینوتکس آغاز شد
  • چرا در ماه رمضان امسال، تلاوت قرآن درخشان‌تر از همیشه بود؟
  • ثبت نام حضور در رویداد کافه سرمایه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ آغاز شد