Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در مراسم گشایش نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۰ )که به صورت مجاری برگزار شد با بیان اینکه بیشترین این حملات در دنیا از نوع بات نت است گفت: امنیت مولفه مهم در فعالیت‌های استارتاپی است، در صورتی که امر تامین نشود استارتاپ‌ها قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مولفه امنیت را برای ۵ کشور مورد بررسی قرار داده‌اند، این بررسی نشان داد که ایران از لحاظ زیر ساخت‌های استارتاپی در وضعیت خوبی قرار ندارد، چالش‌های زیر ساختی استارتاپ‌ها  شامل "پهنای باند"، "سرعت اینترنت"، "دیتا سنتر" و "تجهیزات امنیتی" است.

 وی اظهارداشت: تامین امنیت هزینه‌های هنگفتی را می‌طلبد که کشورهای مختلف این هزینه‌ها را سالانه پرداخت می‌کنند ولی در تحقیقات میدانی که انجام دادیم متاسفانه اولویت امنیت که می‌تواند برای حیات استارتاپ‌ها نقش مهمی را ایفا کند در رده آخر قرار دارد، اولویت اول استارتاپ‌ها مسایل اقتصادی، فرهنگی و در رده آخر امنیتی است.

گودرزی ادامه داد: بیشترین حملات "بات‌نتی" را شامل مراکز ارائه دهنده خدمات رفاهی، علمی و دانشگاهی و سرمایه گذاری است، غالب فعالیت‌های استارتاپی کشور زیرمجموعه این ۳ حوزه قراردارند.

وی نقاط آسیب پذیراستارتاپ‌ها را شامل "ایده‌های تجاری"، "طرح‌های تحقیقاتی" "صورتحساب‌های مالی"، "اطلاعات کارمندان" و "اطلاعات مشتریان " بیان کرد و افزود: از آنجایی که بسیاری از استارتاپ‌ها از ایده‌ها یا طرح‌های تحقیقاتی خود به خوبی مراقبت نمی‌کنند، رقبا به این ایده‌ها دسترسی پیدا و آنها را به نام خود ثبت می‌کنند.

گودرزی با اشاره به هک اطلاعات مربوط به مشتریان در استارتاپ‌ها اظهارداشت :  از آنجایی که استارتاپ‌ها در فاز اول به صورت تیم‌های چند نفره مشغول به فعالیت می‌شوند، اطلاعات زیادی در اختیار ندارند ولی به تدریج دیتاهای کم آنها تبدیل به "بیگ دیتا" خواهد شد و از آنجایی که آنها از این داده‌ها به خوبی نگهداری نمی‌کنند مورد حملات هکرها قرار می‌گیرد و اخیرا نیز چندین پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

گودرزی درخصوص زمینه های وقوع جرم در استارتاپ‌ها  گفت: این جرایم شامل دو بخش جرایم در بستر استارتاپ‌ها و جرایمی که استارتاپ‌ها خود عامل آن هستند تقسیم بندی می‌شود، عدم ملاحظات امنیتی در نگهداری اطلاعات کاربران یکی از جرایم مهم استارتاپ‌ها است، متاسفانه استارتاپ‌ها اطلاعات کارمندان و مشتریان خود را بدون رمز نگاری و ایجاد سرورهای مجزا نگهداری می‌کنند که این امر دسترسی هکرها به اطلاعات آنها را تسهیل می‌کند.

وی عدم احراز هویت را از دیگر جرایم استارتاپ‌ها نام برد و یادآورشد: ما مشاهده کردیم که از آنجایی که استارتاپ‌ها با گروه دوستان آغاز به فعالیت می‌کنند در زمینه احراز هویت آنها و مدیریت دسترسی به داده‌ها اقدامی صورت نمی‌گیرد ولی پس از وقوع جرمی، مشخص شد که یکی از آنها در دو استارتاپ مشغول به فعالیت است.

ییس پلیس فتا یادآور شد: فتا حامی استارتاپ‌ها به عنوان موتور پیشرفت و توسعه کشور است، ما خود را مکلف می‌دانیم که در کنار استارتاپ‌ها باشیم و در هر لحظه از آنها حمایت خواهیم کرد از این رو علاوه بر مرکز فوریت پلیس فتا، در پلیس ۱۱۰ استان‌ها و شهرستان‌ها نمایندگان ما حضور دارند و به طور شبانه روزی به سوالات فعالان استارتاپی پاسخگو هستند.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ امروز به عنوان نخستین نمایشگاه فناوری مجازی کشور فعالیت خود را آغاز کرد، این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵مرداد ماه به صورت سه بعدی در بخش های مختلف بر بستر آنلاین برگزار می شود.

برچسب‌ها استارتاپ فناوری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استارتاپ فناوری نوآوری استارتاپ فناوری نوآوری استارتاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات سپاه: حمایت از اسرائیل در فضای مجازی جرم است | برخورد قاطع می‌کنیم

سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به سایت گرداب ارسال نمایند.   به گزارش ایسنا، سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای در خصوص حمایت از اسرائیل در فضای مجازی تاکید کرد:   در پی اقدامات وحشیانه و خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت بزرگ ایران شده است؛ لذا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌های مردمی سایت گرداب ارسال نمایند.   لازم به ذکر است طبق مواد 6، 7 و 8 قانون مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل علیه صلح و امنیت، با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • سه سوت کارت سوخت بگیر / درخواست‌ها اینترنتی می‌شود!
  • درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • ضوابط و مقررات توزیع اینترنتی دارو تدوین شد
  • اطلاعات سپاه: حمایت از اسرائیل در فضای مجازی جرم است | برخورد قاطع می‌کنیم
  • اطلاعات سپاه: حمایت از اسرائیل در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درخصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص فعالیت در فضای مجازی در حمایت از رژیم صهیونیستی
  • واکنش سفیر ایران به اظهارات وزیر خارجه اتریش