Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا فلاح گفت: پرداخت عوارض معدن سنگ آهن بافق به شهر نسبت به سال های گذشته 4 برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ آیین تجلیل از خبرنگاران واصحاب رسانه شهرستان با حضور شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق، فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن، ارجمند رئیس اداره فرهنگ وارشاد، بخشدار و جمعی از مسئولین در محل هتل نیکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص میزان پرداخت عوارض به شهرستان گفت: در مدتی که این مسئولیت را برعهده داشتم پرداخت عوارض به شهر نسبت به سال های گذشته 4 برابر شده است. در سال 96، 6 میلیارد، 97 بیش از ده میلیارد و در سال 98 تا پایان تیرماه 44 میلیارد تومان عوارض به شهر پرداخت شده ولی معتقدیم باید بیشتر کمک کنیم.

وی در ادامه در خصوص جاده بافق- بهاباد افزود: زمانی که کلنگ جاده به زمین خورد اعلام کردیم عملیات خاکی با شرکت سنگ آهن، ساخت پل و ابنیه با مسکن وشهرسازی و تاسیسات در مسیر نیز بر عهده ارگان ها و دستگاه‎های مربوطه هست. حدود 6 کیلومتر از بیشه در تا دو راهی سه چاهون آماده آسفالت هست و تلاش می کنیم باقیمانده این مسیر را در دهه فجر تحویل دهیم.

فلاح تصریح کرد: در آزمون گندله 444 نفر نیرو جذب شدند ازاین تعداد حدود 150 نفر مدرک دیپلم داشتند که بومی هستند. نزدیک 200 نفر تکنسین هستند که صددرصد بومی هستند. در سطح کارشناسی حدود 23 نفر غیربومی هستند که 7 نفر را مجبور بودیم غیر بومی جذب کنیم چون در بافق وجود نداشت. در شرکت سنگ آهن بیش از 95 درصد بومی هستند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن به تامین خوراک اشاره و بیان داشت: مهم ترین دغدغه ما تامین خوراک شرکت هست و در حال حاضر بیش از یک میلیون تن سنگ از معادن کوچک مقیاس اطراف خریداری کردیم. مجموعه سنگ آهن مرکزی که بیش از 40 سال تامین کننده خوراک کارخانجات فولادی کشور بوده در حال خرید سنگ هست و استدعایی که داریم مسئولین مربوطه در این امر به ما کمک کنند.

وی در خصوص معدن دی 19 نیز تصریح کرد: خوشبختانه عملیات اکتشافی این معدن تقریبا رو به پایان هست و نتایج خوبی به دست آمده ولی ایرادی که دارد اگر امروز باطله برداری را شروع کنیم حداقل 3 تا 4 سال آینده به ماده معدنی می رسیم.

فلاح در ادامه به میزان پیشرفت فاضلاب شهری اشاره و گفت: مجموعه فاضلاب شهری به  ناحیه الف از ورودی شهر تا میدان شهدا، ناحیه ب از میدان شهدا تا مبارکه و بخش تصفیه خانه تقسیم بندی شده است. خوشبختانه ناحیه ب قریب به 5 هزار انشعاب آماده فروش است و مناقصه آن نیز درحال انجام است تا پیمانکار واجد شرایط انتخاب و کار فروش انشعاب را شروع کنیم. در تلاش هستیم که در دهه فجر بخشی از فاضلاب شهری را مورد بهره برداری قرار دهیم. از صبر وحوصله وبردباری مردم در خصوص اجرای فاضلاب شهری تشکر می کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرداخت عوارض شرکت سنگ آهن فاضلاب شهری بومی هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۳ واکسن مننژیت، روتاویروس و هاری انسانی تا پایان ۱۴۰۳

علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت و هدف تاسیس آن گفت: هدف این شرکت، کشف، توسعه و ارائه داروهای زیستی بخصوص واکسن ها و پروتئین‌های نوترکیب است تا کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد و در همین راستا شرکت رهپویان فناور صادق تولید واکسن هایی از جمله واکسن های مننژیت، روتاویروس، پنوموکوک و واکسن هاری را بر اساس استاندارد های بین المللی و با هدف ابتدا تأمین نیازهای داخل کشور و سپس صادرات مازاد محصول به خارجی آغاز کرده است.

فناوران ایرانی یک واکسن وارداتی را می سازند/روتاویروس عامل ۴۰ درصد بستری کودکان

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رهپویان صادق با اشاره به اهمیت تولید بومی سازی واکسن روتاویروس درباره این بیماری توضیح داد و گفت: روتاویروس شایع‌ترین علت بیماری‌های اسهالی در میان نوزادان و خردسالان و عامل ۴۰ درصد بستری کودکان در بیمارستان ها است. این ویروس در آبان و آذرماه به اوج می رسد و باعث می شود اطفال زیر ۵ سال در بیمارستان بستری شوند و هزینه زیادی را به نظام سلامت کشور تحمیل کند.

بومی سازی واکسن روتاویروس یک الزام است/ تاکید رهبری بر ساخت این واکسن

رضایی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ به دستور مقام معظم رهبری قرار بود این واکسن در داخل کشور تولید شد اما به هر دلیلی تاکنون تولید نشده است. بومی سازی این واکسن یک الزام است و باید در واکسیناسیون سراسری کودکان قرار بگیرد.

ارجاع پرونده به سازمان غذا ودارو برای اخذ مجوز مطالعات انسانی

به گفته این فعال فناور از ۳ سال گذشته این شرکت دانش بنیان اقدام به تحقیق و توسعه واکسن روتاویروس کرده و سال گذشته تمام مراحل آزمایشگاهی و پیش بالینی یا تست های حیوانی آن کامل شد. ابتدای پاییز سال ۱۴۰۲ پرونده این واکسن برای اخذ مجوز مطالعات انسانی به سازمان غذا و دارو تحویل داده شد و تاکنون جلسات داوری متعددی در خصوص این واکسن برگزار شده تا بتوان با ورود به فاز مطالعات انسانی و اخذ تاییدیه های نهایی، انشاالله پایان ۱۴۰۳ به تولید انبوه برسیم.

ایران پنجمین کشوری است که به دانش فنی ساخت واکسن روتاویروس دست یافته است

وی با بیان به اینکه این واکسن در ایران تاکنون پیش زمینه تولید داخلی نداشته است، خاطرنشان کرد: در دنیا ۵ کمپانی بزرگ، تولید کنندگان اصلی این واکسن هستند که یک شرکت آمریکایی، یک شرکت انگلیسی، ۲ شرکت هندی و یک شرکت ویتنامی است. ما به طور مستقل توانستیم به عنوان پنجمین کشور با تحقیق و توسعه و دانش فنی فناوران ایرانی ساخت اولیه این واکسن را انجام دهیم.

ساخت واکسن هاری برای نخستین در کشور/تست های حیوانی تا پایان ۱۴۰۳ تمام می شود

رضایی با اشاره به ورود این شرکت برای ساخت واکسن هاری انسانی درباره آن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر واکسن هاری حیوانی در کشور تولید می شود اما واکسن هاری انسانی وارداتی است و عمدتا از اروپا و هند به کشور وارد می شود. در سال تعداد زیادی گزارش گزش انسان توسط سگ‌های هار و گاهی اوقات سایر حیوانات داریم که نیاز دارند این واکسن را در یک تا ۳ نوبت دریافت کنند. شرکت ما در حال حاضر وارد فاز تحقیق و توسعه واکسن هاری انسانی شده و در حال گذراندن تست های آن هستیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تست های حیوانی کامل شود و پرونده را برای درخواست مطالعه انسانی به سازمان غذا و دارو ارائه دهیم.

واکسن مننژیت تا پایان ۱۴۰۳ به تولید انبوه می رسد

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان همچنین از ساخت واکسن مننژیت توسط این شرکت خبر داد و گفت: تولید کننده داخلی واکسن مننژیت داخلی نداریم و تمام واکسن ها وارداتی است. از ۳ سال گذشته وارد فاز تحقیق و توسعه این واکسن شدیم و در حال حاضر پرونده واکسن آماده است و در ماه های آینده برای اخذ مجوز مطالعات انسانی به سازمان غذا و دارو تحویل می دهیم تا بتوانیم تا پایان ۱۴۰۳ به مرحله تولید انبوه برسانیم.

وی درباره بیماری مننژیت توضیح داد و گفت: مننژیت بیماری‌ای است که در آن غشاء یا مننژ اطراف مغز و نخاع ملتهب می‌شود. ورم همراه با مننژیت اغلب باعث بروز نشانه‌های معمول بیماری شامل سردرد، طب و خشکی گردن می‌شود. مننژیت در انواع ویروسی، باکتریایی، قارچی و غیره وجود دارد، اما عفونت‌های ویروسی معمولاً شایع‌تر از سایر عفونت‌ها باعث ابتلای فرد به مننژیت می‌شوند. بسته به علت مننژیت ممکن است این بیماری بعد از چند هفته بهبود یافته و یا ممکن است زندگی فرد را تهدید کند.

کد خبر 6081164 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • اشتغال بیش‌از ۲۴۰۰ نفر نیروی بومیِ استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • بومی سازی ۳ واکسن مننژیت، روتاویروس و هاری انسانی تا پایان ۱۴۰۳
  • سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی