Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:41:12 GMT

۱۱۶ هکتار اراضی ملی ورامین رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۷۴۶۶

۱۱۶ هکتار اراضی ملی ورامین رفع تصرف شد

اصغر سپه‌وند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای احکام قضایی صادره از دادگاه عمومی بخش جوادآباد و با حضور عوامل کلانتری و نیروهای یگان حفاظت شهرستان ورامین، ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین رفع تصرف و خلع ید شد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون ماده ۳۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین افزود: این اراضی در پلاک غفاریه شهرستان ورامین و در منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار داشت که در سال‌های گذشته توسط متصرفان تخریب و تصرف شده بود که پس از طی مراحل قضایی از ید متصرفان خارج و به دولت برگردانده شد.

وی ارزش این اراضی را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سپه وند همچنین از اجرای طرح توسعه ۸۵۰ هکتار از مراتع جنوبی دشت ورامین در منطقه سیاه‌کوه خبر داد.

وی گفت: طرح توسعه مراتع جنوبی دشت ورامین و منطقه سیاه‌کوه با هدف حفظ وضعیت پوشش گیاهی و افزایش گیاهان بومی سازگار به محیط اجرا شده و طی آن ۸۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گیاه درمنه قرار گرفته و به مدت ۲ سال قُرق شده و از ورود دام در آن جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین افزود: در این سطح از مراتع، با ایجاد بیش از ۸۰ هزار هلالی، نزولات جوی در سطح زمین جمع آوری شده و در آن بذر گیاه درمنه، که یکی از علوفه مهم در تغذیه دام سبک محسوب می‌شود کاشته می‌شود که این امر به باعث پوشش غنی این سطح وسیع از مراتع جنوبی شده است.

وی تصریح کرد: مراتع ورامین، جزو مراتع فقیر به شمار می روند که به دلیل قرار گرفتن شهرستان در امتداد کویر، به افزایش پوشش گیاهی نیاز دارند.

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده که بهره بردار این مراتع عشایر دشت ورامین می باشند.  علاوه بر کوچ بهاره، عشایر دشت ورامین در پاییز و زمستان نیز درمراتع جنوبی حضور پیدا کرده و دام های سبک آنان با علوفه طبیعی تغذیه می کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین منابع طبیعی مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین منابع طبیعی شهرستان ورامین منابع طبیعی مراتع جنوبی دشت ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۳ هزار هکتار اراضی آبی بوشهر، گفت: پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود کیهان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوشهر را 18 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 15 هزار هکتار اراضی آن به‌صورت دیم است که به سبب کاهش بارندگی در فصل زمستان و پاییز گذشته محصول این اراضی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه محصول 15 هزار هکتار اراضی گندم دیم شهرستان بوشهر به‌صورت 100 درصد خسارت دیده است گفت: از 3 هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی اکنون عملیات برداشت آن آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره برداشت بین 1.5 تا 1.7 تن در هر هکتار اراضی گندم آبی اضافه کرد: در 3 هزار هکتار تحت پوشش گندم آبی بوشهر پیش‌بینی تولید 4 هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است.

کیهان سطح کشت جو آبی را 110 هکتار دانست و بیان کرد: 50 هکتار این اراضی در منطقه چاهکوتاه بوشهر و مابقی در منطقه حله قرار دارد که عملکرد برداشت در هر هکتار به میزان 2 تن شده است.

وی اضافه کرد: برداشت غلات در بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد.

.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری