Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه پیگیری مصوبات سند پیشران توسعه استان فارس به مدت ۵ ساعت برگزار شد که همین موضوع مورد انتقاد معاون وزیر کشور قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سند پیشران توسعه استان فارس در مهرماه سال گذشته در استان فارس رونمایی شد که شامل ٢٣ طرح ابلاغی فرامین رهبری و ٧٦ طرح مهم ملی توسعه استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بند‌های عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و 7 تکلیف برای فرمانداران تاکید دارد.

در این سند 7 تکلیف برای فرمانداران مشخص شده که این 7 تکلیف عبارتند از: برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تملک شده، واحد‌های تولیدی راکد، واحد‌های تولیدی مشکل‌دار و بحرانی و واحد‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحد‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند.

امروز پس از 10 ماه از رونمایی سند جلسه‌ای 5 ساعته با حضور بابک دین‌پرست، معاون امور هماهنگی و اقتصادی وزیر کشور در استانداری فارس با حضور نمایندگان واحدهای تولیدی و اقتصادی و دستگاه‌های دولتی برگزار شد؛ در این جلسه تعدادی از فرمانداران به صورت حضوری و تعدادی به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند.

در این جلسه هر شهرستان به تفکیک مواردی را که بر عهده‌‌شان گذاشته شده بود؛ توضیح دادند و مواردی که حل شده بود یا مشکل داشتند مطرح و هماهنگی‌ها برای حل مشکل هر شهرستان از سوی استاندار فارس اعلام شد.

جهش تولید در استان فارس محقق شده است

در ابتدای این جلسه عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های سند پیشران توسعه استان به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در حال پیگیری برای اتمام و بهره‌برداری است، اظهار داشت: این اقدامات در حالی انجام شده که کشور و استان فارس در شرایط تحریم، شیوع کرونا و تلاطم‌های اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در راستای تحقق سند پیشران توسعه استان فارس گفت: افتتاح کارخانه آلومینیوم با سرمایه‌گذاری 18 هزار میلیارد، بهره‌برداری از کارخانه کربنات سدیم با اعتبار یک هزار و 920 میلیارد تومان و بهره‌برداری فاز 2 و 3 کارخانه فولاد پاسارگاد بخشی از اقداماتی است که در راستای تحقق سند پیشران توسعه انجام شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه اقدامات انجام شده  ارزش افزوده قابل توجهی برای استان فارس ایجاد کرده است، افزود: در حوزه‌های زیرساختی این استان تعهدات مختلفی بر اساس سند پیشران توسعه داشته که از جمله آنها خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز  بود که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رحیمی با بیان اینکه تا پیش از این 73 درصد از آب مصرفی شیراز از چاه‌ها و حدود 25 درصد از آب‌های روان تامین می‌شد، بیان کرد: هم اکنون این درصد معکوس شده و بیشتر آب مصرفی شیراز از آب‌های روان تامین می‌شود همچنین در سال جاری تصفیه خانه دوم شیراز به بهره‌برداری رسیده و آبرسانی به شهرهای سعادت شهر، داراب و جهرم نیز نهایی شده است.

ثبت جهانی انجیرستان استهبان دنبال می‌شود

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بسته حمایتی برای انجیرستان استهبان تهیه شده تا این انجیرستان‌ها حفظ شود، گفت: پیگیری ثبت جهانی انجیرستان در فائو نیز انجام شده و تعرفه صادرات نیز از 4.5 دلار به 3 دلار کاهش یافت که با این کار صادرات انجیر 48 درصد افزایش یافت.

قوانین مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌یافتگی؛ 50 درصد از سند پیشران توسعه استان فارس محقق شدانتقاد از عملکرد بانک‌های استان فارس؛ اکنون وقت منفعت‌طلبی بانک‌ها نیستورود کمیسیون اقتصادی مجلس به آشفتگی بازار ارز / تذکر به بانک مرکزی برای نظارت بر شرکت‌های اقماری بانک‌های دولتی

وی با بیان اینکه طرح‌های تحقیقاتی مختلفی برای حفظ و ثبت جهانی انجیرستان انجام شده است، افزود: برای حفظ و ثبات انجیرستان آزمایش‌های مختلف برای کنترل بیماری موزاییک انجام شده است.

عنایت‌الله رحیمی در ادامه توضیحات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آزادسازی 40 میلیون مترمکعب آب برای تالاب بختگان نقش مهمی در حفظ انجیرستان از برخی از آفت‌ها داشته است.

سد پارسیان جایی در سند پیشران ندارد

مورد دیگری که در جلسه به عنوان پروژه‌های سند پیشران مطرح شد، سد پارسیان در شهرستان ممسنی بود که استاندار فارس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: سد پارسیان نباید در سند قرار می‌گرفت چراکه در حال حاضر 20 درصد پیشرفت دارد و تا پایان دولت نهایت بتواند 20 درصد دیگر اضافه شود.

رحیمی درباره سد نرگسی در شهرستان کازرون نیز گفت: امید است با اعتباراتی که قرارگاه و در سفر آقای نوبخت در نظر گرفته شده، تا پایان سال مالی دولت بتوانیم این سد را به مرحله آبگیری برسانیم.

آزادراه لامرد _ پارسیان مورد دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود که باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درباره این پروژه گفت: آزادراه پارسیان - لامرد با سرمایه‌گذاری 100 درصدی سرمایه‌گذار بنا بود که ساخته شود اما شرایط قرارداد تغییر کرده و بنا شده که قرارداد جدیدی نوشته شود و غیر از سرمایه‌گذار فعلی، شرکت شستا، ایمیدرو و راه و شهرسازی نیز برای سرمایه‌گذاری ورود کنند.

مورد کشتارگاه خنج بود که سرمایه‌گذار مدعی شد که از سال 92 آماده بهره‌برداری بوده اما به دلیل مشکلات آب و کاغذبازی اداری تاکنون معطل مانده است.

تفسیر متفاوت بانک‌ها از مصوبات

عمده مشکلی که در جلسه از سوی واحدهای تولیدی مطرح شد، مربوط به بانک‌ها و عدم همکاری با واحدهای تولیدی بود که استاندار فارس در این باره گفت: تفسیر بانک‌ها از مصوبات متفاوت است و اگر واحدی با بانک به نتیجه نرسید در کارگروه رفع موانع تولید مطرح و در غیر این صورت مصوبه از نظر قضایی بررسی می‌شود.

دین‌پرست معاون وزیر کشور نیز ضمن حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها را مکلف به همکاری با این واحدها براساس مصوبه هیئت وزیران دانست و افزود: واحدهای تولیدی نیز باید مطالبات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند اما بانک نباید نسبت به وثایق یا ارائه تسهیلات به واحدها سنگ‌اندازی کند.

وی همچنین نسبت به طولانی شدن جلسه نیز انتقاد کرد و گفت: طول کشیدن چندین ساعته جلسه نشان می‌دهد که شما مصوبات را پیگیری نکردید، باید معاون اقتصادی استاندار مباحث را یکجا و تجمیع و مطرح می‌کرد؛ نه اینکه اینگونه وقت همه گرفته شود.

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT7 بیشتر بخوانید... قوانین مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌یافتگی؛ ۵۰ درصد از سند پیشران توسعه استان فارس محقق شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قوانین مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه‌یافتگی؛ ۵۰ درصد از سند پیشران توسعه استان فارس محقق شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۳ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۴ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۵ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند کشف یک اسکلت دیگر در تپه اشرف اصفهان / ادامه کاوش‌ها به شناخت بیشتر دوران اشکانی کمک می‌کند+تصاویر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم‌: سیر ابتلا به کرونا در قم دوباره صعودی شد / پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ‌را داریم گزارش|سرگردانی سهام‌دارانی که سهام‌دار شناخته نمی‌شوند؛ پول فروش ۳۰ درصد سهام افراد پرداخت نشد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند گفت‌و‌گوی تلفنی روحانی و مکرون عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند پیشران توسعه استان فارس استان فارس محقق شد واحدهای تولیدی استاندار فارس بهره برداری وزیر کشور انجام شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از اعزام پنجمین گروه اقتصادی و تجاری استان به خارج از کشور خبرداد و گفت: این گروه برای شرکت در نمایشگاه‌ها، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و انعقاد قرارداد‌های همکاری به کشور چین سفر می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عادل شهرزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست توسعه صادرات‌غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت:توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تامین مواد اولیه از جمله سیاست های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان درخصوص کشورهای هدف سفر گروه های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت:کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که درزمینه دریافت تکنولوژی‌ و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر 22 هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

 
گفتنی است، این نشست به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و باحضور مدیرکل صمت و فعالان بخش خصوصی حوزه تولید وصادرات‌غیرنفتی برگزارشد.

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»