Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعهدات ارزی صادرکنندگان، صادرات محصولات کشاورزی به صورت مویرگی در حال انجام است.

صادرکنندگان مسیر صادرات را دور می‌زنند
او افزود: با وجود فساد پذیری بالای محصولات میوه و تره بار و عدم ریسک پذیری شرکت‌های بیمه‌ای و تعهدات ارزی، صادرکنندگان مسیر دور زدن را در پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نورانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در توسعه صادرات غیرنفتی اهمیت به سزایی دارد، بیان کرد: با توجه به حجم بالای محصولات کشاورزی، روان سازی صادرات امری ضروری است؛ چرا که در شرایط فعلی تحریم امکان انتقال ارز به صورت مستقیم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد، مسئولان از صدور بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که منجر به کندی صادرات می‌شود، باید پرهیز کنند تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم به سمت و سوی جهش صادرات حرکت کنیم.

او با اشاره به راهکار‌های رونق صادرات محصولات کشاورزی گفت: باید ارز حاصل از صادرات را به بانک‌های ایرانی کشور‌های حوزه خلیج فارس بدهند و ریال آن را به حساب صادرکننده واریز کنند یا در مقابل صادرات، واردات را بدون انتقال ارز انجام دهند.

نورانی در پایان با انتقاد از این مسئله که طی ۱۰ سال اخیر خبری از اعطای جایزه صادراتی به صادرکنندگان نیست، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در بخش جاده ای، دریایی و هوایی از دیگر مشکلات پیش روی صادرات به شمار می‌رود، در حالی که برای چرخیدن اقتصاد کشور همسو با جهش تولید باید جهش صادرات داشته باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صادرات محصولات کشاورزی پارسی خبر صادرات مویرگی صادرکنندگان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان