Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-روزنامه النشره لبنان چاپ بیروت در گزارشی با عنوان «مذاکرات آمریکایی-ایرانی به پایان خود نزدیک می‌شود و لبنان در انتظار است» از میانجگری آلمان میان تهران و واشنگتن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا،این روزنامه به نقل از منابع خود اعلام کرد که مذاکرات آمریکایی-ایرانی به وساطت آلمان در حال انجام است و به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: آلمان نقش میانجی را به شکل مستقل و نه بخشی از کشورهای اروپایی در این مذاکرات ایفا می کند. همه این مذاکرات را رد می‌کنند و این همان اتفاقی است که در گذشته نیز رخ داد، همه وجود مذاکرات را رد می‌کردند تا به یک باره تصویر مشترکی از محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری همتای سابق وی منتشر شد.
به گفته این منابع، این گفت‌وگوها به پایان خود نزدیک می شود، این به معنای آن نیست که به مرحله بهبود شرایط در روابط طرفین رسیده‌ایم، بلکه برعکس تنش در منطقه میان ایران و آمریکا به اوج خود می‌رسد به طوری که طرفین از دستاوردهای مشخصی برخوردار شوند تا در پایان مذاکرات به آنها کمک کند. این تنش نه تنها لبنان بلکه کل منطقه را شامل می‌شود. به نوشته این روزنامه، لبنان بحران اقتصادی در این کشور را با نتایج مذاکرات میان ایران و آمریکا مرتبط می‌داند.

احتمال مذاکرات ایران و آمریکا
از سوی دیگر، نشریه فارن پالیسی در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است که توافق ایران و چین به زودی امضا می‌شود. فارن پالیسی با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران تاکید کرده که سیاست فشار حداکثری واشنگتن نه تنها به تغییر رفتار ایران منجر نشد بلکه این کشور را به آغوش چین سوق داد.
فارن پالیسی در این باره می‌نویسد: سندی اخیرا منتشر شده است که از ورود ایران و چین به همکاری استراتژیک 25 ساله در تجارت، سیاست، فرهنگ و امنیت حکایت دارد. همکاری میان چین و کشور‌های خاورمیانه نه اقدام جدیدی است و نه آخرین آن است. با این وجود، آنچه که تحولات میان ایران و چین را از سایر همکاری‌ها متمایز می‌کند، این است که پکن و تهران هردو جاه طلبی‌های منطقه‌ای و جهانی دارند، هردو ایران و چین روابط تقابلی با آمریکا دارند و یک مولفه امنیتی برای توافق میان آن‌ها وجود دارد.
جنبه امنیتی این توافق، آمریکا را نگران کرده است، دقیقا همانطور که سال گذشته رزمایش مشترک بی سابقه ایران و چین و روسیه در اقیانوس هند و دریای عمان نگرانی واشنگتن را برانگیخت.
 نفوذ فزاینده چین در غرب آسیا و آفریقا منافع آمریکا را به چالش کشیده است و خاورمیانه میدان جنگ بعدی است، جایی که پکن می‌تواند هژمونی آمریکا را این بار از طریق ایران به چالش بکشد. این امر از آنجایی اهمیت دارد که این توافق و پیامد‌های آن فراتر از فضای اقتصادی و روابط دوجانبه میان چین و ایران است و در سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی عمل می‌کند.
در سطح داخلی، این توافق می‌تواند حیات اقتصادی برای ایران به ارمغان داشته باشد و صدمات ناشی از تحریم‌های غرب علیه ایران و اقتصاد محاصره شده تهران را با تضمین فروش نفت و گاز به چین جبران کند. علاوه بر آن، ایران قادر خواهد بود با استفاده از روابط استراتژیک خود با چین به عنوان یک اهرم چانه زنی در مذاکرات احتمالی آینده با غرب استفاده کند.

ادعای جدید مذاکره ایران و آمریکا از کجا نشات گرفت؟
به نظر می رسد تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک‌تر شده، بیشتر می‌شود.5 روز پیش که ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی اش بین هواداران خود حاضر شده بود گفت: "اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم، خیلی زود با ایران به توافق می‌رسم"
علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در واکنش به اظهارات این نامزد ریاست جمهوری دور بعدی آمریکا گفت: " ترامپ چهار سال فرصت را برای توافق با ایران را از دست داد. "
حدود دو ماه پیش نیز در جریان تبادل مایکل وایت،جاسوس آمریکایی با دکتر مجید طاهری،دانشمند ایرانی زندانی شده در ایالات متحده، ترامپ در توئیتی ضمن تشکر از ایران مدعی شد که با آزادی وایت امکان مذاکره با ایران به وجود آمده است.
در همان زمان باز هم وزیر امور خارجه کشورمان ضمن رد مذاکره جدید در توئیتی به اظهارات ترامپ اینگونه واکنش نشان داد: "مشاوران شما – که اکثرا تا به حال اخراج شده اند – قمار احمقانه‌ای انجام دادند. اینکه چه زمانی بخواهید آن اشتباه را جبران کنید (به برجام برگردید) به خودتان بستگی دارد"

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری آلمان میان آمریکا و ایران
 یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل‌توجهی هم پیدا کرده، نقش میانجی را ایفا می‌کند.
 سید عباس موسوی  سخنگوی دولت در واکنش به این موضوع  گفت: آمریکا هنوز آمادگی برای آغاز دپیلماسی نتیجه بخش با ایران را ندارد. تا زمانی که آمریکا  رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر ندهد و عملا به ساز و کار برجام برنگردد و تحریم ها را علیه ملت ایران کنار نگذارد و خسارتها را جبران نکند در هیچ سطحی و هیچ مقامی  با آمریکا مذاکره نخواهیم داشت. 
موسوی ادامه داد: ما در همکاری نزدیک با سایر ملت های همسو، از همه ابزارهای دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که دولت آمریکا، از ادامه رفتارهای غیرعادی و ناسازگار با معیارهای جامعه بین المللی مأیوس خواهد شد. 
وی افزود: همینطور، ما همه نشانه هایی را که ممکن است بیانگر تغییر رویه آمریکا در پیگیری سیاست های جاه طلبانه باشد، زیر نظر داریم اما در حال حاضر، دلیلی برای کنار گذاشتن این ارزیابی نداریم که خیره سری آمریکا همچنان به اعلام اشتیاق در تصحیح اشتباهات گذشته غلبه دارد. 
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: موضوع گشایش اقتصادی تصمیماتی داخلی است و برای ایجاد تعادلهای پولی،مالی و اقتصادی اخذ می شود  و هیچ ارتباطی با موضوع بیان شده در سوال ندارد.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا آلمان مذاکره ایران و آمریکا ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم