Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@20:48:59 GMT

کارت کنکور سراسری از ۲۸ مرداد توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۷۶۴

سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه تکمیلی اعلام کرد: فرایند توزیع کارت ورود به جلسه از سه شنبه ۲۸ مرداد آغاز و تا چهارشنبه ۲۹ مرداد در سایت این سازمان  به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org ادامه دارد.

این اطلاعیه عنوان کردکه داوطلبان گروه آزمایشی هنر،صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه زبان های خارجی صبح  شنبه اول شهریور در ۳۹۲ شهرستان و بخش کشور به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبانی که در ۲ یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی) خود اقدام کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در اشاره به رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگا های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان آمده است که توضیحات لازم در خصوص نحوه اعلام علاقه مندی از داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه ها در مرحله انتخاب رشته اطلاع رسانی می شود.
 همچنین آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آن بر اساس آزمون صورت می گیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری جهت انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه این سازمان در زمان انتخاب رشته توجه کنند.
 

شخصی سازی دفترچه های سوال گروه های آزمایشی
سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص دفترچه های سوال گروه های آزمایشی پنج گانه و شخصی سازی آن اعلام کرده است که به هر داوطلب در تمام گروه های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2») در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. این بسته‌ها شخصی سازی و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.
 داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت گذاری کنند.
 

خوداظهاری بیماری کرونا توسط داوطلبان کنکور
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور،همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه 28 مردادماه با مراجعه به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.
اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ و تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1399 است، چرا که سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

ادعاهای دسترسی به سوالات آزمون واهی است
این سازمان خطاب به داوطلبان تاکید کرده است با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال 1399 مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کنند.
سازمان سنجش از داوطلبان درخواست کرد در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های 36182152-026 و 36182151-026 و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.
همچنین اعلام کرد که این سازمان هیچ گونه فعالیتی در کانال های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و ...) ندارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور گروه های آزمایشی داوطلبان گروه آزمون سراسری گروه آزمایشی انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول

در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که زنان با ۶۳ درصد و مردان با ۳۷ درصد در صدر متقاضیان این آزمون قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از فردا _دوشنبه سوم اردیبهشت_ تا روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کد ملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه‌مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است.

این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سوالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

طبق تاکید سازمان سنجش آموزش کشور؛ در این آزمون تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. لذا از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، برای این موارد جداً خودداری شود.

داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی از از روز یکشنبه به‌تاریخ سوم تیر تا روز جمعه به‌تاریخ هشتم این ماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام نمایند.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده و اعلام علاقه‌مندی به این رشته اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌انسانی و علوم‌تجربی در یکی از آزمون‌های سراسری نوبت اول و یا دوم (و یا هر دو نوبت) سال ۱۴۰۳ حاضر باشند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های پذیرش با آزمون به منظور شرکت در آزمون عملی، باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی و پرداخت هزینه آزمون عملی از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام نمایند.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده و اعلام علاقه‌مندی به یک رشته یا رشته‌ها اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر در یکی از آزمون‌های سراسری نوبت اول و یا دوم (و یا هر دو نوبت) سال ۱۴۰۳ حاضر باشند.

کد خبر 746845

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول