Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:14:17 GMT

توضیح وزیر بهداشت درباره تصمیم کنکوری ستاد ملی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۸۸۸

توضیح وزیر بهداشت درباره تصمیم کنکوری ستاد ملی کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در خصوص مباحثی که درباره کنکور ۹۹ پیش آمده و گلایه خانواده های کنکور گفت: ما اعلام نکردیم که کنکور به تعویق می افتد اما وقتی گفتیم که پروتکل های برگزاری کنکور سراسری از کنکورهای ارشد و دکتری سختگیرانه تر شود وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش گفتند که برای رعایت این فواصل و پروتکل سختگیرانه تر نیازمند وقت بیشتری برای مدیریت این سر ریز جمعیت در فضاهای محدود نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت گفت: گفته شد که این موضوع باید در ستاد کرونا مطرح شود و مجدد جلسه گذاشتیم. می دانم که خانواده ها در اضطراب بودند و هفته قبل هم خودم به موضوع ورود کردم که باید این موضوع مدیریت شود. اما صحبت کردیم که با دادن فضاهای دانشگاه های علوم پزشکی و سایر مراکز دولتی می توان این مسئله را مدیریت کرد.

وی افزود: البته این موضوع در کمتر از ۲۴ ساعت جمع بندی و قرار شد که کنکور در همان تاریخی که گفته شده بود برگزار شود.

نمکی افزود: دلیل من برای پروتکل های سختگیرانه تر هم این بود که بچه مدرسه ای که می آید برای کنکور در پختگی رفتار متفاوت است و اگر لحظه ای ماسک اش کنار رفت و بدون ماسک شد هم فاصله سختگیرانه فاصله ایمن تلقی شود

وزیر بهداشت یادآور شد: تصمیم نهایی که برای کنکور گرفته شد تصمیم وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست، بلکه این تصمیم ستاد ملی کرونا است.

کد خبر 4997211

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا تعویق کنکور کنکور 99 سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی کنکور 99 دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمد مهدی طهرانچی تعویق کنکور آموزش مجازی آزمون دکتری تخصصی آزمون دستیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • واسه نونه... واسه نونه!
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری