Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:06:00 GMT

حضور «موریانه» ایرانی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۰۹۸

حضور «موریانه» ایرانی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی برای نخستین بار در بخش فیلم های بلند سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم Flickers’ Rhode Isaland به نمایش درمی آمد.

این جشنواره مورد تایید آکادمی علوم و هنر های سینمایی آمریکا برای جایزه اسکار است، امسال به علت همه گیری ویروس کرونا در کنار تعدادی نمایش محدود و ماشینی، آثار منتخب خود را به صورت آنلاین به نمایش خواهد گذاشت که فیلم سینمایی «موریانه» نیز به مدت محدود در دسترس مخاطبان در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«موریانه» روایتگر سفر تارا و پیمان است. زوجی جوان که در ابتدای مسیر زندگی خود قرار دارند و برای فروش ملکی قدیمی به زادگاه کودکی خود سفر می کنند. آنها بازیگران روایتی هستند که مرزی با واقعیت ندارد.

عوامل فیلم «موریانه» عبارتند از تهیه کننده: غلامرضا موسوی، نویسندگان: مسعود حاتمی، محمد حدادی، مریم مقدم، بهتاش صناعی ها، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: حمید نجفی راد، مسعود حاتمی، بازیگران: مریم مقدم، بهتاش صناعی ها، سیاوش چراغی پور، خورشید چراغی پور، طراح صدا: حسین قورچیان، موسیقی: آرش انتظامی، صدابردار: علی علوی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره چیان، سیندخت رحیمیان (استودیو ضدنور)، عکاس: شاهین دانشفر.

پخش و عرضه بین المللی «موریانه» به عهده مجموعه GlobeCSF به مدیریت پوریا موسوی است.

کد خبر 4997199 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا موسوی مسعود حاتمی بهتاش صناعی ها مریم مقدم فیلم موریانه محمد حدادی ایالات متحده آمریکا علی علوی فیلم کوتاه ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران کنسرت آنلاین شبکه پنج سیما خسرو سینایی فیلم سینمایی رادیو نمایش سازمان سینمایی موسیقی نواحی آلبوم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.

بیشتر بخوانید: پیتر هیگز درگذشت + سوابق

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفت‌وگوی تلفنی با این هنرمند با سابقه کشورمان از سلامتی کامل او خبر داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند.

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. نخستین تجربه تصویری او، بازی در تله تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» بود که در سال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

همچنین اولین تجربه سینمایی آقاجانی بازی در فیلم سینمایی «جرس» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال ۵۸ فیلمبرداری و در سال ۶۷ به نمایش درآمد. آقاجانی یکی از بازیگران منتخب‌ حمید سمندریان در تنها ساخته سینمایی‌اش «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی چون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر محمدرضا جعفری جلوه برگزار شد که آقاجانی در آن شرکت کرد و انتخاب شد و بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که این هنرمند در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسرهای عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد. وی همچنین در فیلم‌های «آب‌نبات چوبی»، «دو عروس»، «میگرن»، «گواهینامه» و «به همین سادگی» نیز بازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228057 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت