Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت "روز بین المللی جوانان" تاکید کرد: موضوع امسال روز بین المللی جوانان با عنوان "مشارکت جوانان برای اقدام جهانی"، بر راه‌هایی تاکید دارد که بر اساس آن‌ها عمل‌گرایی جوانان باعث ایجاد تغییر می‌شود و جهان ما را به ارزش‌ها و چشم انداز منشور سازمان ملل متحد نزدیک‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روز جوانان امسال در حالی برگزار می‌شود که زندگی و آرمان‌های جوانان به خاطر همه گیری کووید-۱۹ همچنان در حال دگرگون شدن است. برخی از آنان جان خود را از دست داده اند و بسیاری دیگر شاهد از دست رفتن افراد خانواده و عزیزان خود بوده اند. همچنین آسیب پذیری جوانان پناهنده، آوارگان، زنان و دختران جوان و دیگران گرفتار در درگیری یا بلایا، شدیدتر شده است.

گوترش تاکید کرد: روند شکل گیری یک نسل به خطر افتاده است، قدم‌های آنان به سمت بزرگسالی، هویت و خودکفایی از مسیر درست خارج شده است. برخی از آنان مسئولیت سنگینی را برعهده دارند یا از افزایش خطر گرسنگی، خشونت در خانه و یا احتمال این موضوع رنج می‌برند که هرگز نتوانند تحصیلات خود را از سر گیرند.

اما این نسل همچنین تاب آور، با تدبیر و متعهد است. آنان جوانانی هستند که برای مطالبه اقدام اقلیمی به پا خاسته اند. آنان برای عدالت نژادی و برابری جنسیتی بسیج می‌شوند و قهرمانان جهانی پایدارتر هستند. آنان صلح سازانی هستند که انسجام اجتماعی را در زمان فاصله گذاری اجتماعی ارتقا می‌دهند، پایان به خشونت را در سطح جهان پیش می‌برند و در زمان افزایش نفرت از سازگاری حمایت می‌کنند. بسیاری از آنان زنان جوانی هستند که در صف‌های نخست بسیج برای عدالت و اقدام اقلیمی حضور دارند، در حالیکه در خطوط مقدم پاسخ به کووید-۱۹ نیز خدمت می‌کنند.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل در پایان تاکید کرد: تحقق وعده‌های این نسل به معنای سرمایه گذاری بسیار بیشتر در شمول، مشارکت، سازمان‌ها و ابتکارات جوانان است و اینجانب از رهبران و بزرگسالان در همه جا می‌خواهم هر کار ممکنی را انجام دهند تا جوانان جهان بتوانند از زندگی امن، باعزت و فرصت برخوردارشوند و بهترین وجه از توانایی‌های بزرگ خود را تحقق بخشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گوترش پارسی خبر سازمان ملل متحد روز بین المللی جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح

دیوان محاسبات در ابلاغ‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذیربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی به لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح در راستای تقویت هر چه بیشتر بنیه دفاعی کشور و حمایت از اقدامات افتخار آفرین اخیر نیروهای مسلح در حفاظت و حراست از کیان کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دیوان محاسبات طی ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذیربط، ضرورت رعایت دقیق مفاد قانون بودجه سال 1403 کل کشور و سایر مصوبات مبنی بر لزوم تامین منابع نیروهای مسلح در طول سال 1403 به طور مستمر و منظم را متذکر گردید.

این نهاد نظارتی تاکید کرده که هرگونه تفسیر و تخطی از مفاد قانون در شرایط کنونی مشمول رسیدگی خارج از نوبت خواهد بود.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز