Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مردانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا ، آیین‌های سنتی عزاداری استان از جمله شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه‌خوانی، شیرخوارگان و آیین‌های سنتی بومی مناطق استان از جمله چاق‌چاقو و آقا سلام امسال برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان و دهه اول محرم نیز براساس دستورالعمل بهداشتی باید در مکان‌های باز، کمتر از ۲ ساعت، با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین بدون توزیع هرگونه نذری برگزار شود.

مردانی افزود: این استان در کنترل بیماری با استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و درمان بیماری از استان‌های با عملکرد مطلوب بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر تدوین ضمانت اجرایی برای رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی مراسم و آیین‌های عزاداری محرم و صفر در استان و بومی‌سازی این مراسم‌ها تاکید کرد.

مردانی اظهار داشت: اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی باید در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گیرد، تا بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت عزاداران حفظ شود.

وی بر ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداری هیات‌های مذهبی در دهه اول محرم براساس مصوبه ستاد کرونا تاکید کرد و گفت:ملاک و معیار برگزاری مراسم‌های عزاداری در سطح کشور، دستورالعمل ستاد کرونا است و همه هیات‌ها و دسته‌های عزاداری  باید براساس این دستورالعمل عمل کنند.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان ناشی از این ویروس در هفته‌های گذشته در سطح کشور افزود: رعایت دستورالعمل‌های از سوی مردم در ایام مختلف به خصوص ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه آیین‌ها و سنت‌های عزاداری جزء اعتقادات مردم است، گفت: باید در برگزاری مراسم عزاداری محرم، تمامی دستورالعمل‌های ستاد کرونا و موازین بهداشتی رعایت شود.

عبدالرضا علی‌محمدی، با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم از سوی ستاد ملی کرونا ارسال شده است، افزود: اجرای این دستورالعمل‌ها در هیات‌های مذهبی باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا ماه محرم چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری برگزاری مراسم دستورالعمل ها آیین ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- صعود تیم بسکتبال نوجوانان استان به جمع هشت تیم برتر کشور

- همایش پیاده روری در سامان و بلداجی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود
  • آیین «زنگ اقتدار» در مدارس استان سمنان برگزار شد