Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@15:56:59 GMT

چه عواملی بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر گذار است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۷۵۲۵

چه عواملی بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر گذار است

زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند، رابطه‌ی جنسی کمتری با یکدیگر خواهند داشت. زوجینی که به سمت طلاق پیش می‌روند اغلب سعی می‌کنند از صمیمیت میان خود بکاهند.
۱- فرزندان پیش دبستانی:
پدرانی که صاحب فرزند کودکستانی میباشند، از رابطه جنسی کمتری برخور دارند. در مردان معمولا بیش از زنان این احتمال وجود دارد که به فرزندان خردسال خود به عنوان یک مانع و مخل زندگی جنسی نگریسته شود، بنابراین مردان در این شرایط کمتر آغازگر رابطه‌ی جنسی میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




۲- احتمال جدایی و متارکه:
زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند، رابطه‌ی جنسی کمتری با یکدیگر خواهند داشت. زوجینی که به سمت طلاق پیش می‌روند اغلب سعی می‌کنند از صمیمیت میان خود بکاهند.


۳- سن:
این یک فاکتور پیش بینی کننده قوی است. هر قدر سن بالاتر رود احتمال کاهش روابط‌ی جنسی افزایش می‌یابد. اما در آن روی سکه وقتی رابطه جنسی در زوجین مسن روی می‌دهد، عموما رضایت بخش‌تر و از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و عشق و محبت در آن پر رنگ‌تر است.

با افزایش سن زنان و مردان خصوصیات یک رابطه‌ی جنسی خوب و رضایت بخش را آموخته و همین امر باعث می‌شود با وجود کاهش بنیه جنسی و دفعات برقراری رابطه جنسی، رابطه‌ی جنسی رضایت بخش‌تر و لذت بخش‌تر گردد.


۴- سال‌های تاهل:
مردانی که از تاریخ ازدواجشان خیلی گذشته، رابطه‌ی جنسی کمتری را گزارش می‌کنند. اما مدت ازدواج عامل پیش بینی کننده‌ی مهمی برای زنان بشمار نمی‌آید. البته تعداد روابط جنسی در مردان معمولا نسبی است.


۵- رضایت و خوشبختی

جای شگفتی نیست که هر قدر زوجین شادتر باشند و احساس خوشبختی بیشتری کنند، تمایل بیشتری به برقراری رابطه‌ی جنسی از خود نشان خواهند داد. زمانی که شما دلباخته کسی باشید و از شغل و زندگی خوبی نیز برخوردار باشید، رابطه‌ی جنسی بهتری خواهید داشت.

۶- سطح سلامتی:
کاهش سطح سلامتی معمولا موجب کاهش روابط جنسی در مردان می‌شود، اما در زنان این چنین نیست. چرا که زنان مسن برقراری رابطه‌ی جنسی را حتی در وضع ناخوشی و کسالت یک وظیفه و تکلیف می‌دانند. زنان بیمار و ناخوش برای برقراری رابطه‌ی جنسی مشکل خاصی نخواهند داشت، اما مردان قادر به پنهان کردن بیماری و تاثیرات مشهود آن طی برقراری روابط جنسی نخواهند بود.

چرا که مردان برای برقراری رابطه‌ی جنسی ناچار به صرف انرژی و نیروی فیزیکی بیشتری می‌باشند. اختلال نعوظ، استرس، خستگی و بیماری‌های قلبی-عروقی دلایل اصلی امتناع مردان از رابطه جنسی میباشد.


۷- فعالیت‌های مشترک:
زنان و مردان متاهلی که بیشتر با هم صحبت می‌کنند و کار‌ها را بیشتر با یکدیگر (مشترکا‌ً) انجام می‌دهند، از لحاظ جنسی فعالتر می‌باشند. رابطه‌ی جنسی نهایت تجلی و ابراز عشق و صمیمیت است و بر خلاف سایر فعالیت‌های مشترک تنها میان شما و همسرتان به اشتراک گذارده می‌شود.

چنانچه زندگی جنسی شما افول کرده، بکوشید فعالیت‌هایی را به همراه یکدیگر انجام دهید مثل ورزش، رفتن به سینما، باغبانی، انجام وظایف خانه و غیره. این کار می‌تواند به رابطه شما روح تازه‌ای بدمد.

راهکار دیگر اینست که دانسته‌های خود را با یکدیگر تقسیم کنید. با این کار نه تنها به معلومات شما افزوده می‌گردد، بلکه فرزندانتان نیز بواسطه آن چیز‌های جدیدی می‌آموزند. افزایش دانش و اعتماد میان زوجین با تسهیم اطلاعات خود با یکدیگر باعث افزایش میل جنسی خواهد شد.


۸- تعداد فرزندان:
فرزند بیشتر، رابطه‌ی جنسی بیشتر.
علت:حضور فرزندان می‌تواند نمایانگر ثبات در ازدواج باشد.

۹- بحث بر سر رابطه‌ی جنسی:
زوجینی که جماع چندانی با یکدیگر ندارند، همچنین در مورد آن نیز خیلی کم و بندرت بحث و گفتگو می‌کنند. پژوهشگران اینچنین استدلال می‌کنند که این دسته از زوجین اینگونه پرورش یافته و خو گرفته اند که رابطه‌ی جنسی اندکی داشته و از مطرح کردن آن نیز بی نیاز باشند.

هر قدر زوجین رابطه‌ی جنسی بیشتری با یکدیگر داشته باشند، بیشتر هم درباره آن بحث می‌کنند. یکی از نشانه‌های هشدار دهنده در یک رابطه‌ی نابرابر و نامتعادل فقدان اختلافات و ناسازگاری هاست. زوجینی که درباره‌ی هیچ چیز بحث نمی‌کنند، زوجینی هستند که با یکدیگر گفتگو نمی‌کنند و در واقع خودشان را سانسور می‌کنند.

دقیقا مشابه یک ذهن زندانی جایی که یک نفر حکمفرما و غالب مطلق است و دیگری تنها فرمان‌ها را بدون هیچ گونه اظهار نظر، به چالش کشاندن و مباحثه‌ای می‌پذیرد. این بحث نکردن‌ها باعث ایجاد هارمونی و تفاهم کاذب گردیده و صرفاً رنجش و تنفر به بار می‌آورد که دیر یا زود خود را آشکار می‌سازند.


۱۰- خشونت:
یکی دیگر از یافته‌های غیر منتظره رابطه‌ی میان خشونت و فعالیت‌های جنسی بیشتر در زنان است. برخی پژوهشگران آن را به این واقعیت استناد می‌کنند که برخی از زوجین از فعالیت‌های جنسی به عنوان یک ابزار آشتی مجدد پس از نزاع و بگو مگو‌ها استفاده می‌کنند.

برخی هم معتقدند که برخی زوجین در بیان عشق و یا خشم بیشتر فیزیکی عمل می‌کنند. رابطه‌ی همبستری و خشونت تنها در زنان وجود دارد و این اشاره دارد به اینکه برخی مردان از جماع به عنوان شکلی از کنترل و سلطه گری استفاده می‌کنند.

به خاطر داشته باشید پیوند این چرخه (نزاع-رنجش-جماع-آشتی) برای مرد و زن غیر سالم محسوب می‌گردد. این به مفهوم آنست که ممکن است زوجی رابطه‌ی جنسی فراوانی با یکدیگر داشته باشند، اما کلیت رابطه از یک مشکل جدی رنج ببرد. (بدون جماع رابطه‌ای نیز وجود نخواهد داشت).

علت دیگر آن می‌تواند اغواگر بودن خشونت باشد. اوج گرفتن آدرنالین در پی پاسخ جنگ یا گریز باعث افزایش میل جنسی می‌گردد؛ بنابراین پس از مشاجره با افزایش آدرنالین میل جنسی نیز افزایش می‌یابد.

۱۱- داد و ستد جنسی:
برخی زنان از رابطه‌ی جنسی به منزله یک خدمت قابل معامله، اقدام به بهره برداری می‌کنند. یعنی در قبال برقراری رابطه‌ی جنسی، همواره چیزی از شوهران خود مطالبه می‌کنند. در چنین روابطی رابطه‌ی جنسی می‌تواند از هیچ تا بسیار زیاد در جریان باشد.

حتی اگر رابطه‌ی جنسی میان چنین زوجینی فراوان باشد، از آنجایی که روابط جنسی بر مبنای عشق و صمیمت استوار نیست، نمی‌تواند بیانگر رابطه‌ای پایدار و با ثبات باشد. از سویی بتدریج رابطه‌ی جنسی قداست خود را از دست داده و احتمال برقراری روابط جنسی ی خارج از ازدواج (نامشروع) در زوجین افزایش می‌یابد.     منبع:سایت مردمان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رابطه جنسی رابطه زناشویی پارسی خبر برقراری رابطه ی جنسی روابط جنسی رابطه جنسی جنسی کمتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید

در سال‌های اخیر، نقش باکتری‌های روده در سلامت انسان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اکنون، تحقیقی جذاب، رابطه پیچیده بین باکتری‌های میکروبیوم روده و چاقی را روشن کرده است و تفاوت‌های جالبی را بین زنان و مردان آشکار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج این تحقیق به رهبری دکتر پائولا آراناز از مرکز تحقیقات تغذیه در دانشگاه ناوارا در اسپانیا، در کنگره اروپایی چاقی (ECO) ونیز ایتالیا ارائه شد. گروه تحقیقاتی داده‌های متاژنومی و متابولومیک جمعیت اسپانیایی را تجزیه‌وتحلیل کردند تا دریابند چگونه باکتری‌های روده بر ایجاد چاقی تأثیر می‌گذارند.

نتایج نشان داد که میکروبیوتای روده، جامعه متنوعی از میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش، نقش مهمی در سلامت متابولیک ایفا می‌کنند و اختلال در این تعادل، معروف به دیس بیوزیس، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله چاقی تأثیر بگذارد.

با این حال، گونه‌های خاصی به چاقی کمک یا در برابر آن محافظت ایجاد می‌کنند و تأثیر آن‌ها بر سلامت متابولیک، تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

این تحقیق شامل ۳۶۱ داوطلب بزرگسال (۲۵۱ زن و ۱۱۰ مرد) اسپانیایی بود، این کارآزمایی تصادفی رابطه بین گونه‌های ژنتیکی و پاسخ به رژیم کم کالری را بررسی کرد.

شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص چاقی و عواملی مانند شاخص توده بدنی، درصد توده چربی و دور کمر طبقه‌بندی شدند.

تجزیه‌وتحلیل نشان داد که افراد با شاخص بالا به‌طور قابل‌توجهی سطوح پایین‌تری از Christensenella minuta داشتند که باکتری مرتبط با لاغری و سلامتی است. این یافته نشان می‌دهد که این مورد ممکن است نقش محافظتی در برابر چاقی داشته باشد.

محققان اظهار کردند که به نظر می‌رسد ترکیب میکروبیوم روده، به‌ویژه سطوح بالاتر این باکتری، در برابر چاقی محافظت ایجاد کند. جالب اینجاست که این تحقیق همچنین تفاوت‌های جنسیتی را در باکتری‌های روده مرتبط با چاقی نشان داد.

در مردان، فراوانی بیشتر گونه‌هایی (پاراباکتریز و کامپیلوباکتر کاندیداسیس) به شدت با شاخص توده بدنی و دور کمر بالاتر مرتبط بود. در مقابل، سه گونه (Prevotella - Prevotella micans Prevotella brevis و Prevotella sacharolitica) نشانگر‌های چاقی در زنان، در مردان وجود نداشت.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چگونه عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی مشخص نقش مهمی در شروع و توسعه چاقی بازی می‌کند، با تفاوت‌های قابل‌توجه بین جنسیت‌ها، که ممکن است بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

همانطور که درک خود را از باکتری‌های روده بیشتر می‌کنیم، ممکن است راهبرد‌های جدیدی را برای ارتقای سلامت، پیشگیری از چاقی و شخصی‌سازی تغذیه بر اساس ترکیب میکروبیوم روده منحصر به فرد برای افراد باز کنیم.

نتایج تحقیق کنونی توسط کنگره اروپایی چاقی منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!