Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@20:36:21 GMT

تنها بچه شامپانزه ایران در ارم می ماند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۸۶۵

تنها بچه شامپانزه ایران در ارم می ماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهابالدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در این باره گفت: «پیرو مباحث صورت گرفته در خصوص محل زندگی و نحوه نگهداری شامپانزه سه سالهای به نام باران جلسهای به میزبانی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با همین موضوع و با حضور مدیر باغ وحش ارم، نماینده تام الاختیار هولدینگ پارسیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار و در نهایت تصمیم بر این شد که براساس رای دادگاه، اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود و باران در باغ وحش ارم بماند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده تامالاختیار باغ وحش، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و نماینده دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست تشکیل شود که وظیفه آن ارزیابی و احصای پروتکلهای اتحادیه باغ وحشهای اروپا و آسیا و ابلاغ آن به باغ وحش ارم است».

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: «این کارگروه موظف است اصول احصا و تایید شده از پروتکل باغ وحشهای اروپایی و آسیایی را حداکثر ظرف مدت یک ماه به باغ وحش ارم ابلاغ کند و باغ وحش هم ملزم است تا در مدت شش ماه مقدمات لازم برای اجرای این اصول تایید شده توسط کارگروه را فراهم آورد».

منتظمی با بیان این که این کارگروه اختیار دارد که در هر زمان که لازم میداند از هر کارشناس داخلی و خارجی در خصوص وضعیت باران مشاوره بگیرد، گفت: «این کارگروه همچنین اختیار دارد در صورتی که باغ وحش ارم در نگهداری صحیح از باران موفق عمل نکرد یا کوتاهی کرد، راساً در مورد محل نگهداری این شامپانزه تصمیمگیری کند».

کد خبر 539755 برچسب‌ها حیوانات - باغ وحش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات باغ وحش دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان سازمان حفاظت محیط زیست باغ وحش ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد

 میثم سعیدی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این پویش تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه اندازی شده است و خوشبختانه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه اندازی آن با ما همفکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شعار امسال هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مساله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثر زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه اندازی گردید.

وی به مسئولیت اجتماعی تمامی بنگاه‌های اقتصادی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و افزود: ما از تمامی بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشنتری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران