Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@03:36:44 GMT

متوسط قیمت آپارتمان در تهران به ۱۸.۸ میلیون تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۶۶۴

متوسط قیمت آپارتمان در تهران به ۱۸.۸ میلیون تومان رسید

مرکز آمار اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۱۸۸۲۳۵ هزار ریال با میانگین مساحت ۸۹ متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، مرکز آمار ایران نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٢٥٥١٠٩ هزار ریال با میانگین مساحت ١٨٦ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل۵۰.۴درصد افزایش داشته ‌است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید:

چرا شرایط اعطای تسهیلات توسط بانک مسکن سخت شده است؟ تورم قیمت مسکن زیر سر سوداگری بانک‌هاست

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٢٥٥١٠٩ هزار ریال با میانگین مساحت ١٨٦ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل۵۰.۴درصد افزایش داشته ‌است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸۸۲۳۵ هزار ریال با میانگین مساحت ۸۹ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۸ درصد، افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۲۹.۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل۳.۹ درصد، افزایش داشته است. در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۳۹۲۵۱۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۴۸ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۸۶۴۰۷ هزار ریال با میانگین مساحت ۶۹ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ی ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده، بین حداقل ۲۷۱۴۹ هزار ریال در منطقه ۱۵ و حداکثر ۹۰۲۳۱۰ هزار ریال در منطقه ۳ بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۵ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۹ با ۰.۹ درصد، دارای کمترین سهم می باشند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین شهرداری تهران تهران مرکز آمار ایران قیمت آپارتمان قیمت مسکن مسکن گرانی آپارتمان بازار مسکن نسبت به فصل مشابه سال قبل متوسط قیمت فروش هر مترمربع مربع زیربنای مسکونی افزایش داشته معامله شده متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با نهصد و هفتاد هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با ۱۸۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۵ میلیون و هشتصد هزار تومان و ربع‌سکه ۱۵ میلیون و هشتصد هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز ۷ میلیون و نود هزار تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۳۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با افزایش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۹۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • قیمت آپارتمان ۷۰متری در مشهد چقدر است؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار