Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال شرقی- جنوب غربی کشور راه آهن یزد- اقلید تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پورتال وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سفر به استان یزد از راه آهن یزد- اقلید و کنارگذر ابرکوه بازدید کرد و گفت: این بازدید در راستای تسریع در عملیات اجرایی این خط ریلی و تصمیم گیری در خصوص رفع معارضان مسیر و تهیه مصالح پروژه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیراله خادمی راه آهن یزد- اقلید را حلقه مفقوده کریدور ریلی شمال شرق- جنوب غرب دانست و گفت: این مسیر ریلی موجب کاهش۳۱۰ کیلومتری فاصله ریلی استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد با استان های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می شود.

وی پیشرفت فیزیکی زیرسازی مسیر را ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۱۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، بیش از ۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و بیش از ۱۴۳ هزار متر کعب بتن ریزی صورت صورت گرفته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به پیشرفت ۵۳ درصدی روسازی مسیر ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ کیلومتر از مسیر  این طرح مهم جهش تولید از سمت ایستگاه اقلید ریلگذاری شده و ریل مورد نیاز ۱۹۰ کیلومتر از مسیر نیز خریداری شده است. ۲۵۵ کیلومتر مسیر سابگرید انجام شده و از مجموع ۶۷۰ هزار متر مکعب بالاست مورد نیاز بیش از ۷۰ درصد آن نیز تولید و یا خریداری شده است.

خادمی گفت: ۳۰ کیلومتر از مسیر رلواژ اول و دوم روسازی اجرا شده و تا کیلومتر ۱۱۵ مسیر نیز نصب خط اتمام یافته و جوشکاری درز ریل ۱۰۸ کیلومتر نیز پایان یافته است.

خادمی در این سفر همچنین از ایستگاه های راه آهن مهریز و اقلید نیز بازدید کرد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه های مسیر را ۶۵ درصد اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت این محور ریلی اظهار کرد: با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی خواهد شد و مرکز کشور نیز به شبکه ریلی متصل می شود که با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر ترانزیت کالا و مسافر در این بخش از کشور توسعه فراوانی یابد.

کد خبر 438539

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راه آهن یزد اقلید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه آهن یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس ۱۱۵ ندوشن آماده بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز یزد، یزدی در جلسه بررسی مشکلات اورژانس ۱۱۵ ندوشن با بیان اینکه مشکل اساسی این پایگاه زیرساخت‌های آب و گاز است افزود: با توجه به فاصله از تامین محل گاز و آب، هزینه‌های زیادی دارد که از عهده خیر خارج است و از محل دانشگاه علوم پزشکی هم اعتباری ندارد.


فرماندار میبد در این جلسه با قدردانی از خیر پایگاه اورژانس ۱۱۵ ندوشن بر تسریع در تامین زیرساخت‌های آب و گاز این پایگاه تاکید کرد.


سجادی پور گفت: برای کاهش هزینه‌ها و کمک به انتقال آب، شهرداری ندوشن مساعدت لازم جهت حفر خط انتقال و آسفالت آن انجام دهد.


در این جلسه مقرر شد: با هماهنگی فرماندارو مساعدت میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی، مکاتبات لازم جهت تامین آب و گاز با مدیران کل انجام تا هزینه انتقال از طریق ادارات کل استان تامین شود.


همچنین قرارشد طی مکاتبات با منابع طبیعی، مجوز حفاری خطوط گاز از سوی این اداره صادر شود.

دیگر خبرها

  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • بهره برداری از شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین در شهریورماه امسال
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • اورژانس ۱۱۵ ندوشن آماده بهره برداری
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است