Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-24@02:41:31 GMT

ساخت شیرهای دروازه‌ای طرح خط لوله گوره-جاسک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۰۹۶

ساخت شیرهای دروازه‌ای طرح خط لوله گوره-جاسک در کشور

برای نخستین بار در صنعت نفت، ساخت شیرهای ۴۲ اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش در دستورکار شرکت‌های داخلی قرار گرفته و هم‌اکنون فرایند ساخت این شیرها به‌منظور استفاده در خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی، مدیرعامل این شرکت روز سه‌شنبه (۲۱ مردادماه) در جریان بازدید از روند ساخت شیرهای دروازه‌ای (مترو کاندوئیت) ۴۲ اینچ طرح گوره-جاسک در مجموعه ماشین‌سازی اراک، گفت: در طرح ملی گوره-جاسک، ۸۳ عدد شیر ۴۲ اینچ در انواع «دروازه‌ای»، «کنترلی» و «شیرهای قطع کننده اضطراری» به ارزش حدود ۹ میلیون یورو استفاده می‌شود که همه تلاش ما معطوف به تهیه این اقلام از داخل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید وزیر نفت بر بومی‌سازی و افزایش توان تولید کالا در داخل کشور، ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه نفت به همه مشاوران و پیمانکاران خود، ممنوعیت خرید خارجی کالاهایی را که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد و پیمانکاران داخلی توان تولید آن را دارند، ابلاغ کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: برای نخستین بار در کشور، شیرهای ۴۲ اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش (NACE) از سوی شرکت‌های داخلی در حال تولید و ساخت شیرهای کنترلی و قطع اتوماتیک نیز به شرکت‌های داخلی واگذار شده است؛ در حالی که این شیرها پیش‌تر از خارج تامین می‌شد.

طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک شامل احداث خط لوله‌ای به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر است که در بخش اجرا و ساخت این طرح، ۶ گستره خط لوله، ۵ تلمبه‌خانه، ۳ ایستگاه دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، ۱۰ پست برق، ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال برق، ۳ گوی شناور، ‌ خطوط لوله زیردریایی، حوضچه آرامش و ۲۰ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام تعریف شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: تورج دهقانی شرکت مهندسی و توسعه نفت خط لوله گوره جاسک ساخت داخل ماشین سازی اراک ساخت شیرهای دروازه ای ۴۲ اینچ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد


  
هرمزگان-جام جم انلاین-معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج سازی مغروقه باری آبکوهی واقع در سواحل روستای آبکوهی شهرستان جاسک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان "مهدی بروغنی" با اعلام خبر خارج سازی مغروقه آبکوهی افزود: این مغروقه از سال ۱۳۵۲ بر اثر آتش سوزی در منطقه دریایی بندرجاسک غرق و در گل و لای ساحل روستای آبکوهی این شهرستان رها شده بود. 


وی  ادامه داد: به علت قرارگیری این مغروقه در مسیر ترددهای ساحلی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از تردد و شنای گردشگران، خارج سازی این مغروقه از ۲۵ فروردین ماه سال جاری( ۱۴۰۳) در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردری استان هرمزگان قرار گرفت.


معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این مغروقه را ۲۴ و عرض آن را هشت متر اعلام کرد.
به گفته بروغنی؛ از ابتدای سال گذشته تا کنون و با احتساب مغروقه یادشده، این ششمین مغروقه پرخطری است که برای تامین ایمنی شناورهای درحال تردد در مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج سازی شده است

دیگر خبرها

  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد