Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح های توسعه پایدار آب و خاک در کشور است، اظهار داشت: رهبر انقلاب به دلیل اهمیت بالای این طرح، دستور تامین اعتبار آن را از صندوق توسعه ملی صادر کردند و ماموریت ساخت آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ساماندهی آب های منطقه غرب کشور دستاورد‌های مهمی در طرح توسعه پایدار کشور هم از جنبه های اقتصادی و هم زیست محیطی محسوب می شود که اثر مستقیم بر زندگی مردم ۱۲ استان خواهد داشت و با احیای این ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، حدود ۵۰ هزار شغل مستقیم و صدها هزار شغل با واسطه برای مردم این استان‌ها ایجاد خواهد شد.

محمد با اعلام اینکه جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون نفر از این طرح منتفع خواهند شد، اضافه کرد: بازگشت مردمی که به دلیل خشکسالی ناچار به مهاجرت شده بودند یکی از این دستاوردهاست و در عین حال، جلوگیری از هدررفت منابع آبی، تامین آب شرب و بهره وری کشاورزی با آبیاری مکانیزه از مزایای این طرح است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین اضافه کرد: یکی از دیگر مزایای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق وسیع غرب کشور است. بازگشت امید به مردم خوب مان در این مناطق اتفاقی بزرگ است که به لطف الهی در شرایط سخت تحریمی، دست در دست هم و به همت جوانان متخصص ایرانی به بهره برداری رسیده، لذا این پروژه یکی دیگر از نشانه های شکست دشمن در به بن بست کشاندن ایران عزیز است.

وی همچنین با اشاره به همکاری های دولت گفت: افتتاح این طرح از نگاه ما آغاز مسیر پروژه گرمسیری است. البته این پروژه سه فاز دیگر هم دارد که در صورت حمایت دولت و تامین اعتبار، قابلیت بهره برداری از آن در فاصله زمانی کوتاهی وجود دارد. در فاز اول کمتر از ۲۰ درصد از اراضی مورد نظر طرح را به بهره برداری رسیده اما با توجه به تکمیل گام های زیربنایی چون حفر تونل ها، انجام پروژه های حفر، خاکبرداری و خاکریزی پروژه اگر این مسیر به سرعت ادامه پیدا کند، در فاز بعدی با تکمیل زنجیره انتقال آب می توان ظرف ماه های آینده تمام این ۱۱۰ هزار هکتار زمین را برای کشاورزان این ۱۲ استان آماده بهره برداری کرد.

محمد ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت پروژه، مسوولان اجرایی هرچه زودتر با انجام همکاری های لازم این امر را محقق کنند تا شیرینی اجرای این طرح کام مردم تمام این ۱۲ استان را شیرین کند.

مهندس محمد رستمی مدیر اجرایی پروژه طرح نیز در خصوص اهمیت این پروژه می گوید: از سال ۱۳۸۹ کلید شروع عملیاتی کار به طور رسمی زده شده و از سال ۱۳۹۳ با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص بودجه مناسب، این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تنها توجه به تعدادی از آمار مربوط به پروژه، بزرگی این طرح ویژه ملی را نمایان می کند، افزود: این پروژه در اوج تحریم های ظالمانه علیه کشور با بیش از ۹۵ درصد استفاده از تولیدات ملی در تامین مصالح و تجهیزات به بهره برداری رسیده است و برای این پروژه بیش از ۴۹۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و ۳۶ هزار متر تونل حفر شده است .

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این فاز، بیش از 10 میلیون متر مکعب حجم خاکب داری و بیش از 1 میلیون متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته است. در حالی که مثلا یک سد عظیم در نهایت حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن بتن ریزی دارد اما اینجا به اندازه ساخت ۵ ابر پروژه ساخت سد، بتن ریزی انجام گرفته است.

رستمی با اعلام اینکه بیش از ۶ هزار نفر از همکاران قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل پروژه تا این مرحله فعالیتی شبانه روزی داشته اند و کل پروژه تا پایان فاز ۴، بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته که در صورت تامین اعتبار لازم تا قبل از سال ۱۴۰۰ می تواند ۱۱۰ هزار هکتار مزارع کشاورزی را آماده بهره برداری کند.

انتهای پیام/

104 / 361 آبرسانی غرب کشور آبرسانی قرارگاه خاتم سعید محمد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آبرسانی قرارگاه خاتم سعید محمد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بهره برداری غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اقدامات این نیرو در کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی خلیل آبادی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس در گزارشی از اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه و به طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات موثر و قابل توجهی را در کمک به سیل زدگان این استان انجام داد که از آن جمله می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده انتقال 6 تن محموله غذایی و دارویی از جمله کالاهای اساسی دارو، پتو و کنسرو و... جهت کمک به مردم در استان سیستان و بلوچستان کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و تسریع در بازدید مسئولان از مناطق سیل زده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جهت کمک به مناطق سیل زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضایی و دارویی انجام داده است.

سردار خلیل آبادی با برشمردن کمک‌های نیروی زمینی سپاه یادآور شد: توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و ... از دیگر اقدامات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای کمک به مردم منطقه بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: یک تریلی آرد، 2‌0 رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا، آب معدنی 1000 بطری از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد نیروی زمینی سپاه همیشه در کنار مردم عزیز و انقلابی سیستان و بلوچستان بوده است و کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد