Web Analytics Made Easy - Statcounter

با احداث بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، تبدیل۱۱۰ هزار هکتار زمین بایر به منطقه قابل کشت، برای ۲.۵ میلیون نفر فراهم می شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با احداث بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، تبدیل110 هزار هکتار زمین بایر به منطقه قابل کشت، برای 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر فراهم می شود.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در همین رابطه با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح های توسعه پایدار آب و خاک در کشور است، اظهار داشت: رهبر انقلاب به دلیل اهمیت بالای این طرح، دستور تامین اعتبار آن را از صندوق توسعه ملی صادر کردند و ماموریت ساخت آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپرده شد.

به گفته وی، ساماندهی آب های منطقه غرب کشور دستاورد‌های مهمی در طرح توسعه پایدار کشور هم از جنبه های اقتصادی و هم زیست محیطی محسوب می شود که اثر مستقیم بر زندگی مردم 12 استان خواهد داشت و با احیای این 110 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، حدود 50 هزار شغل مستقیم و صدها هزار شغل با واسطه برای مردم این استان‌ها ایجاد خواهد شد .

محمد با اعلام اینکه جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون نفر از این طرح منتفع خواهند شد، اضافه کرد: بازگشت مردمی که به دلیل خشکسالی ناچار به مهاجرت شده بودند یکی از این دستاوردهاست و در عین حال، جلوگیری از هدررفت منابع آبی، تامین آب شرب و بهره وری کشاورزی با آبیاری مکانیزه از مزایای این طرح است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین اضافه کرد: یکی از دیگر مزایای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق وسیع غرب کشور است. بازگشت امید به مردم خوب مان در این مناطق اتفاقی بزرگ است که به لطف الهی در شرایط سخت تحریمی، دست در دست هم و به همت جوانان متخصص ایرانی به بهره برداری رسیده، لذا این پروژه یکی دیگر از نشانه های شکست دشمن در به بن بست کشاندن ایران عزیز است.

وی  همچنین با اشاره به همکاری های دولت گفت: افتتاح این طرح از نگاه ما آغاز مسیر پروژه گرمسیری است. البته این پروژه سه فاز دیگر هم دارد که در صورت حمایت دولت و تامین اعتبار، قابلیت بهره برداری از آن در فاصله زمانی کوتاهی وجود دارد. در فاز اول کمتر از 20 درصد از اراضی مورد نظر طرح را به بهره برداری رسیده اما با توجه به تکمیل گام های زیربنایی چون حفر تونل ها، انجام پروژه های حفر، خاکبرداری و خاکریزی پروژه اگر این مسیر به سرعت ادامه پیدا کند، در فاز بعدی با تکمیل زنجیره انتقال آب می توان ظرف ماه های آینده تمام این 110 هزار هکتار زمین را برای کشاورزان این 12 استان آماده بهره برداری کرد.

محمد ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت پروژه، مسوولان اجرایی هرچه زودتر با انجام همکاری های لازم این امر را محقق کنند تا شیرینی اجرای این طرح کام مردم تمام این 12 استان را شیرین کند.

محمد رستمی مدیر اجرایی پروژه طرح نیز در خصوص اهمیت این پروژه اظهار داشت: از سال 1389 کلید شروع عملیاتی کار به طور رسمی زده شده و از سال 1393 با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص بودجه مناسب، این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه تنها توجه به تعدادی از آمار مربوط به پروژه، بزرگی این طرح ویژه ملی را نمایان می کند، افزود: این پروژه در اوج تحریم های ظالمانه علیه کشور با بیش از 95 درصد استفاده از تولیدات ملی در تامین مصالح و تجهیزات به بهره برداری رسیده است و برای این پروژه بیش از 490 کیلومتر لوله گذاری انجام شده و 36 هزار متر تونل حفر شده است .

مدیر اجرایی پروژه طرح خاطرنشان کرد: برای تکمیل این فاز، بیش از 10 میلیون متر مکعب حجم خاکب داری و بیش از 1 میلیون متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته است. در حالی که مثلا یک سد عظیم در نهایت حدود 200 تا 250 هزار تن بتن ریزی دارد اما اینجا به اندازه ساخت 5 ابر پروژه ساخت سد، بتن ریزی انجام گرفته است.

رستمی با اعلام اینکه بیش از 6 هزار نفر از همکاران قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل پروژه تا این مرحله فعالیتی شبانه روزی داشته اند و کل پروژه تا پایان فاز 4، بیش از 85 درصد پیشرفت داشته که در صورت تامین اعتبار لازم تا قبل از سال 1400 می تواند 110 هزار هکتار مزارع کشاورزی را آماده بهره برداری کند.

انتهای پیام/

R1542/P/S1,11,1412/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ شهریاری: وزیر علوم ۲۴ ساعته اعلام کرد که کنکور به تعویق نمی‌افتد ۲ پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سؤال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! ۳ واعظی: مردم می‌توانند به‌اندازه توان خود بشکه نفت بخرند ۴ زنگنه: ناپختگی یکی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی موجب نگرانی مردم شد/ به تصمیم دولت تمکین می‌کنیم ۵ مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد ۶ وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند ۷ روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست ۸ ظریف: انفجار بیروت تمام دنیا را در شوک فرو برد ولی آمریکا به تحریم لبنان ادامه می‌دهد/ کاخ سفید جایگاهی برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارد مهمترین اخبار سیاسی پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سؤال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! گزارش| «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد مکرون درباره لبنان به روحانی چه گفت؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند گفت‌و‌گوی تلفنی روحانی و مکرون فارین افرز: آمریکا با ترامپ روز به روز بیشتر منزوی و زمین‌گیر می‌شود گزارش| «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توسط قرارگاه قرارگاه خاتم بهره برداری هزار هکتار غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور صبح چهارشنبه عازم سریلانکا خواهد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از «ابر پروژه چندمنظوره اومااویا» شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، شرکت خواهد کرد.

این پروژه چند منظوره که تمام مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که تامین مالی آن از سوی دولت این کشور انجام شده و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در احداث آن نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود
  • رئیس جمهور صبح چهارشنبه عازم سریلانکا خواهد شد