Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خواستار سهم بیشتری برای منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل و ترافیک شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی نوذر پور در نشست نظارت ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه ۲۲، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، یکی از دغدغه‌ها و موضوعات استراتژیک منطقه ٢٢ است، گفت: متأسفانه سهم این منطقه در الگوی مصرف حمل و نقل عمومی بسیار پایین‌تر از استاندارد مورد تأیید برنامه ٥ ساله اول است و طبق مطالعات طرح تفصیلی و با توجه به رشد شتابان جمعیت در این منطقه که معادل ٥ برابر رشد تهران است، باید برای سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه فکری اندیشیده شود و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: خوشبختانه در بحث مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران که به تصویب شورای هماهنگی امور ترافیک شهر تهران رسیده است، طبق اسناد بالادستی و انعقاد قراردادی که با شرکت مترو داشته‌ایم، این منطقه آمادگی لازم را برای همکاری ساخت خط ١٠ مترو را دارد.

وی تصریح کرد: در بحث اتوبوسرانی، هم از نظر سهم ما در تعداد اتوبوس‌های منطقه و هم از نظر فرسودگی آنها، وضعیت بدی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد.

وی ادامه داد: در بحث تاکسیرانی نیز فاصله ١٠ درصدی با وضعیت مطلوب شهر تهران داریم که نیاز به حمایت و پشتیبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دارد.

نوذرپور با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هیچ اقدامی بدون مطالعه و تحقیق انجام نمی‌شود ادامه داد؛ در حوزه پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری، کار‌های خوبی انجام شده است و اولویت سال جاری پیاده رو چهارباغ و دستواره است که نیاز به اعتبار تکمیلی در حوزه حمل و نقل و حوزه عمرانی دارد.

شهردار منطقه ٢٢ گفت: ساخت پل اتصالی دریاچه چیتگر به بوستان جنگلی یکی از موضوعات مهم منطقه است که کلیات آن به تصویب رسیده و مطالعات آن انجام شده است و بعد از تأیید نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

سید مناف هاشمی نیز در این نشست با یادآوری مسئولیت‌های ملی علی نوذرپور بیان کرد: با ورود به منطقه متوجه می‌شویم که آقای نوذرپور با نگاهی که در سطح ملی و در حوزه شهرسازی دارند، در سطح عالی کار کرده‌اند. ما باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشیم. این منطقه می‌تواند در حوزه شهرسازی، طرح تفصیلی، حوزه ترافیکی و مباحث عمرانی و مهندسی جایگاه منحصربه فردی داشته و الگوی خوبی برای سایر مناطق باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم امسال ٥٠ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه‌های توسعه‌ای، حمل و نقل و تملک جذب کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال کنیم.

وی افزود: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه انتفاعی، اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ٢٢ گانه هدف گذاری شود.

مناف هاشمی تصریح کرد: امیدواریم با اشرافی که تیم ما در تأمین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری دارد، به توافقات خوبی برسیم.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه سال ١٤٠٠ سال بهتری برای تأمین منابع مالی خواهد بود، ادامه داد: هدفگذاری ما در حوزه تاکسیرانی بیشتر از ١٥ هزار دستگاه خودرو در بخش نوسازی است. در حوزه اتوبوسرانی، قرارداد تولید ١٠٠٠ دستگاه بسته شده، که ٢٥٠ اتوبوس در حال تولید است و تا پایان سال با منابعی که در دست داریم حداقل ١٢ ایستگاه مترو به بهره برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه گفت: ٣٠ درصد سهم کمی است که منطقه ٢٢ در حمل و نقل عمومی دارد، همکاران ما باید در سه حوزه حمل و نقل شرایط بهتری را برای منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: نقشه‌های اجرایی احداث خط ١٠ مترو باید هرچه زودتر انجام و کمتر از یک ماه دیگر شروع به کار شود. مسیر‌های پیاده روسازی نیز در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت منطقه برای توسعه مسیر دوچرخه سواری حمایت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی شهرداری تهران ترافیک ترافیک شهرداری تهران حمل و نقل و ترافیک حوزه حمل و نقل حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه بر هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه برای ساماندهی بیشتر و انضباط بخشی ترافیکی و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان تاکید شد.

در این جلسه شهریار افندیزاده مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت، مدیران کل و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهان پلیس راهور پایتخت حضور داشتند، مقرر شد: کمیته‌های تخصصی در موضوعات مختلف هوشمند سازی، حمل و نقل همگانی، روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی و سایر امور فنی و حقوقی تشکیل و به صورت مستمر ماهانه، با برگزاری جلسات مشترک، مسائل و مشکلات مربوط به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در کمیته‌های مربوطه مطرح و حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روز پلیس راهور پایتخت و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام آمادگی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طرف معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برای هماهنگی و همکاری بیشتر با پلیس راهور پایتخت در جهت ساماندهی و روان‌سازی ترافیکی معابر اظهار نمود: "هدف از تشکیل جلسات مشترک در عالی‌ترین سطح مدیران دو مجموعه، تبادل نظر و انتقال تجارب مدیریتی و کارشناسی، همفکری، مشارکت و هماهنگی مدیران درباره مباحث گوناگون ترافیکی و در نهایت بهبود خدمات کیفی و کمی پلیس و شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل و ترافیک به شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر پاسخ‌گویی به مسائل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارائه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

گفتنی است در این جلسه، موارد مهم ترافیکی شهر تهران از جمله راهکارهای افزایش ایمنی سرنشینان خودرو و عابران پیاده، بررسی و رفع نقاط پرحادثه، ارائه نکات ایمنی و آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی به اقشار مختلف از جمله موتورسواران و رانندگان سامانه حمل و نقل عمومی و… مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف دیدگاه‌های خود را برای اتخاذ تصمیمات مناسب مطرح ارائه کردند.

کد خبر 6087763

دیگر خبرها

  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت