Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد سعید دشتی زاده، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: بر اساس نتایج اعلام شده در جشنواره ملی حرکت، انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی صنایع، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه یزد به ترتیب موفق به کسب مقام دوم انجمن‌های فنی و مهندسی، مقام دوم نشریات علوم پایه و مقام سوم مسابقات علوم پایه در مرحله کشوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی هر ساله برگزار می‌شود.

دشتی زاد ادامه داد: این جشنواره دارای حوزه‌های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآفرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است.

۳۰ هزار دانشجو از ۱۲۷ کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند؛ ۱۹۱ اثر به مرحله داوری غیرحضوری راه یافت و ۷۳۴ داور این آثار را قضاوت کردند که در نهایت ۱۶۵ اثر برگزیده نهایی شد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار داشت: جشنواره ملی حرکت تلاش می‌کند تا مبنا و مبدأ حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد. این جشنواره سالانه به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت های علمی جشنواره ملی رقابت دانشجویی علمی دانشجویی انجمن های علمی دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری و درخواست وزارت علوم سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات به دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم اختصاص داده شد که ۱۰ درصد این مبلغ برای خرید هزینه اشتراک در پایگاه های اطلاعاتی و ۹۰ درصد این مبلغ نیز برای خرید تجهیزات اختصاص می یابد.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت شده است و تا اوایل سال جدید مابقی این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: اختصاص این میزان پول برای حوزه تحقیقات و فناوری، حمایت خیلی بزرگی بود ولی اگر تداوم پیدا نکند ممکن است دوباره دچار مشکل شویم.

صالحی گفت: بر اساس سیاست هایی که وزارت علوم دارد همواره به بحث تولید علم و جایگاه علمی توجه ویژه ای شده است، دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد این است که آیا تحقیقات دانشگاهی پاسخگوی مسائل و نیازهایی که در کشور داریم است یا خیر؟ اما بحث تولید علم جایگاه خاص خود را دارد، اگر به ابلاغیه های مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه توجه کنیم متوجه می شویم که تاکید بسیار زیادی بر رشد شیب علمی داشته اند و فرموده اند که شیب رشد علمی کشور باید حفظ شود. البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که در بعضی از رشته ها پیشرفت های ویژه ای داشته ایم.

وی با اشاره به بحث نظام مسائل در تحقیقات، گفت: باید بدانیم که چطور می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری که در کشور در حال تحصیل هستند را به سمت نظام مسائل سوق دهیم. وزارت علوم در این زمینه ایده جدیدی برای نظام مسائل به نام «سامانه نان» تدوین کرده است. این سامانه اکنون وارد مرحله اجرا شده است و در بسیاری از آیین نامه ها، قانون بودجه امسال و بودجه سال آینده و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه به این سامانه توجه ویژه ای صورت گرفته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: سامانه «نان» به گونه ای تنظیم شده است که تمامی دستگاه ها، سازمان ها و بازار نیاز و مسائل خودشان را در این سامانه اعلام می کنند و پایان نامه ها و رساله های دانشجویان به منظور حل این موضوعات نوشته خواهند شد.

وی افزود:کسانی که از طریق سامانه «نان»، رساله و پژوهش خود را انتخاب کنند پژوهانه بیشتری می گیرند. از این رو این سامانه برای تبدیل وضعیت و ترفیع افراد در آینده موثر خواهد بود.

کد خبر 6057360

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت