Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته امداد با دعوت از اصحاب رسانه برای پیوستن به مرحله دوم پویش ایران همدل گفت: این پویش از عید غدیر تا پایان ماه صفر با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.
به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار، بر نقش رسانه‌ها در کمک به نیازمندان اشاره کرد و افزود: خبرنگاران یاوران کمیته امداد در کمک به محرومان و گره‌گشایی از افراد نیازمند جامعه هستند و در همین راستا تاکنون چندین مرکز نیکوکاری رسانه با مشارکت اصحاب رسانه در استان‌های مختلف تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ارائه گزارشی از میزان کمک‌های مردمی در طرح نذر قربانی پرداخت و ادامه داد: مردم نیکوکار و خیران در عید قربان بیش از 205 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی خود را برای نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دادند که این رقم نسبت به سال گذشته 82 درصد رشد داشته است.
رئیس کمیته امداد با بیان آماری از عملکرد این نهاد در اجرای مرحله نخست پویش ایران همدل خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این پویش حدود 540 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و بیش از 11 میلیون پرس غذای گرم و 2 میلیون و 200 هزار بسته غذایی در روستاها و مناطق دورافتاده به خانواده‌های محروم اهدا شد.
بختیاری اضافه کرد: در این پویش 3,5 میلیون بسته غذایی از سوی سپاه و پایگاه‌های بسیج به خانواده‌های نیازمند ارائه شد. همچنین بنیاد مستضعفان با ارائه 700 هزار بسته غذایی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اهدای یک میلیون بسته بهداشتی مقابله با کرونا در این پویش مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل به صورت رسمی از روز عید سعید غدیر آغاز شده است، تاکید کرد: در روز عید غدیر در قالب اطعام علوی بیش از پنج میلیون پرس غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
رئیس کمیته امداد با استقبال از مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها، مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و ... برای کمک به نیازمندان در مرحله دوم پویش ایران همدل، گفت: این پویش با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» تا پایان ماه صفر ادامه دارد و از اصحاب رسانه به عنوان یار محرومان و بازوان پرتوان کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان دعوت می‌کنیم با پیوستن به ایران همدل، ضمن اطلاع‌رسانی، نقش موثر خود را در فرهنگ‌سازی خیر و احسان در جامعه به ویژه در اجرای پویش ایران همدل ایفا کنند.
بختیاری افزود: در ایام محرم و صفر طرح اطعام حسینی برای ارائه غذای گرم به خانواده‌های محروم اجرا می‌شود. همچنین برای خیرانی که امکان طبخ غذای گرم ندارند، طرح احسان حسینی برای کمک به نیازمندان پیش‌بینی شده است.
وی با اعلام روش‌های مشارکت مردم در این پویش، اظهار کرد: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #14* و یا از طریق شماره کارت 6277607777777777 کمک‌های خود را به دست خانواده‌‎های محروم برسانند.
رئیس کمیته امداد همچنین به طرح تامین امکانات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند پرداخت و گفت: 375 هزار دانش‌آموز و 80 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند و براساس برآوردها، حدود 250 هزار نفر از آنان فاقد امکانات تحصیل و آموزش مجازی هستند که به همین منظور در مرحله نخست طرح تامین 50 هزار تبلت برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در حال اجراست تا در شرایط کرونا، بتوانیم نیازمندی‌های تحصیلی آنان را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد پویش ایران همدل رئیس کمیته امداد پویش ایران همدل اصحاب رسانه غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
آقای مخبر در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.
وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت. وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند. دکتر مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند. آقای مخبر در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.
آقای مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.
آقای مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با اشاره به ۱۰۸۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه‌های حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.
همچنین پیش از این مراسم دکتر مخبر از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور دکتر مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
لازم به ذکر است خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد