Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@06:15:06 GMT

برخورد شدید با صادرکنندگان اجاره نامه‌های صوری

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۲۱۹

بازرس اتحادیه املاک تهران گفت: اگر مشاور املاکی بخواهد با صدور اجاره نامه صوری قانون مالیات بر خانه های خالی را دور بزند طبق قانون نظام صنفی با او برخورد خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  نوکام بازرس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: بازرسی اتحادیه مشاوین املاک به صورت دوره‌ای از تمام مشاورین املاک بازرسی می‌کند و حتما با اجرایی شدن قانون جدید بازرسی‌ها تشدید می‌شود و از انعقاد قرارداد صوری جلوگیری می‌کنیم و حتما اگر موردی را ببینیم طبق قانون نظام صنفی و ماده ۲۸ قانون نظام صنفی با آن برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوکام افزود: مردم تخلف در این زمینه را می‌توانند با تلفن ۷۳۳۴ اتحادیه مشاورین املاک تهران اطلاع دهند و حتما بازرسان ما به تخلف رسیدگی و با قطعی شدن تخلف با مشاورین املاک متخلف برخورد می‌شود. برچسب ها: نوکام ، بازرس اتحادیه املاک ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مشاورین املاک تهران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قانون مالیات بر خانه های خالی مشاورین املاک تهران مشاورین املاک املاک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان در خصوص نحوه محاسبه نرخ مصوب حق کمیسون مشاوران املاک گفت: این نرخ برای قرار داد‌های اجاره املاک مسکونی و تجاری یک چهارم اجاره بها و یا معادل هر یک میلیون تومان (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) از هر دو طرف است، به اضافه آنکه از ۱/۱/۱۴۰۳ با توجه به تغییر ارزش افزوده مالیاتی ۱۰ درصد مجموع این دو جمع کمیسیون مشاوران املاک از طرف موجر و مستاجر است.
سید مهدی حجازی افزود: چنانچه مشاوران املاک بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند، با آنان برخورد صنفی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه مربوطه ارجاع دهند.
وی با اشاره به گلایه‌ی برخی از شهروندان در خصوص تحویل نگرفتن واحد مسکونی پیش خریداری شده در زمان مقرر نیز گفت: قانونی در سال ۱۳۸۹ مبنی بر پیش فروش ساختمان و به تبع آن منع پیش تنظیم قرار داد فروش در مشاوره‌های املاک وضع شد که عقیم ماند و جنبه‌ی اجرایی ندارد، که باید سازوکار اجرایی درست آن در دستور کار قرار گیرد.
سید مهدی حجازی ادامه داد: شهروندان قبل از خرید و تنظیم قرار داد واحد‌های پیش فروش حتما از یک وکیل و یا مشاورحقوقی مشورت بگیرند.
وی ادامه داد: نبود امکان رهگیری بانک‌ها در سامانه خود نویس و تنطیم قرار داد اجاره اتباع خارجی در سامانه از دیگر مشکلاتی است که در هم اکنون با آن ماجه هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • خروجی تکلیف دولت در قانون جهش تولید مسکن، پایان انحصار مشاورین املاک و رایگان شدن عقد قرارداد اجاره
  • ۶۶۹ نفر پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو دریافت کرده‌اند
  • بازرس ویژه معاونت علمی منصوب شد