Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: همه شهرداری ها موظف شده اند به کمک نیروی انتظامی از تجمعات در پارک ها جلوگیری کنند و همچنین استفاده از فضاهای بازی در سطح استان با ممنوعیت همراه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عصر امروز (چهارشنبه) حجت الله غلامی در نشست ویدئویی آنلاین گفت: امروز چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان تشکیل شد که بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی از ۲۴ شهرستان در استان اصفهان ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز و ۱۱ شهرستان وضعیت زرد و نارنجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس نظارت های انجام شده در خصوص استفاده از ماسک در مکان ها گوناگون، حمل و نقل عمومی با ۷۰ درصد، مترو اصفهان با ۱۰۰ درصد، دستگاه های دولتی با ۹۰ درصد، عموم مردم با ۸۷ درصد  و متاسفانه اصناف با ۶۵ درصد، استفاده از ماسک را جدی گرفته بودند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان  با اشاره به محدودیت‌های برگزاری مراسم در ماه محرم تاکید کرد: همه هیئت ها برای برگزاری مراسمات خود باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند و نکته دوم این است که مراسم ها باید در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

غلامی در خصوص مدت زمان هر مراسم در ماه محرم تصریح کرد: ما در محرم سال جاری به سبب شیوع کرونا شاهد کاهش مدت زمان برگزاری مراسم ها خواهیم بود که بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان مدت زمان هر مراسم حداکثر دو ساعت خواهد بود.

وی افزود: جابجایی هیئت ها و دسته ها در ماه محرم ممنوع خواهد بود و دسته ها می توانند به صورت ثابت و با استفاده از ماسک به عزاداری بپردازند، همچنین جمع آوری نذورات به صورت خام خواهد بود و توزیع نذورات هم باید به صورت خشک و خام و البته به دور از تجمع انجام شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به جلسه این ستاد با شهرداری های مناطق عنوان کرد: همه شهرداری ها موظف شده اند به کمک نیروی انتظامی از تجمعات در پارک ها جلوگیری کنند و همچنین استفاده از فضاهای بازی در سطح استان با ممنوعیت همراه شد.

غلامی اضافه اضافه کرد: در جلسه با شهرداری های مناطق مصوب شد ۳۰ تا ۴۰ درصد روشنایی پارک ها با رعایت نکات امنیتی کاهش پیدا کند و دکه های پخت غذا در پارک ها تعطیل شوند.

وی از بسته شدن ورودی های پل خواجو و سی و سه پل و پل شهرستان و کوه صفه خبر داد و گفت: قرار بر این شد ورودی مکان های ذکر شده توسط شهرداری و نیروی انتظامی بسته شود و همچنین از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد ورودی اصلی ناژوان بسته خواهد شد و فضاهای فرهنگی این مجموعه هم با ظرفیت یک چهارم شروع به فعالیت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه شهرستان های توریستی و ساحلی استان اصفهان بر اساس تشخیص ستاد شهرستانی از ورود توریست به این شهرستانها جلوگیری می شود گفت: از هم استانی های عزیز تقاضامندیم مسافرت های غیر ضروری خود را در این بحران به زمان دیگری موکول نمایند.

غلامی تاکید کرد: دستورالعملهای برگزاری مراسم ها در ماه محرم جدی بوده و دستگاه های ناظر اعم از دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سازمان بسیج با جدیت ناظر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان قرنطینه پل خواجو سی و سه پل کرونا برگزاری مراسم نیروی انتظامی ماه محرم شهرداری ها پارک ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان