Web Analytics Made Easy - Statcounter

تور گوشگیر، توری است که به کمک شناورهایی که در طناب فوقانی و وزنه‌هایی که در طناب تحتانی خود دارد به صورت سدی عمودی در داخل آب قرار می‌گیرد و ماهی‌ها در اثر ورود به داخل چشمه‌های آن به دام می افتند و از آنجا که نخ‌های به کار رفته در این تور بسیار ظریف هستند، ماهی قادر به دیدن آن نیست و هنگام رسیدن به تور سر آن وارد یکی از چشمه‌های تور ‌شده و به دام می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح اله ابوعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی ( Recofi ) و با عنایت به اینکه بر اساس تصمیم‌ها و مصوبه‌های دهمین اجلاس کمیسیون منطقه شیلاتی (  Recofi) ، صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی ارزشمند و شروع تخم ریزی آن به مدت ۲ ماه ممنوع است.
وی از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی خوزستان خواست در راستای اجرای هرچه بهتر طرح ممنوعیت صید ماهی شیر ، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر خودداری کنند.
ابوعلی افزود: در بازه زمانی تعیین شده ممنوعیت صید ، نظارت کامل بر روند اجرا توسط دفاتر صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله شوریده و حلواسفید به دلیل صید بی رویه و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیچ فارس در معرض انقراض قرار دارند.
معیشت حدود ۵۰هزار خانوار در خوزستان با طریق صید و صیادی گره خورده است.
پارسال حدود ۴۹هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید شد.
استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان شیلات ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شیلات ایران خلیج فارس سازمان شیلات ایران خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند