Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:22:47 GMT

۹۰ درصد احتکارهای کشف شده در آذربایجان شرقی از گزارشات مردمی بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۴۸۱

۹۰ درصد احتکارهای کشف شده در آذربایجان شرقی از گزارشات مردمی بود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد انبارهای احتکار کشف شده را مردم به پلیس اطلاع داده اند، گفت: مردم گزارشات خود از جرایم اقتصادی به ویژه احتکار را به تلفن ۱۱۰ یا مخصوصا تلفن ۱۹۷ اطلاع دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ قاسم دهقانی که اخیرا پس از شش سال ریاست بر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، به ریاست پلیس جدید التاسیس «امنیت اقتصادی» منصوب شده است، به نمایندگی از سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در دفتر خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی حضور یافت و ضمن تبریک روز خبرنگار، از همکاری این خبرگزاری با نیروی انتظامی تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ دهقانی در مورد راه اندازی معاون جدید «پلیس امنیت اقتصادی» در آذربایجان شرقی از اول خرداد ماه امسال، توضیح داد و گفت: با دستور مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی در حوزه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، زمین خواری و... به صورت تخصصی ورود یافته است که پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی هم پس از استان‌های مهم مرزی، از اول خرداد ماه امسال آغاز به کار کرد تا پرونده های جرایم اقتصادی به صورت متمرکز و به صورت تخصصی در این معاونت پیگیری شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه ماموریت اول نیروی انتظامی در این معاونت، برخورد پلیسی نیست، ابراز داشت: اولویت اول ما پیشبینی، سپس پیشگیری و در نهایت برخورد انتظامی است چراکه معتقدیم رفتار پلیسی با اقتصاد درست نیست اما در مرحله نهایی از اقدامات، از برخورد پلیسی استفاده می کنیم.

وی ماموریت های این معاونت جدید نیروی انتظامی را در حوزه های اختلاس، تسهیلات غیر مجاز بانکی، زمین خواری، پولشویی، فرار مالیاتی، احتکار، قاچاق کالا و ارز و سایر جرایم اقتصادی عنوان کرد و گفت: ماموریت های این معاون قبلا در پلیس آگاهی کار می شد که این بار نیروی انتظامی به صورت تخصصی تر در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ دهقانی اقتصاد را مسئله روز و اولویت دار کشور دانست و گفت: همه مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به نوعی با اقتصاد درگیر است و حوزه ماموریتی این معاونت را بسیار گسترده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با انتقال پرونده های جرایم اقتصادی از معاونت های مختلف، به ویژه پلیس آگاهی، پیگیری جرایم اختصاصی سرعت بیشتری گرفته است، خاطر نشان کرد: کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیته جرایم اقتصادی، بخشی از پشتیبانی و اطلاعات به این معاونت ملحق شده است که تلاش نخست ما پیشبینی و پیشگیری است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی، ادامه داد: این پلیس به موضوع احتکار به صورت جدی وارد شده است و پرونده های احتکار کالاهای اساسی و کالاهای آرایشی بهداشتی را با حساسیت بیشتری پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه سودجویان از نوسانات اقتصادی بازار سوء استفاده می کنند و دست به احتکار می زنند، ابراز داشت: اغلب احتکارها در انبارهای غیررسمی صورت می گیرد چراکه نظارتی بر این اماکن وجود ندارد. اکنون پارکینگ ها، منازل مسکونی و... به مرکز احتکار تبدیل شده است که با گزارشات مردمی و تلاش پلیس شناسایی و کشف می شود.

سرهنگ دهقانی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد انبارهای احتکار کشف شده را مردم به پلیس اطلاع داده اند، افزود: مردم گزارشات خود از جرایم اقتصادی به ویژه احتکار را به تلفن 110 یا مخصوصا تلفن 197 اطلاع دهند که در اسرع وقت برخورد لازم صورت می گیرد.

وی به برخورد با اخلال گران اقتصادی و بازار دلار و سکه اشاره کرد و گفت: برخوردهای پلیسی به موقع صورت می گیرد و دستگیری هایی داریم اما باید مسایل به صورت ریشه ای در اقتصاد حل شود و برخورد پلیسی اقتصاد کشور را حل نخواهد کرد. مثلا چندین سلطان از جمله سلطان سکه اعدام شد اما قیمت سکه باز هم بالا رفت و این نشان می دهد که باید به صورت ریشه ای مشکل اقتصاد را حل کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی فرار مالیاتی را یک جرم پنهان دانست و گفت: لازمه کشف این جرم افزایش همکاری سازمان مالیات با این پلیس است که قطعا در این حوزه ورود جدی داریم و از ماموریت های اصلی ماست چراکه اقتصاد کشور به سمت مالیات می رود.

"پلیس امنیت اقتصادی" ‌در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

عکس از مرتضی فرضی

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT7 بیشتر بخوانید... پلیس امنیت اقتصادی: ۳ ماه گذشته هیچ گرانی کاذبی در کشور وجود نداشت/قاچاق خروجی تقریبا صفر اختصاصی| "پلیس امنیت اقتصادی" ‌در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود+جزئیات قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پلیس امنیت اقتصادی: ۳ ماه گذشته هیچ گرانی کاذبی در کشور وجود نداشت/قاچاق خروجی تقریبا صفر اختصاصی| "پلیس امنیت اقتصادی" ‌در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود+جزئیات پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۳ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۴ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۵ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند کشف یک اسکلت دیگر در تپه اشرف اصفهان / ادامه کاوش‌ها به شناخت بیشتر دوران اشکانی کمک می‌کند+تصاویر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم‌: سیر ابتلا به کرونا در قم دوباره صعودی شد / پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ‌را داریم گزارش|سرگردانی سهام‌دارانی که سهام‌دار شناخته نمی‌شوند؛ پول فروش ۳۰ درصد سهام افراد پرداخت نشد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جرایم اقتصادی نیروی انتظامی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار به کسب رتبه هفت کشوری گمرکات استان در مبادلات تجاری اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات سال گذشته از گمرکات استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بود و این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد برشمرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

 

دیگر خبرها

  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت