Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:25:44 GMT

مرز خسروی در طول هفته فعال شد/پذیرش هفتگی ۵۰۰ کامیون

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۹۷۹

مرز خسروی در طول هفته فعال شد/پذیرش هفتگی ۵۰۰ کامیون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، سید روح الله لطیفی، اظهار داشت: مرز خسروی که پیش از این روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود، با تصمیم طرف عراقی، در تمام روزهای کاری هفته فعالیت می‌کند.

سخنگو گمرک ادامه داد: با موافقت طرف عراقی، پذیرش کالاهای صادراتی ایران از مرز خسروی از امروز، در تمام روزهای کاری هفته صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سقف پذیرش ۵۰۰ کامیون در هفته، برای این مرز تغییری نکرده است و میزان پذیرش هفتگی کالا با اضافه شدن روزهای هفته همان ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

لطیفی توضیح داد: از آنجا که جابجایی کالا در این مرز به صورت «ترانشیپ منت» صورت می‌گیرد و شاخص ۵۰۰ دستگاه کالایی است که وارد عراق می‌شود و از آنجایی که میزان بارگیری کامیون‌های عراقی بیشتر از استاندارد ایران است بنابراین عملاً بیش از ۸۰۰ کامیون کالا، در هفته از این مرز به کشور عراق صادر خواهد شد.

کد خبر 4997221

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز خسروی گمرک ایران ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران سهام عدالت تولید نفت قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وام ودیعه مسکن دارا دوم شاخص کل بورس بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد

به گزارش پارس نیوز، حسین گودرزی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.​

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • هوای گلستان گرم و تابستانی می‌شود
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است
  • خسروی: سود و زیان تیمها در جدول داوری برابر است
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟