Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران گفت،تلاش‌های واشنگتن برای تغییر مفاد قطعنامه ۲۲۳۱سازنده نیست.

به گزارش مشرق، در اولین واکنش یک مقام دولت روسیه به خبرهای رسانه‌ها در رابطه با «اصلاحات» آمریکا در پیش نویس پیشنهادی خود به شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده مسکو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «تلاش‌های» ضد ایرانی واشنگتن را توجیه‌ناپذیر و غیرسازنده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتیر به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره تغییر مفاد پیش نویس پیشنهاید آمریکا در رابطه با تحریم تسلیحاتی ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

عواقب تصویب قطعنامه آمریکا بر عهده بانیان است

پیشتر رسانه‌های غربی شامل رویترز در گزارش‌های جداگانه خبر دادند، واشنگتن در پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران «اصلاحاتی» انجام داده و از اعضای خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد تمدید کنند.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها آغاز کرده است.

دولت آمریکا گفته در صورتی که در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موفق نشود قصد دارد از یکی از بندهای برجام که با نام‌هایی مانند «مکانیسم ماشه»، «ساز و کار حل و فصل اختلاف» یا «ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها» شناخته می‌شود برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند.

با این حال کارشناسان می‌گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شده، جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در «برجام» نیست و نمی‌تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری امروز چهارشنبه خود در خصوص تحرکات ضد ایرانی آمریکا نوشت: «تلاش‌های ایالات متحده برای تغییر مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در موضوع محدودیت‌های تجارت تسلیحاتی، غیرسازنده و غیرقابل توجیه است».

این مقام روس افزود: «راه واقعی برای تقویت ثبات در خلیج فارس این است که با هدف استقرار امنیت جمعی در این منطقه، مذاکره مستقیم انجام شود».

نماینده مسکو در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این پیام توییتری درباره اینکه منظور او از مذاکره مستقیم مذاکره بین کشورهای این منطقه با یکدیگر است یا بین آمریکا با کشورهای این منطقه، توضیح بیشتری ارائه نکرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین شورای امنیت واشنگتن قطعنامه ۲۲۳۱ وین میخائیل اولیانوف خلیج فارس برجام ایران دولت آمریکا اصلاحات آمریکا روسیه مسکو شورای امنیت سازمان ملل مکانیسم ماشه سازمان های بین المللی تسلیحاتی علیه ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است

اکنون جهان درگیر دو منازعه بسیار بزرگ و خونین است که نقطه اشتراک هر دوی آنها حضور فعال آمریکا در حمایت مالی و تسلیحاتی یکی از طرف‌های جنگ است. جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، با حمایت تسلیحاتی گسترده واشنگتن همراه بوده است، موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق روسیه خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: آمریکا طی هفته‌های اخیر اقدام به صورت مخفیانه اقدام به ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین برای استفاده در جنگ با روسیه کرده است. 

این موشک‌ها بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی اخیر آمریکا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۲ مارس با آن موافقت کرده بود. با این حال، هنوز شمار این موشک‌های برد بلند فاش نشده است. 

این مقام آمریکایی تاکید کرد: این موشک‌ها برای نخستین بار در حمله ۱۷ آوریل اوکراین به یک پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه مورد استفاده قرار گرفت که ۱۶۷ کیلومتر با خط مقدم نبرد میان دو طرف فاصله داشت. 

پیش از این ارسال سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS به روسیه باعث ایجاد بحث و مناقشه در کابینه بایدن شده بود. این موشک‌ها ۳۰۰ کیلومتر برد داشتند. این موشک‌ها اواسط ماه سپتامبر به اوکراین ارسال شده بودند. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این بار ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین به دلیل نگرانی از خالی شدن ذخایر این کشور و آسیب به سطح آمادگی ارتش آمریکا اجتناب کرده بود. 

روسیه پیش‌تر به مقامات غربی درباره هر گونه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داده بود. مقامات غربی مسکو را متهم به خرید موشک‌های دوربرد از کره شمالی در ماه دسامبر و ژانویه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند