Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امدادگران وزارت فوریت‌های روسیه از کشف دو جسد دیگر از زیر آوراهای بند بیروت خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مرکز بحران‌های وزارت فوریت‌های روسیه از کشف دو جسد دیگر از زیر آوارهای بندر بیروت خبر داد که با احتساب این دو مورد شمار کلی اجساد کشف شده توسط امدادگران روس به 10 تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکز بحران‌های این وزارتخانه به خبرگزاری تاس گفت، با این حساب مجموع اجساد کشف شده به 10 مورد رسید.
روز گذشته «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به 171 نفر افزایش یافته و شمار مفقود شدگان هم بین 30 تا 40 نفر است.
وزیر بهداشت لبنان همچنین گفت که هنوز 120 نفر از زخمی‌های این حادثه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند و یک هزار و پانصد نفر هم به معالجات ویژه و حساس نیاز دارند.
انفجار هفته گذشته در بندر بیروت آنقدر شدید بود که موج انفجارها تا کیلومترها آنطرف‌تر رفت و به ساختمان‌های زیادی نیز آسیب وارد کرد.
این انفجار بر اثر 2700 تن نیترات اورانیوم توقیف شده در بندر شماره 12 بندر بیروت اتفاق افتاد و بر اثر آن گودال حدودا 40 متری در محل انفجار ایجاد شد.

تجمع هزاران نفر در بندر بیروت به یاد قربانیان انفجار
هزاران لبنانی در بندر بیروت به یاد قربانیان انفجار هفته گذشته تجمع کردند.
به گزارش رسانه خبری «راپتلی» وابسته به شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه‏، هزاران لبنانی در بندر بیروت به یاد قربانیان انفجار هفته گذشته تجمع کردند.
همچنین صدای ناقوس کلیسا به یاد قربانیان انفجار هفته گذشته شنیده شد.

گمانه‌‌زنی معاون «نبیه بری» درباره موعد تشکیل دولت جدید لبنان
نائب رئیس پارلمان لبنان ضمن برشمردن شرایط دولت جدید لبنان، احتمال داد این دولت تا ابتدای سپتامبر تشکیل شود.
«ایلی الفرزلی» معاون «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، پس از استعفای دولت «حسان دیاب» کار برای تشکیل دولت جدید آغاز شده، دولتی که نقاط ضعف دولت قبلی را نداشته باشد.
الفرزلی در گفت‌وگو با وبگاه «النشره» درباره شرایط «دولت نجات» در لبنان به موارد زیر اشاره کرد:
اول؛ رئیس آن باید نماینده واقعی مؤلفه بیان شده باشد تا بتواند شرایط وحدت ملی را فراهم کند.
دوم؛ باید به سرعت تشکیل شود وگرنه درگیر معیارهای دولت‌های سابق مانند سهمیه‌بندی و غیره می‌شود
سوم؛ برنامه وزارتی آن باید مضمونی آشکار در اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد خواست جامعه بین‌الملل داشته باشد.
چهارم؛ در راه بازسازی و ایجاد قانون انتخاباتی جدید گام بردارد.
ایلی الفرزلی در ادامه گفت، پیش‌‌بینی می‎شود تا اول سپتامبر که موعد سفر دوم «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان است، دولت جدید لبنان تشکیل شود.

چه نوع دولتی در لبنان بر سر کار می آید؟
یک تحلیلگر سیاسی لبنانی نوشت: دولتی که قرار است پس از این استعفا بر سر کار آید، برای موفقیت در برنامه هایش باید سه مورد را در نظر داشته باشد که شامل کسب رضایت طرفهای منطقه ای و بین المللی، ایجاد توافق داخلی و همراه کردن حزب الله با خود است.
وی افزود: این دولت از یک سو نباید خشم حزب الله را برانگیزد و از سوی دیگر با احزاب سیاسی لبنانی دوستی کند و جناح های اساسی در کشور را با خود همراه نماید.
این شخص درباره نقش فرانسه در لبنان نیز گفت: باید پرسید آیا مداخله خارجی به ویژه فرانسوی باعث ایجاد وحدت در لبنان خواهد شد یا اینکه به تفرقه هر چه بیشتر در این کشور خواهد انجامید؟
وی در بعد داخلی پرسید: اشخاصی مانند نبیه بری، سعد الحریری، ولید جنبلاط و سمیر جعجع در صورت به قدرت رسیدن آیا مستقل و بی طرف خواهند بود یا اینکه تکنوگرات بوده و با بروز کوچکترین مشکل، مانند دولت فعلی استعفا خواهند داد؟ این در حالی است که لبنان برای حل مشکلاتش نیازمند یک مرد به معنای واقعی است.
اما یکی از رهبران جریان المستقبل معتقدند اینکه دولت آتی لبنان باید برای اجرای برنامه هایش رضایت حزب الله را کسب کند درست نیست به این دلیل که حزب الله را به گونه ای به تصویر می کشد که گویی بخشی از بافت سیاسی لبنان نیست که به طور حتم به مصلحت حزب الله نیست که تافته جدابافته نشان داده شود، به همین دلیل دیدم که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با نمایندگان حزب الله و حتی سعد الحریری رئیس جریان المستقبل دیدار کرد و به اصطلاح فرقی میان آنان قائل نشد.
وی تشکیل دولت جدید را آخرین فرصت برای نجات لبنان از هرج و مرج توصیف کرد و افزود: لبنان انواع دولتهای وحدت ملی را آزمایش کرد که تمام آنان با شکست مواجه شدند و دولت دیاب به عنوان دولتی مستقل از تشکلهای سیاسی را نیز به خود دید، لذا باید این بار به دنیا نشان دهیم که برای نجات لبنان از طریق ایجاد دولتی با حضور تمام گروههای سیاسی جدی هستیم.
این شخصیت المستقبل با اشاره به نظام پارلمانی در لبنان گفت: در صورتیکه بخواهیم مانع بروز هرج و مرج در کشور شویم باید برای تشکیل دولت به تمام احزابی که در انتخابات پارلمانی رای می آورند و حتی رهبران حرکت مردمی اتکا کنیم.
وی تاکید کرد که لبنان در مرحله ای بسیار حساس و خطرناک قرار دارد که به همین دلیل برای حل بحران فعلی باید نوعی توافق میان طرفهای سیاسی در کشور به منظور تشکیل دولت، انجام اصلاحات واقعی و اجرای دقیق قانون اساسی ایجاد شود.

تاکید جنبش امل و حزب الله بر تشکیل فوری دولت
جنبش امل و حزب الله خواستار تسریع در تشکیل دولت شدند دولتی که قادر به انجام وظایف خود در نجات کشور باشد.
تاکید جنبش امل و حزب الله بر تشکیل فوری دولت  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان؛ جنبش امل و حزب الله بر تشکیل فوری دولت لبنان تاکید کردند.
مسئولان جنبش "امل" منطقه جبل عامل و حزب الله جلسات دوره‌ای خود را در آستانه سالگرد پیروزی 14 اوت 2006 و سالگرد ناپدید شدن امام موسی الصدر و دو همراه وی برگزار کردند. این جلسه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم 1442 هجری در دفتر "حزب الله" در شهر صور با حضور مسئولان منطقه‌ای، علی اسماعیل و عبدالله ناصر برگزار شد و در آن در مورد امور محلی و منطقه‌ای و تحولات اخیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
حاضران در این جلسه با صدور بیانیه ای، خواستار تسریع در تشکیل دولت شدند؛ دولتی که قادر به انجام وظایف خود در نجات کشور باشد، "به ویژه اینکه کشور لبنان در این شرایط حساس به شدت به این نوع دولت احتیاج دارد. "
در این جلسه حاضران همچنین بر گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه آزادی، دستیابی به عزت و استقلال لبنان و محافظت از آن و صیانت از ثروت‌ها و منابع کشور تأکید کردند. مقاومتی که با پیروزی‌های آن به ویژه پیروزی راهبردی و الهی آن در اوت 2006 به اثبات رسیده است.
با توجه به نزدیک شدن ایام ماه محرم و ضرورت برگزاری مراسم سوگواری سید الشهداء علیه السلام در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی، در این جلسه بر هماهنگی در همه سطوح و تعهد به اجرای دستورالعمل‌های مراجع دینی مبنی بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی لازم جهت پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در لبنان تأکید شده است، زیرا علما، از شهروندان خواسته اند امسال مراسم محرم را در منازل خود و از طریق رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی و رسانه‌های الکترونیکی احیا کنند. همچنین می‌توان با نصب پرچم‌های سیاه بر روی خانه‌ها، موسسات و میدان‌های شهر این مراسم را گرامی داشت و از برگزاری مراسم شلوغ یا شرکت در اجتماعات جلوگیری کرد.

سیدحسن نصرالله سخنرانی می‌کند
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی تاریخی جنگ ژوئیه سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان،  سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز جمعه سخنرانی می‌کند.
سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز جمعه ساعت بیست و سی دقیقه به وقت محلی (حدود 22 به وقت تهران) به مناسبت سالروز پیروزی تاریخی جنگ ژوئیه سخنرانی خواهد کرد.
سید حسن نصر الله در این سخنرانی درباره آخرین تحولات لبنان ومنطقه سخن خواهد گفت.

ورود وزیر خارجه آلمان به بیروت
وزیر خارجه آلمان در صدر هیاتی رسمی وارد بیروت شد.
به گزارش خبرگزاری اطلاع رسانی لبنان، "هایکو ماس " وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی رفیق حریری شد و مورد استقبال "شربل وهبه" وزیر دولت پیشبرد امور " و جرج برگلن سفیر آلمان و هیاتی از این سفارت خانه قرار گرفت.
آلمان پیشتر اعلام کرده بود که به دنبال انفجار مهیب در بندر بیروت، به لبنان کمک خواهد کرد.
آلمان اعلام کرده بود که در " این لحظات دشوار" در کنار بیروت خواهد بود و از لبنان حمایت خواهد کرد.

استقرار ناوهای فرانسه، انگلیس و آلمان در بندر بیروت به بهانه کمک
سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند که با هدف کمک به مردم لبنان سه ناو در بندر بیروت مستقر کرده‌اند.
ناو انگلیسی "HMS enterprise" به بهانه کمک به لبنان پس از انفجار مهیب روز سه‌شنبه گذشته، وارد بندر بیروت شد.
مقامات انگلیسی گفته‌اند که هدف از اعزام این ناو از قبرس به بندر بیروت، کمک به بازگشت زندگی عادی به لبنان است.
بندر بیروت برای لبنان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و یکی از 10 بندری است که در دریای مدیترانه قرار دارد و دروازه ورود به منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید.
انگلیس اعلام کرده که استقرار ناو HMS enterprise در راستای برنامه کمک‌های نظامی و غیرنظامی این کشور به حجم 5 میلیون پوند می‌باشد.
نیروهای مسلح انگلیس نیز یک تیم از نیروهای خود را در سفارت انگلیس در بیروت مستقر کرده و مدعی شده است که هدف از استقرار این نظامیان، شناسایی نیازمندی‌ها و هماهنگ کردن بسته کمک‌های وسیعتر به نیروهای مسلح لبنان است.
از سوی دیگر، نیروی دریایی فرانسه نیز اعلام کرد که کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برد.
این کشتی آبی و خاکی با 700 نیروی نظامی به لبنان اعزام شده و بنا بر ادعای مقامات فرانسوی، این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای لبنان است.
یک ناو آلمانی نیز از ماموریت کنونی خود با نیروهای یونیفل سازمان ملل خارج شده و بندر لیماسول قبرس را روز 6 آگوست (16 مرداد) ترک کرد و همان روز نیز به بندر بیروت رسید. هدف حضور این ناو در بندر بیروت حمایت و پتشیبانی اعلام شده است.

قول میشل عون درباره افشای حقایق پیرامون انفجار بیروت
رئیس جمهور لبنان ضمن ارجاع پرونده رسیدگی به انفجار بندر بیروت به شورای قضایی این کشور، قول داده تا حقایق برملا نشود، از پا نخواهد نشست.
«میشل عون»، رئیس جمور لبنان گفت که همه تلاش خود را خواهد کرد تا «واقعیت‌ها» در مورد انفجار بندر بیروت آشکار شود.
او  در توییتی نوشت: «بعد از گذشت یک هفته از فاجعه [انفجار بندر بیروت]، بار دیگر به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت و تعزیت می‌گویم و قول می‌دهم به همه لبنانی‌های رنجور که تا قبل از آشکار شدن همه حقایق، از پا نخواهم نشست».
رئیس جمهور لبنان همچنین دستور داده فرآیند رسیدگی به انفجار بندر بیروت به شورای قضایی این کشور موکول شود.
دادگاه قضایی لبنان اخیرا گفته در رابطه با انفجار بندر بیروت، قرار بازداشت و بازجویی 20 تن صادر شده است. در بین بازداشتی‌ها، مدیران سابق و فعلی اداره بندر، گمرک و ... نیز وجود دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان جنبش امل و حزب الله انفجار بندر بیروت انفجار هفته گذشته بندر بیروت دولت جدید لبنان تشکیل دولت جدید رئیس جمهور بر تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد.

شبکه المنار گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی در ۱۴ نوبت حومه شهرکهای عیتاالشعب و رامیا و نیز جبل بلاط در جنوب لبنان را بمباران کردند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: نیروهای ما اهداف وابسته به حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

این در حالی است که پیش از این حزب الله لبنان دو ساختمان را در شهرک آویویم در شمال فلسطین اشغالی آماج حمله های موشکی قرار داده بود.

کد خبر 6087614

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی