Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@09:17:55 GMT

اگر ادرارتان دردناک است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۰۳۳

اگر ادرارتان دردناک است

به گزارش همشهری آنلاین درد و سوزش ادرار یا به اصطلاح پزشکی «دیزوری» ممکن است با علائم دیگر ادراری مانند «تکرر ادرار» (احساس مکرر نیاز به ادرار کردن) همراه باشد.

این افراد بیشتر ممکن است دچار درد در ادرار شوند:

- زنان باردار.

- مردان و زنان دچار دیابت.

- مردان و زنانی که دچار هر نوع بیماری مثانه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ادرار دردناک در زنان ممکن است به علت عفونت واژن، عفونت مجاری اداری یا التهاب پیشابراه یا واژن ناشی از عوامل غیر عفونی مثلا عوامل تغذیه‌ای ایجاد شود.

التهاب پیشابراه یا واژن در زنان همچنین ممکن است به آمیزش جنسی، استفاد دوش‌ واژینال، صابون، دستمال توالت‌های معطر، اسفنج‌های ضدبارداری یا ژل‌های ضد اسپرم باشد.

بیماری‌های آمیزشی در هر دو جنس ممکن است باعث دردناک شدن ادرار کردن شوند.

بالاخره عوارض جانبی داروها نیز یک علت سوزش ادرار هستند، از جمله داروهای شیمی‌درمانی. پرتودرمانی‌ در ناحیه لگن هم ممکن است به ادرار دردناک بینجامد.

علائم ادرار دردناک در مردان و زنان ممکن است متفاوت باشد، اما در اغلب موارد در هر دو جنس به صورت احساس سوزش، خارش یا مور مور کردن است. در ممکن است در شروع ادرار کردن یا در پایان آن احساس شود.

درد در شروع ادرار کردن اغلب نشانه عفونت مجاری ادراری است، اما دردی که پس از ادرار کردن حس می‌شود، معمولا بیانگر وجود مشکلی در مثانه یا پروستات است.

در بسیار از بیماران مرد، این درد ممکن است پیش از ادرار کردن و پس از آن هم در آلت تناسلی ادامه یابد.

درد ادراری در زنان ممکن است داخلی یا خارجی باشد. دردی که در بیرون ناحیه واژن احساس می‌شود، ممکن است مربوط به التهاب یا تحریک پوستی باشد اما درد داخلی معمولا نشانه‌ای از عفونت مجاری اداری است.

کد خبر 539813 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز بیماری ادراری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری ادراری ادرار کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره‌ی تجربه سوگ

احساسات

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به نوع و ماهیت فقدان، افراد احساسات متفاوتی را تجربه میکنند. شایع ترین احساساتی که ممکن است افراد تجربه کنند عبارتند از:

غم: ممکن است احساس پوچی، طرد شدگی و افسردگی کنید و به طور غیر منتظره ای گریه کنید. اغلب ضروری است قبل از رسیدن به مرحله پذیرش و سازش یافتگی، رنج و ناراحتی و فقدان عزیزان را احساس کنید.

خشم: ممکن است غیرمنصفانه بودن فقدان و ناتوانی شما در کنترل آن، باعث احساس ناکامی در شما شود. از برگرداندن این خشم به سوی خود اجتناب کنید و به یاد داشته باشید اگر چه نمیتوانید فقدان را کنترل کنید ولی بر سوگواری خود کنترل دارید.

احساس گناه:  ممکن است از اینکه فرد کاملی نیستید یا نتوانستید جلو فقدان را بگیرید، احساس گناه کنید. به یاد داشته باشید که همه ی ما انسان های جایزالخطایی هستیم که در دنیایی غیر قابل پیش بینی زندگی می کنیم.

اضطراب: ممکن است نگران شوید که آیا میتوانم این فقدان را تحمل کنم؟ فقدان ما را با آسیب پذیری و فناپذیری خودمان رو در رو میسازد.

تنهایی: تنهایی احساسی پیچیده ی مرکب از غمگینی و اضطراب است.

خستگی: ممکن است احساس خستگی و فرسودگی کنید. این نوع احساسات، واکنشی طبیعی نسبت به فشار روانی است و نباید آن را کمبود یا نشانه ضعف خود بدانید.

شوک (ضربه): اگر فقدان، ناگهانی و غیر منتظره باشد، ممکن است شوک (ضربه روانی) به شما وارد کند. شوک و ناباوری و بهت زدگی اولین مرحله ی سوگواری را تشکیل می دهند.

تسکین و آرامش: درک این امر بسیار مهم است که برخی فقدان ها موهبتی هستند که شامل احساسات متعارض غمگینی و تسکین خاطر و رهایی میباشند. بنابراین نباید وجود توام ایــن نوع احساسات متفاوت موجب احساس گناه در شما شود.

واکنش‌های جسمی

احساساتی که بعد از فقدان به انسان دست میدهد به طور معمول بر جسم او نیز تأثیر می گذارد. اگر این احساسات جسمی را بشناسید و پیش بینی کنید، وقتی اتفاق می افتند برایتان عجیب یا تهدید کننده نخواهد بود. این احساسات عبارتند از: احساس خالی بودن معده، سفتی عضلات سینه، حساسیت زیاد به صدا، تنگی نفس، ضعف عضلات، خشکی دهان و ضعف عمومی.

افکار

پس از تجربه فقدان، احتمالا افکاری به ذهن شما خطور میکند و از اینکه متوجه میشوید که دیگران نیز چنین افکاری دارند ممکن است تعجب کنید. این افکار شامل موارد زیر است:

ناباوری: ناباوری در مرحله ی اولیه ی سوگ اتفاق میافتد. پذیرفتن واقعیت فقدان در وهله اول بسیار سخت است.

سر در گمی: گاهی احساس گیجی و آشفتگی میکنید و متمرکز شدن روی موضوع برایتان سخت میشود. در این صورت به خود فرصت دهید و انتظار نداشته باشید که عملکرد شما در این حالت بیشتر از سطح عادی باشد.

اشتغال ذهنی: ممکن است افکار شما به طور کامل بر مسئله فقدان و آرزوی بازگشت به گذشته متمرکز شود. اشتغال ذهنی در مرحله ی دوم سوگواری امری متداول است.

خیال پردازی: ممکن است شما خصوصیات خوب فردی را که از دست داده اید در ذهن خود مجسم کنید و حس کنید که به گذشته برگشته اید یا اینکه حس کنید آن فرد هنوز زنده است.

رفتار

تجربه ی فقدان ممکن است بر برخی از رفتارهای روزمره ی شما تأثیر بگذارد. اگر بتوانید این تغییرات رفتاری را پیش بینی کنید دیگر برای شما ترسناک یا غیر طبیعی جلوه نخواهند کرد.

خواب: اختلال خواب بعد از تجربه ی فقدان، مشکلی معمول و رایج است.

خورد و خوراک: الگوهای خورد و خوراک اغلب تغییر میکند. بعضی ها پرخوری میکنند، حالی که دیگران نمیتوانند چیزی بخورند.

گوشه گیری اجتماعی: ممکن است در مراحل اولیه ی سوگ، خلوت کردن با افکار و احساسات خود مفید باشد. ولی در مراحل بعدی باید خود را مجبور به از سرگیری فعالیت های اجتماعی کنید.

رویا دیدن دیدن: فرد از دست رفته در خواب و رویا امری متداول است.

فعالیت: ممکن است در فعالیت شما تغییر ایجاد شود و یا احساس بی تفاوتی بی حالی، بی قراری و بی حوصلگی کنید. این گونه تغییرات را باید به عنوان بخش طبیعی از سوگواری بپذیرید.

گریه کردن: گریه کردن واکنشی طبیعی نسبت به فقدان است. با گریه کردن در حضور دیگران هیجانات خود را ابراز کنید.

خبرنگار: الهه ضمیری

دیگر خبرها

  • درباره‌ی تجربه سوگ
  • چرا صبح‌ها لاغرتر از بقیه ساعت‌های روز هستیم؟
  • جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم
  • بیانیه علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی
  • وصل کردن سوند – مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟
  • علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است