Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:26:53 GMT

اوشان، فشم و میگون فاقد هر گونه امکانات بهداشتی، آموزشی و امنیتی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۲۰۲

اوشان، فشم و میگون فاقد هر گونه امکانات بهداشتی، آموزشی و امنیتی است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهر اوشان، فشم و میگون گفت: این مناطق خوش آب و هوا فاقد هرگونه امکانات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و امنیتی است که تنها نام شمیرانات را به یدک می کشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از لواسانات، صفت اله عباسی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهر فشم در بستر رودخانه و حریم 150 متری آبفا که به موازات رودخانه جاجرود بنا شده است و در صورت اجرای مصوبه شورای امنیت مبنی بر رعایت حریم رودخانه‌ اثری از این شهر باقی نخواهد ماند و باید مردمان این شهر به جای دیگر کوچ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر اوشان، فشم و میگون افزود: حضور گله داران و عبور دام های غیرمجاز به منطقه میگون و چرای بی رویه گوسفندان خسارت جبران ناپذیری به پوشش گیاهی این منطقه وارد کرده است که با کوچکترین بارش و نزولات آسمانی پدیده سیل بوجود می آید.

وی عنوان کرد: شهر میگون یکی از نقاط پرخطر در زمان حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و بهمن است. این مشکلات در زمان بحران حوادث مرگبار و فاجعه انسانی را دو چندان می‌کند.

عباسی تصریح کرد: منطقه خوش آب و هوا و گردشگری اوشان، فشم و میگون در ایام تعطیل میزبان مهمان های خوانده یا ناخوانده است که در بعضی روزها جمعیت این منطقه از 8 هزار نفر به 500 هزار نفر می رسد و خسارت جبران ناپذیری را به باغداران و ساکنین وارد می کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه در بندر خمیر توسط هلال احمر+تصاویر«قشم» و «تولا» با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو استنائب رئیس مجلس: مشکلات فضاهای آموزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برطرف می‌شود

عباسی با اشاره به دیگر مشکلات شهری گفت: شهر ما بدون چراغ قرمز و قانون است و حدود دو سال است که در سطح شهر حتی یک مامور راهنمایی و رانندگی دیده نشده است و بی نظمی راهنمایی و رانندگی در این منطقه باعث ورود کامیون ها به سطح شهر به صورت شبانه‌روزی بوده و با آلودگی صوتی آرامش را از مردم سلب کرده اند.

رئیس شورای شهر اوشان، فشم و میگون با اشاره به یکی از پروژه های نیمه تمام و حیاتی تونل 700 متری خاطرنشان کرد: جاده کمرخانی واقع در منطقه رودبار قصران یکی از نقاط حادثه‌خیز است که دارای جاده باریک و قدیمی در مجاورت صخره ها و سقوط سنگ است که با احداث تونل 700 متری می تواند مانع از بروز هر گونه حوادث مرگبار است.

انتهای پیام/ح

R1357/P/S6,60/CT11 بیشتر بخوانید... جزئیات بازگشایی مدارس استان کرمان اعلام شد؛ توزیع بسته‌های کمک آموزشی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود تولید محتواهای آموزشی ویژه محرم در انتظار پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا استاندار چهارمحال و بختیاری: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از موازی‌کاری پرهیز کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات بازگشایی مدارس استان کرمان اعلام شد؛ توزیع بسته‌های کمک آموزشی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود تولید محتواهای آموزشی ویژه محرم در انتظار پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا استاندار چهارمحال و بختیاری: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از موازی‌کاری پرهیز کرد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۴ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۵ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند کشف یک اسکلت دیگر در تپه اشرف اصفهان / ادامه کاوش‌ها به شناخت بیشتر دوران اشکانی کمک می‌کند+تصاویر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم‌: سیر ابتلا به کرونا در قم دوباره صعودی شد / پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ‌را داریم رئیس سازمان حفاظت ناجا: شاهد تهدیدات زیادی از سوی سرویس‌های بیگانه و ضدانقلاب در جامعه هستیم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فشم و میگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: عملیات طوفان الاقصی به مثابه کاتالیزوری موثر در حال شکست پوسته‌های قدیمی نظم پیشین خاورمیانه عربی و سرعت بخشیدن به شکل گیری نظم جدید منطقه است. در دوران جدید هر یک از قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای سعی می‌کنند با پیگیری برنامه‌های خود در قبال تحولات غرب آسیا تبدیل به «بازیگر نظم ساز» در غرب آسیا شوند.

طی دو دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و در حال تاثیرگذارترین قدرت‌های منطقه با هدف مهار تهدید رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا با دنبال کردن سیاست «حلقه آتش»، محاصره سرزمین‌های اشغالی را تنگ‌تر کند. در این راهبرد پس از استقرار نیروهای مقاومت در مرزهای جنوبی سوریه، شمال لبنان و توانمند شدن نیروهای مقاومت غزه، اکنون تسلیح آخرین سنگر مقاومت (زنجیره محاصره) یعنی کرانه باختری در دستور کار تهران و اعضای مقاومت قرار گرفته است. با این حال منافع متفاوت و گاهاً متضاد برخی بازیگران فعال در صحنه منطقه مانند فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، اعضای بلوک محافظه کار سنی و اردنِ هاشمی سبب شده است تا تکمیل این روند با برخی چالش‌ها همراه شود.

کرانه باختری، پایگاه آتی مقاومت اسلامی فلسطین

تنها یک هفته پس از عملیات تروریستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نهم آوریل ۲۰۲۴ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مطلبی به برنامه مخفی مقاومت برای انتقال تسلیحاتی همچون تفنگ‌های سبک، موشک‌های ضدتانک و نارنجک‌های راکتی به کرانه باختری با هدف تشدید ناآرامی‌ها در فلسطین اشغالی پرداخت.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع اطلاعاتی آمریکایی- اسرائیلی نیروهای مقاومت از طریق عراق و سوریه اقدام به انتقال سلاح به اردن و سپس این تسلیحات را با همکاری بادیه‌نشینان این منطقه در اختیار هسته‌های مقاومت در کرانه باختری قرار می‌دهند. ظاهراً غربی‌ها نیز به مانند مقامات صهیونیست به شدت نگران تحولات جاری در کرانه باختری رود اردن بوده و قصد ندارند تا با چالشی بزرگ‌تر از مقاومت غزه دسته‌وپنجه نرم کنند.

وجود شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قلب کرانه باختری شهروندان عادی و مقامات صهیونیست را تبدیل به اهدافی آسان برای نیروهای مقاومت کرده است. تسلیح این منطقه تنها نگرانی نیروهای امنیتی اسرائیل یا تشکیلات خودگردان نیست، بلکه اردن هاشمی نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر انتقال سلاح، میزبانی از میلیون‌های فلسطینی تبار و در نهایت تعهدات امنیتی به واشنگتن اصلی علاقه‌ای به ظهور و رشد گروه‌های مقاومت در این منطقه ندارد.

مرز مشترک میان فلسطین اشغالی و اردن هاشمی

ارتش اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به بهانه تسلیح جوانان کرانه باختری به تسلیحات سبک موج جدیدی از سرکوب و دستگیری غیرقانونی را در این منطقه آغاز کرد. به گزارش گروه‌های حقوق بشری تل‌آویو به بهانه خلع سلاح این منطقه بسیاری از نوجوانان و جوانان کرانه باختری را بدون محاکمه رسمی در زندان‌های رژیم محبوس کرده است. متاسفانه در این روند شین بت تنها نیست و این اقدام غیرقانونی با همکاری دستگاه‌های امنیتی اردن هاشمی و تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می‌گیرد. بیانیه ضدایرانی اخیر فتح خطاب به ایران و تلاش برای سرکوب سازمان یافته هسته‌های مقاومت در این منطقه را می‌توان در راستای همکاری‌های این مثلث امنیتی برای مقابله با روند انتقال سلاح به کرانه باختری دانست.

به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ یک نماینده مجلس اردن به اتهام ارسال ۲۰۰ سلاح به کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی اسرائیل بازداشت شد. در آگوست همین سال ارتش اسرائیل از کشف بیش از ۳۰۰ سلاح از مرز مصر و اردن برای انتقال به نوار غزه و کرانه باختری خبر داد. پلیس اسرائیل مدعی است در سال ۲۰۲۲ قریب به ۳۵ تلاش برای قاچاق سلاح از اردن را به همراه ۸۰۰ قبضه سلاح خنثی کرده است.

کمی بعد در سپتامبر ۲۰۲۳ سرویس موساد با گرفتن انگشت اتهام به سوی ایران از تشدید سلاح از مرز اردن به مقصد کرانه باختری خبر داد. برهمین اساس بنامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که با هدف جلوگیری از انتقال سلاح به کرانه باختری اقدام به ساخت دیوار در امتداد مرز فلسطین اشغالی و اردن (۳۰۰ کیلومتر) کند.

تشدید احساسات ضداسرائیلی و میل به مقاومت فلسطینی در میان شهروندان اردن

برخی تحلیلگران معتقدند شاید بیش از آنکه اسرائیل مخالف ارسال سلاح به کرانه باختری باشد این همسایه شرقی است که با هماهنگی سنتکام علاقه‌ای با انتقال سلاح از مبدا مرزی با عراق- سوریه ندارد. پادشاهی اردن به شدت نگران تسلیح مقاومت در کرانه باختری و به دنبال آن فعال شدن هسته‌های خفته ضدصهیونیستی در این کشور عربی است.

تظاهرات‌های صدها هزار نفر اردنی در برابر سفارت آمریکا و اسرائیل نشان دهنده این نکته است که حکام این کشور سایه مقاومت را بیش از پیش احساس کرده و معتقدند که قدرت گیری هسته‌های مسلح حامی فلسطین می‌تواند حیات این پادشاهی را با چالش جدی مواجه سازد. در ۲۰۰ روز اخیر مقامات اردنی سعی کردند تا خود را حامی سیاسی- امنیتی مردم فلسطین نشان داده و حتی سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواندند؛ اما در بعد نظامی- امنیتی به نظر می‌رسد همکاری نزدیکی میان دائره المخبرات العامه اردن با موساد و شین بت برای ضربه زدن به هسته‌های مقاومت و جلوگیری از انتقال سلاح به کرانه باختری وجود دارد.

بهره سخن

آینده مقاومت اسلامی در سرزمین فلسطین به شکل مستقیم وابسته به قدرتمندشدن گروه مقاومت در کرانه باختری است. پس از عملیات غافلگیر کننده جنبش حماس علیه شهرک‌های صهیونیست نشین و به دنبال آن حمله وحشیانه ماشین جنگی رژیم به باریکه غزه، لاجرم در کوتاه مدت ژئوپلیتیک این منطقه تغییر کرده و لازم است تا جبهه کرانه باختری بیش از پیش وارد صحنه جهاد با اشغالگران شود.

این روند پس از همکاری مستقیم اردن با سیستم پدافندی دولت‌های غربی و اسرائیل جهت مقابله با عملیات وعده صادق ایران بیش از پیش تسهیل شده است. برهمین اساس لازم است تا اعضای شبکه مقاومت با استفاده از ظرفیت نیروهای مومن و طرفدار مقاومت اسلامی در اردن روند ارسال سلاح به کرانه باختری و تسلیح گروه‌های مقاومت مستقر در این منطقه را سرعت ببخشند. بی‌شک افزایش تعداد عملیات‌های عناصر مقاومت در منطقه کرانه می‌تواند تاثیرات جدی بر روی آینده توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اداره مسجد الاقصی و ظهور پدیده مقاومت در اردن هاشمی بگذارد.

کد خبر 6087164

دیگر خبرها

  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی