Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@06:34:53 GMT

سهراب محمدی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۳۴۳

سهراب محمدی درگذشت

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سهراب محمدی استاد موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز درگذشت.

 سهراب محمدی معروف به سهراب بخشی از طایفه کرمانج در سال ۱۳۱۷ در شهرستان مانه و سملقان به دنیا آمد. او از ۱۰ سالگی نواختن دوتار و خواندن شعر‌های محلی را شروع کرد.

استاد سهراب محمدی از ابتدای تاسیس رادیو کرمانجی با صدا و سیمای مرکز خراسان همکاری خود را شروع کرد و تا آخرین روز عمر با واحد شعر و موسیقی صداوسیما همکاری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار فاخری، چون شاره جان، آهنگ طوفان، شهید، لیاره، گُلا مِن از آثار فاخر این هنرمند است.

موزیک ویدوئو گنجینه، یکی دیگر از آثاری است که این هنرمند در آن دوتار نواخت و آواز خواند که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما در بجنورد مورد استقبال قرار گرفت.

شغل اصلی استاد محمدی، کشاورزی بود. او دارای سه دختر و ۵ پسر است که فرزندان او نیز به نوازندگی دوتار می‌پردازند.

استاد سهراب محمدی در سن ۸۲ سالگی و بر اثر کهولت سن درگذشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 انفجار بیروت حسن دیاب حسین مدرس خیابانی کنکور 99 سهراب محمدی استاد موسیقی مقامی خراسان شمالی طرح ترافیک 99 انفجار بیروت حسن دیاب حسین مدرس خیابانی کنکور 99 سهراب محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پدر علم قنات ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر عبدالکریم بهنیا، پدر علم قنات ایران و استاد بازنشسته دانشگاه شهید چمران اهوار درگذشت. 

دکتر محمد علی آخوندعلی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی با تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته گفت: اطلاع از درگذشت استاد و همکار فرهیخته‌ی دانشکده مهندسی آب و محیط زیست، پیشکسوت علم قنات ایران، زنده یاد دکتر عبدالکریم بهنیا، موجب تاسف عمیق اینجانب گردید.

وی افزود: فقدان این شخصیت علمی که همه حیات او صرف عرصه آموزش دانشجویان و دانش پژوهان رشته مهندسی و علوم  آب بود برای همه کسانی که با او آشنا و از او بهره گرفته‌اند سخت و سنگین است.  

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: این استاد فقید افزون بر آن که معلمی دلسوز بود، انسانی خوش اخلاق، متواضع و فروتن بود.   

دکتر آخوندعلی بیان کرد: تدریس دروس هواشناسی، منابع آب، هیدرولوژی آب‌های سطحی، زیر زمینی و قنات و انتشار آثار و فعالیت‌های پژوهشی او در مجلات و  نشریات داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مذکور و همچنین تألیفات وی در  حوزه فرهنگی و اجتماعی از آثار ماندگار اوست.  

وی در پایان این پیام آورده است: اینک که او دنیای فانی را وداع و در جوار رحمت الهی آرام گرفته است از درگاهش برای او رضوان و مغفرت تمنا می‌نمایم، باشد که همه این فعالیت‌های ارزشمند در راه علم، دانش و فرهنگ ذخیره‌ای نیک برای آخرت ایشان باشد. امید است همه بازماندگان آن فقید سعید، دوستان و همکاران او در ذیل عنایات حق تعالی مشمول سلامتی و صبر و اجر  باشند

دیگر خبرها

  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • درگذشت پدر علم قنات ایران
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان
  • بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری
  • درگذشت پیشکسوت مرمت بنا‌های تاریخی
  • متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش