Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «محمدتقی شفیعی» با اعلام این خبر گفت: دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارایه پهن باند ثابت از سوی برخی اپراتور‌ها با همکاری سایر نهاد‌ها مانند شهرداری‌ها، شرکت‌های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در برخی استان‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه‌های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص‌های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی افزود: گزارش‌های این سنجه‌های نصب شده از طریق سامانه نت سنج پلاس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می‌توانند با این سامانه شاخص‌های کیفیت اینترنت اپراتور‌ها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از طریق بازرسی‌های حضوری نیز انجام می‌شود.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزار‌های نظارتی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بازرسی‌های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف‌های اپراتور‌ها و رفع آن‌ها موثر بوده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر ۹۰ درصد این شکایت‌ها بررسی و به آن‌ها پاسخ داده شده است.

اینترنت VDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر‌های کابل‌های شبکه فیبرنوری است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل شبکه فیبرنوری جداگانه از مرکز مخابرات تا جعبه‌های تقسیم خطوط تلفن ثابت یا همان کافوی نزدیک خانه کاربر را دارد.

سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه (برخی استاندارد +VDSL ۲) می‌رسد.

سرعت آپلود VDSL نیز ۱۰ برابر ADSL می‌شود و به مرز ۱۰۰ مگابیت می‌رسد. VDSL از کافو‌ها تا درون خانه شما از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باند‌های فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۳۵ کیلوهرتز است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پارسی خبر اینترنت موبایل کیفیت سرویس اینترنت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سرعت، پایداری و کیفیت اینترنت است.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از طرح‌های زیرساختی مرتبط با افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری است که تاکنون یک سوم مساحت کشور را پوشش داده و تا پایان سال یک سوم دیگر از کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نتایج اصلی اجرای طرح فیبر نوری، افزایش چند برابری سرعت اینترنت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای