Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:30:27 GMT

آمادگی ترکیه برای میزبانی مذاکرات بین الافغانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۱۱۳

آمادگی ترکیه برای میزبانی مذاکرات بین الافغانی

خبرگزاری تسنیم:به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو٬ وزیر امور خارجه ترکیه با مارشال عبدالرشید دوستم٬ معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان دیدار و بر حمایت ترکیه از مذاکرات صلح بین‌الافغانی تاکید کرد.

به گزارش منابع دیپلماتیک٬ دو طرف در این دیدار که در وزارت امور خارجه برگزار شد٬ بر نقش فعال ترکیه در تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به صلح در افغانستان تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش اوغلو طی این نشست اظهار داشت: ترکیه به مانند گذشته برای پایان دادن به بیش از 40 سال درگیری در افغانستان، از این فرصت تاریخی برای رسیدن به صلح و آشتی حمایت می‌کند.

وی با مثبت خواندن آزادی پنج هزار زندانی طالبان که به منظور یک اقدام اعتماد ساز قبل از مذاکرات صلح انجام شد٬ تصریح کرد: اولین دور مذاکرات بین الاافغانی در دوحه قطر برگزار خواهد شد و ترکیه آماده میزبانی از این نشست‌ها در دورهای بعدی است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در یک پیام توییتری در این رابطه اظهار داشت: با مارشال عبدالرشید دوستم معاون اسبق رئیس جمهور افغانستان جلسه‌ مفیدی برگزار کردیم. ما کماکان در طول روند صلح و آشتی در کنار برادران افغانستانی خود خواهیم بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: چاووش اوغلو مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،مورات آکسو بعد از دریافت میزبانی بازی‌های اروپایی ۲۰۲۷ گفت: میزبانی از بازی‌های اروپایی در ادامه تلاش‌های ما برای دریافت میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۳۶ است. ترکیه با رای بیشتر اعضاء موفق شد میزبانی رقابت‌های ۲۰۲۷ بازی‌های اروپا را بدست بیاورد. ترکیه استانبول را برای میزبانی این رقابت‌ها معرفی کرده است و گفته می‌شود قرار نیست زیر ساخت‌های اختصاصی برای مسابقات آماده کند. اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک اروپا در بیانیه‌ای گفت: استانبول و ترکیه از دیرباز دوستان نزدیک ورزش بین المللی بوده اند و استانبول مکان ایده آلی برای درخشش بهترین ورزشکاران اروپا در سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • آمادگی ۷ بوستان تهران برای اسکان مسافران نوروزی
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان