Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:42:12 GMT

روستاهای بخش مرکزی شهرستان جویبار ایمن‌تر از همیشه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۱۰۲

روستاهای بخش مرکزی شهرستان جویبار ایمن‌تر از همیشه

به گزارش خبرنگار ایرنا بخشدار مرکزی جویبار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بخش مرکزی جویبار به دلیل قرارگیری در مجاورت چندین رودخانه همواره مورد تهدید سیلاب قرار داشته است که خسارات جدی مالی و جانی به مردم این منطقه وارد می کرد. 

محمد مدانلو با بیان اینکه دستکاری انسانی و طبیعی روخانه ها و تجاوز به حریم آنها مهم ترین علت طغیان رودخانه های جویبار در فصل پربارش است افزود: در سالهای گذشته به خصوص در فصل بهار و پاییز شاهد خسارات زیادی به ساکنان بخش مرکزی جویبار بوده ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: پس از سیلاب سال ۹۷ و به دستور دولت تدبیر و امید لایروبی رودخانه ها و رفع تصرف انسانی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفته است . 

به گفته بخشدار بخش مرکزی جویبار بعد از سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل ۹۸، بیش از ۷۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش های بخش مرکزی لایروبی شد که خوشبختانه پس از چندین نوبت بارش های سنگین نشان داد که این طرح اثر بخش بوده است. 

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه سیاه رود این شهرستان در حال اجرا است، افزود: این رودخانه سیلابی ترین نقطه مرکزی جویبار است که اکنون در امنیت کامل قرار دارد.

مدانلو کم آبی حوزه کشاورزی بخش مرکزی را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که با لایروبی انهار و زهکش ها برطرف شد و اکنون کشاورزان این بخش با کمترین مشکل کم آبی مواجه هستند. 

بخشدار مرکزی از احداث پارک بوستان در هشت روستای این بخش خبر داد و گفت : یک پارک بوستان در فضایی به مساحت یکهزار و ۶۰۰ متر مربع و با هزینه‌ایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در روستای چهارطاق بن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار مرکزی جویبار همچنین از افتتاح پارک بوستان در چهارطاق بن ، پایش تصویری و طرح هادی در برخی از روستاهای این بخش را از دیگر اتفاقت مثبت در هفته دولت عنوان کرد.

وی یکی از مهم ترین دغدغه های بخش مرکزی شهرستان جویبار را تامین امنیت روستاها عنوان کرد و گفت: طی چهار سال گذشته در ۱۰ روستا این بخش حدود ۷۰ دوربین مداربسته برای امنیت روستاییان نصب شده و پنج روستای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفتند.

بخشدار مرکزی جویبار گفت: نصب دوربین های کنترل تردد نه تنها امنیتی روستاهاییان این بخش را افزایش داده، بلکه مانع از دست درازی سارقین به اموال روستاییان شده است. 

مدانلو با بیان اینکه طرح هادی از مهم ترین الویت ها در روستاهای بخش مرکزی است، افزود: در طی ۶ سال گذشته آسفالت ۲۵ کیلومتر از راه روستایی این بخش انجام و طرح هادی در پنج روستا هم در حال پیگیری است .

مدانلو  همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای بخش مرکزی را یکی دیگر از دغدغه های این حوزه عنوان کرد و گفت: امسال با بازدیدهای به عمل آمده در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز ۱۵ پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

 بخش مرکزی جویبار دارای ۴۱ روستا با ۲۲ هزار نفر جمعیت است که ۳۷ دهیاری در بخش مرکزی شهرستان جویبار در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها روستائیان جویبار مازندران سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان جویبار مازندران سیل روستائیان جویبار مازندران سیل بخش مرکزی جویبار بخش مرکزی بخشدار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

آفتاب‌‌نیوز :

 پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز چهارشنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی، برخی مناطق فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است.

بیشترین بارش‌های امروز برای استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد است.

فردا پنجشنبه در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه و یکشنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس شمالی و مرکزی بارش روی می‌دهد.

امروز شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و جمعه شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ.

 

منطقه اثر:

 

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران.

 

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر.

 

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

 

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

 

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

 

نوع مخاطره: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ.

 

منطقه اثر:

 

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

 

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌های خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی.

 

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفر‌های برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان